• 1
  • 2
2010-08-07, 12:42
Medlem
stenk4sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur stora är chanserna att Fk får tillbaka sina pengar? Ganska snart lär skulden hamna hos Kronofogden, men vad finns där att driva in? Står de här människorna ens som ägare till sina motorcyklar, bilar och hus?

De är väl oftast skrivna på sitt klubbhus. Kronofogden kan knalla in o ta lite vad dem behagar på bostads adressen. Skulle min syster vara skyldig kronofogde, men hon skriven hos mig, kan dom även ta det. Rätta mig om jag är helt ute o cyklar.
Citera
2010-08-07, 12:44
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Det är nog jobbigt att behöva ha allt skriven på någon annan, någon gång i livet är det nog riktigt besvärligt skulle jag tro.

Det spelar egentligen ingen roll vem som står som registrerad ägare på den utmätningsbara egendomen om kronofogden kan bevisa att gäldenären är den verkliga ägaren.
Citera
2010-08-08, 19:04
Medlem
SingleStars avatar
Nu antar jag att allt inte har framkommit i det här fallet. Han kan säkerligen ha haft svårt att köra bil men inte svårt att vara passagerare. Men att han har hjälpt till att lasta drycken borde vara svårt för honom att bortförklara.

Men det låter onekligen konstigt om man säger sig vilja stå utanför samhället men ändå nyttja dess välfärdssystem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback