2010-08-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Finns iofs en liten butik med postlåda precis mittemot BTH och sedan finns "Frukthuset" (där det bla. säljs Halal-kött) som har postutlämning. Den affären finns mitt emot Sjukhuset som ligger typ nån minuts cykelväg ifrån BTH. Om inte det duger så får du åka till staden som tar ungefär 5 - 10 minuter att cykla till.

Ah men det låter ju finemang. Då kan man ju åka till den lilla butiken vid BTH om man bara behöver något litet och willys kan man ta om man ska veckohandla.

Skönt att paketutlämning finns i närheten också, tack för infon!
Citera
2010-08-07, 19:49
Medlem
Någon som gått en civilingenjörs utbildning där? Hur är dom?

Hur är studentlägenheterna, vilka ska man välja? Vilka är fräschast?
Citera
2010-08-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momopemp
Någon som gått en civilingenjörs utbildning där? Hur är dom?

Hur är studentlägenheterna, vilka ska man välja? Vilka är fräschast?

Går en nu. Det skiljer sig hur mycket som helst från utbildning till utbildning skulle jag gissa. Tycker det fungerat bra hittills. Just på min linje så är lärarna en aning slarviga gällande planering och att svara på mail, men annars är allt bra.

Studentlägenheterna varierar också, det beror helt på området. Kan avråda starkt från Kungsmarken då dessa är ren skit. Övriga är nog helt ok!
Citera
2010-08-07, 21:26
Medlem
Vilken utbildning är det du läser?
Hur är kontakten med företag man vill ju ha jobb lixom
Citera
2010-08-07, 22:42
Medlem
raggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjosan
Själv ska jag plugga till sjuksköterska
Dude! Framtida klasskompis!
Citera
2010-08-08, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggs
Dude! Framtida klasskompis!
No Way! Fan vad kul! Trodde nästan att jag skulle vara ensam kille (antar att du är kille då du hänger på flashback ).

Skicka pm om du vill snacka mer alltså! Just nu har jag precis varit på fest så jag är lite avig alltså, vet inte riktigt vart jag har grejerna

Kanske lät som om jag är jättefull, men det är jag inte. Bara det att jag är lite mysig atm och inte "orkar" göra särkilt mycket. Berätta om vad du har för förväntningar osv, vore kull att veta! Ska du på nollep?
Senast redigerad av ninjosan 2010-08-08 kl. 02:43.
Citera
2010-08-08, 22:26
Medlem
raggss avatar
Jepp, jag är kille Ska bli kul att se hur många vi blir. En kompis hade 5 killar och 120 brudar i sin ssk utb.
Har ingen aning om hur det funkar med nollning där, tar det som det kommer. Men det är ju najs att halvt lära känna någon innan och att du inte är nykterist haha
Får se hur det blir med PBL (problem baserat lärande), verkar lite flummigt.
Citera
2010-08-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggs
Jepp, jag är kille Ska bli kul att se hur många vi blir. En kompis hade 5 killar och 120 brudar i sin ssk utb.
Har ingen aning om hur det funkar med nollning där, tar det som det kommer. Men det är ju najs att halvt lära känna någon innan och att du inte är nykterist haha
Får se hur det blir med PBL (problem baserat lärande), verkar lite flummigt.

Jag blir glad sålänge det är några sköna killar i klassen iaf, 5 låter bra, resten får gärna vara tjejer. PBL tycker jag faktiskt låter rätt bra. Sitta i små grupper med en lärare och disskutera. Till skillnad från föreläsningar eller fyllda lektionssalar blir det ju att man måste prata mer vilket ökar utvecklingen och förståelsen.

Jag gissar på att PBL kommer öka chanserna att klara tentorna.

Får se hur det blir med nollningen. Får egentligen inte flytta in i min lägenhet förrens 1a september vilket gör det lite svårt att vara med på den. Ska fösöka få nycklarna lite tidigare så man kan vara med en del iaf, får fråga hyresvärden snällt

Har du lyckats hitta lägenhet osv då? =)
Citera
2010-08-08, 23:38
Medlem
Har alla gemensam nollning? Alltså oavsett vad man ska läsa för program?

Hur svårt är det att få lägenhet egentligen, tänkte börja leta imorgon. Några tips? Var hitta ni lägenhet?
Citera
2010-08-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momopemp
Har alla gemensam nollning? Alltså oavsett vad man ska läsa för program?

Hur svårt är det att få lägenhet egentligen, tänkte börja leta imorgon. Några tips? Var hitta ni lägenhet?

Har ingen aning om nollningen. De verkar ju inte lägga lika stor vikt på den på BTH iaf.

Jag hittade min lägenhet här: www.krebo.se
Citera
2010-08-09, 22:14
Medlem
Åkte faktiskt ner till karlskrona idag för att kolla in BTH. Såg faktiskt ganska fint ut. Skolan ligger fint vid vattnet osv. Verkar inte vara speciellt slitet.

Dessutom märkte jag att jag har i princip 100m att gå till skolan från lägenheten.
Citera
2010-08-09, 22:33
Bannlyst
Sköterskorna (tjejerna) är det bästa med BTH I övrigt så har jag hört att det varit ganska stort tryck på utbildningarna där i år, så det lär finnas folk där iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in