2010-07-29, 19:09
Medlem
Skogsvattes avatar
Efter IKEA:s tidigare skandal med "Länge leve mångfalden"-reklamen som förpestat våra judiska TV-stationer länge nog, och man inte trodde dom kunde sjunka lägre, väljer etnomasochisterna hos IKEA att höja ribban än mer vad gäller svenskfientlighet. Jag satte kaffet i luftstrupen i morse när jag tvingades bevittna ren jävla rasblandningspropaganda. Om någon kan uppbringa klippet i fråga vore jag tacksam, även om jag personligen kommer avstå från att se det igen.

Klippet i fråga behandlar en individ med ursprung i Afrika som på något sätt försöker hjälpa sin negroida avkomma. Vad en neger gör i en svensk IKEA-reklam får nog tas i en annan tråd, men döm om min förvåning när jag tar en närmare titt på den gallskrikande snorungen i spjälsängen som verkar sakna det där fullt negroida draget. Mina frågor får alltjämt ett svar när modern, en vit svensk, knallar in i rummet och mardrömsscenariot är ett faktum.

Vad tror ni driver människor till sådana här destruktiva handlingar, och att dessutom försöka pådriva denna kolera över naiva svenskar? Vad är poängen?

M.v.h.
Citera
2010-07-29, 19:11
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Efter IKEA:s tidigare skandal med "Länge leve mångfalden"-reklamen som förpestat våra judiska TV-stationer länge nog, och man inte trodde dom kunde sjunka lägre, väljer etnomasochisterna hos IKEA att höja ribban än mer vad gäller svenskfientlighet. Jag satte kaffet i luftstrupen i morse när jag tvingades bevittna ren jävla rasblandningspropaganda. Om någon kan uppbringa klippet i fråga vore jag tacksam, även om jag personligen kommer avstå från att se det igen.

Klippet i fråga behandlar en individ med ursprung i Afrika som på något sätt försöker hjälpa sin negroida avkomma. Vad en neger gör i en svensk IKEA-reklam får nog tas i en annan tråd, men döm om min förvåning när jag tar en närmare titt på den gallskrikande snorungen i spjälsängen som verkar sakna det där fullt negroida draget. Mina frågor får alltjämt ett svar när modern, en vit svensk, knallar in i rummet och mardrömsscenariot är ett faktum.

Vad tror ni driver människor till sådana här destruktiva handlingar, och att dessutom försöka pådriva denna kolera över naiva svenskar? Vad är poängen?

M.v.h.
Jag såg ett med en neger som höll på att feppla i sängen med något, fast han var ensam så han våldtog inte sitt barn denna gången iallafall. Detta är dock inget nytt på något sätt, du har väl sett OLW-reklamerna?
Citera
2010-07-29, 19:12
Medlem
JizzieJinxs avatar
Vad är poängen med ditt inlägg? Spelar väl ingen roll om skådespelarna i reklamerna är vita, svarta, turkar, finnar, italienare, whatever. Människor som människor.
Citera
2010-07-29, 19:15
Medlem
Cyklas avatar
det är nog fan det äckligaste som finns, svettigga jävla Niggers som har ett barn ihop med en vit kvinna..
Blir nog att man slutar handla på Ikea om dem forsätter så här..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte

M.v.h.

Men visst var hon snygg, han tar nog bra hand om henne
Sånt är ju vanligt i samhället så varför ska dom inte kunna vissa sån reklam?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Vad är poängen med ditt inlägg? Spelar väl ingen roll om skådespelarna i reklamerna är vita, svarta, turkar, finnar, italienare, whatever. Människor som människor.

Så reklam i Turkiet har finnar i bild?

Vad det här handlar om är att man valde svart man+vit kvinna+barn av en anledning. Det är inte så att man gjorde något lotteri. Det var ett medvetet val att ha just detta. Man gör det av en anledning. Vad kan anledningen vara? Det är det som är frågan.
Citera
2010-07-29, 19:17
Medlem
Det fulaste utav allt är att skaparen av Ikea (Ingvar Kamprad) var med i i den nazivänliga Nysvenska Rörelsen under 40- talet
Citera
2010-07-29, 19:17
Medlem
General Nogis avatar
Citat:

Lite skumt att dessa gengruppsdiversa par så gott som alltid består av just en svart hanne och en vit hona. Saknar reklammakarna en sant mångkulturell fantasi?
Citera
2010-07-29, 19:18
Medlem
sven.hedins avatar
Mulatter ser ut som negrer ja. Det är en av anledningarna till varför rasblandning är så förbanant tragiskt allt det där vackra bara försvinner. Kvar blir en ful halvorch. Eller för de som bara sett filmen en uruk-hai. Tolkien beskrev en sådan blandning som en naturvidrighet som inte ens gudarna kan förlåta.

F.ö. anser jag att reklamen är ovanligt banal och konstig. Reklamen är bara en sån där där man tänker "jaha, var det nåt denna reklam vill påbjuda eler varför tittade jag på en neger som spelar barnkär?" (Alla vet att negerpappor överger sina barn).
Citera
2010-07-29, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Så reklam i Turkiet har finnar i bild?

Vad det här handlar om är att man valde svart man+vit kvinna+barn av en anledning. Det är inte så att man gjorde något lotteri. Det var ett medvetet val att ha just detta. Man gör det av en anledning. Vad kan anledningen vara? Det är det som är frågan.

Anledningen är att det finns massor av svart/vita par så vad är problemet?
Snacka om paranoida och rädda människor
Citera
2010-07-29, 19:19
Medlem
StuGs avatar
Citat:

Ingenting. Ingenting förekommer av en slump i reklamfilmer. Folk går utbildningar på flera år för att lära sig sånt.
Herr Kampfrad själv är väl lyckligt ovetande och dricker kaffe på fat och läser bokslutet.

De som skapat reklamen är dock genuint obehagliga.
Citera
2010-07-29, 19:23
Medlem
test1fys avatar
Så typiskt FB (och Skogsvatte) att ens bry sig om detta. Varför bry sig?

Jag tycker reklamen var rätt komisk, påminner mig om serien "Weeds" där de i sitt odlingshus endast kan få in kanal 6 om de står i en liknande (läs likadan) ställning som snubben i reklamen.

[Nej, jag röker inte hasch. Däremot är Weeds en bra och rolig serie!]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in