Citat:
Ursprungligen postat av bernie512
När jag spelade fotboll som ung så fanns det ett lag i samma serie som var ett invandrare som främst kom från MENA-området. Men jag tyckte faktiskt inte att deras föräldrar eller spelarna betedde sig hotfullt konstigt nog.
När jag var grabb och spelade fotboll så var det aldrig några problem med invandrarlagen (vi hade en hel del här i Örebro), men däremot var ofta deras supportrar (oftast äldre bröder, kusiner, farbröder och fädrar) lite obehagliga, fast bara då invandrarlaget förlorade förstås.
En lagkamrat till mig fick en stenhård örfil av en äldre bror till en av spelarna i invandrarlaget efter matchen då han gick för att hämta sin vattenflaska, men ingen vågade förstås göra något. De var betydligt äldre (20-årsåldern mot oss i laget som var 14) och betydligt fler. Det var bara att svälja stoltheten, stoppa näsblodet med matchtröjan och gå därifrån med svansen mellan benen.
Det här var 20 år sedan, så det är ingen ny företeelse. Men jag tror att det är vanligare nu än vad det var då.