2010-07-23, 04:20
Medlem
Masterkrabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PEWPEWPEW
Det är väl rätt jävla uppenbart att alla reagerar på att det är IRAKIER!

Nu generaliserar du. Oavsett vilken nationalitet det gällt hade det nog varit samma debatt. Skillnaden är att vi aldrig (antagligen) kommer höra talas om norrmän, danskar eller dylikt som stormar planen på ett våldsamt och hämndlystet sätt.
Citera
2010-07-23, 04:36
Medlem
Cruachans avatar
Föga förvånande nämndes ej heller något i den senaste Rapport-sändningen alldeles nyss.
Citera
2010-07-23, 06:51
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernie512
När jag spelade fotboll som ung så fanns det ett lag i samma serie som var ett invandrare som främst kom från MENA-området. Men jag tyckte faktiskt inte att deras föräldrar eller spelarna betedde sig hotfullt konstigt nog.
När jag var grabb och spelade fotboll så var det aldrig några problem med invandrarlagen (vi hade en hel del här i Örebro), men däremot var ofta deras supportrar (oftast äldre bröder, kusiner, farbröder och fädrar) lite obehagliga, fast bara då invandrarlaget förlorade förstås.

En lagkamrat till mig fick en stenhård örfil av en äldre bror till en av spelarna i invandrarlaget efter matchen då han gick för att hämta sin vattenflaska, men ingen vågade förstås göra något. De var betydligt äldre (20-årsåldern mot oss i laget som var 14) och betydligt fler. Det var bara att svälja stoltheten, stoppa näsblodet med matchtröjan och gå därifrån med svansen mellan benen.

Det här var 20 år sedan, så det är ingen ny företeelse. Men jag tror att det är vanligare nu än vad det var då.
Senast redigerad av Windom_Earl 2010-07-23 kl. 07:04. Anledning: Stavning.
Citera
2010-07-23, 07:01
Medlem
Stämmer bra. Det sändes på Viasat Fotboll som bevakat hela evenemanget. Det irakiska P16-laget Al Madina som spelat bra fotboll tidigare matcher under turneringen utan fulspel blev under matchens gång alltmer desperata och drog på sig det ena (välmotiverade) röda kortet efter det andra - totalt 4 stycken. Det blev värre efter IFK Göteborgs 1 - 0-mål som blev slutresultatet. Efter slutsignal när IFK-spelarna gjorde sedvanlig "segerbugning" bröt helvetet löst. En skock supportrar från den irakiska läktaren sprang då över till spelarsidan av planen och började jaga domaren och IFK-spelarna när dessa lämnade planen. Jag såg det bara på TV men det såg riktigt äckligt ut när spelarna formligen blev jagade av huligansupportrarna. Från vad jag kunde se blev en blåvittspelare nedslagen, men blev snabbt upplockad av en lagkamrat eller funktionär. Man visade inte mera men efter en stund hördes sirener så uppenbarligen kom polis till platsen rätt snabbt.
Citera
2010-07-23, 07:14
Medlem
Solaris avatar
"SKANDALER I GOTHIA CUP GENOM ÅREN

1977: En final spelas om sedan Gais lämnat planen på grund av att de nigerianska motståndarna spelat för brutalt. Matchen spelade följande dag och Gais vann.

1998: Fem spelare i ett schweiziskt lag hittades knarkpåverkade i damduschen på Hvitfeldtska gymnasiet. Ett cypriotiskt lag jagar domare och spelare i svenska Nyköping av planen med en stor knölpåk.

2001: Sju franska pojkar, 12-14 år gamla omringade och sextrakasserade två flickor efter ett disco.

2003: En fransk ledare åtalas och döms senare till en månads fängelse efter att ha skallat en domare under en match i Gothia Cup.

2004: Final i P19-klassen mellan Frölunda och spanska AC Inter spårade ur med karatesparkar och rena skandalscener utspelade sig på Ullevi. Domaren valde att avbryta matchen.

2009: Ett argentinskt och ett engelsk Gothia Cup-lag rykte ihop på en fotbollsplan i Västra Frölunda. Polispatrull fick lugna spelarna. En match i Kviberg slutade med att tre spelare ur förlorande laget misshandlade tre spelar ur vinnande laget.

2010: Irakiska fans jagar IFK Göteborgs spelare och domaren efter matchen mellan Al Madina–IFK Göteborg (0–1)."

Vad är den gemensamma nämnaren?
Citera
2010-07-23, 07:20
Medlem
ringde precis och lackade på GP, vad fan liksom hur ofta händer saker i den här storleken jag aldrig får reda på. hon sa att hon höll på att skriva om det, till hemsidan....
Citera
2010-07-23, 07:27
Medlem
sidofläsks avatar
Är det inte synd om dom då? Dom förlorade ju trots allt.. Stackarna
Citera
2010-07-23, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boroj
Video: http://www.youtube.com/watch?v=Op7D0NgNq-U

Tja, det är ju inte "150 vuxna män" i alla fall. Det är tonåringar och tjejer som springer in på plan.
Citera
2010-07-23, 07:33
Bannlyst
Att de inte ens kan hålla sig från våld när ett gäng ungar sparkar boll, vuxna människor dessutom. Ja, vad ska man säga. Kaos var de än befinner sig.
Citera
2010-07-23, 07:34
Medlem
Morrissons avatar
Jag slutar aldrig att förvånas över hur otroligt primitiva dessa människor kan vara. Jag läste i tråden att det till och med befann sig vuxna människor i den irakiska mobben! Jävla undermänniskor, som troligtvis plockar löss från varandras hår under flygresan hem. Synd att USA inte utrotade irakier där borta, utan endast letade Al-qaida.

/Morrisson
Citera
2010-07-23, 07:35
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Tja, det är ju inte "150 vuxna män" i alla fall. Det är tonåringar och tjejer som springer in på plan.
Ser ut som alla åldrar, som någon påpekade tidigt i tråden.
Citera
2010-07-23, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernie512
När jag spelade fotboll som ung så fanns det ett lag i samma serie som var ett invandrare som främst kom från MENA-området. Men jag tyckte faktiskt inte att deras föräldrar eller spelarna betedde sig hotfullt konstigt nog.

Då är du uppenbarligen ett unikt mongo då du är den enda någonsin som uppfattat det så. Var konstanta bråk, fult spel och hot när jag lirade och alla som jag känner som har någon erfarenhet av att möta invandrarlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in