2010-07-23, 03:35
Medlem
Tjackmosters avatar
Hahaha. Det är sånt här som gör det värt att Göteborg står värd för skiten.
Citera
2010-07-23, 03:37
Medlem
SleazySägerDoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boroj
Givetvis var det lite onödigt att provocera publiken på det sättet.
Nej det tycker jag inte, änglarna verkar ju ha blivit provocerade hela matchen i princip av svartingarna så nog får man ge tillbaks om man nu känner för det. Inte onödigt, mer än rätt skulle jag säga.

Sjutk trist man ej var där.
Citera
2010-07-23, 03:37
Medlem
Och ska jag va ärlig så är jag tvecksam om detta kommer stå i tidningarna, för 3-4 år sedan jobbade jag som funktionär på kviberg under gothia och hade en liknande incident då, ett lags "supportrar" stormade planen (tro fan de va från mellanösten med) och domaren fick uppsöka sjukhus-tältet efteråt, 3 dagar senare nämndes det i gt men då bara som en notis.
Citera
2010-07-23, 03:40
Medlem
Masterkrabbans avatar
Drog iväg ett mail till GP, Aftonbladet, Expressen, DN och Sydsvenskan.

Mailets utforming är som nedan;
------

Hejsan!

Har ett nyhetstips flera (om inte alla?) stora tidningar (DN, GP, Aftonbladet, Expressen och Sydsvenskan bl.a) verkar ha missat av någon anledning.

Efter Gothiamatchen mellan det irakiska laget "Al Medina" och "IFK Göteborg", ska Al Medinas supportrar ha stormat planen och attackerat spelare från Göteborg, vilket gjorde att de i rask takt fick fly. Bekanta på plats säger att även deras (spelarnas) tillhörigheter ska ha försvunnit i samband med stormningen av plan, huruvida detta är sant kan jag inte säga något om.

Det finns en video på youtube som visar vad som skedde;
http://www.youtube.com/watch?v=Op7D0NgNq-U

Finns det någon speciell anledning bakom att ni på de "större" tidningarna underlåtit att skriva om det här, trots att det är en av de mest diskuterade händelserna på flera forum och även en mängd bloggar och privata nyhetssidor och dylikt friskt diskuterat det?

Tack på förhand

Med vänliga hälsningar

Robin

-------

Misstänker själv varför det inte nämns i tidningarna, men försökte hålla en saklig ton så de måhända tar en seriöst.

Nu i efterhand kom jag på att jag borde nämnt att IFK-spelarna var i 14-års åldern, och antagonisterna var vuxna män.

Uppmanar er alla att skicka liknande mail! Försök att inte ta det rakt av, då det minskar "seriositeten" och vikten av mailet.

/ Er tillgivne vän, Krabban
Citera
2010-07-23, 03:41
Medlem
SleazySägerDoms avatar
Om alla här skulle tipsa tidningarna bör det skapa intresse att publicera, dom tänker mer på att sälja lösnummer än att neka SD röster..
Citera
2010-07-23, 03:42
Medlem
Detta händer även i svensk fotboll.. va hände när AIK vann SM?
irakierna hade matchen helt o hållet, domaren var riktigt dålig, 4 röda kort, 1 var rätt dömd.
när de fick domaren mot sig flera gånger så blev de hett på plan o vid sidan av.
irakierna började DÅ bua åt allt och de va mest ungdomar, familjen fans på sidan men där de va flaggor och trummor så var de ungdomar, de va inte bara irakier, de var blandat... jag satt där själv med 4 svenskar.
de var någon idiot som ropade vi jagar domaren efter matchen. ingen lyssnade riktigt men när matchen var slut hoppade han in själv och vakterna hann ta honom, men han försökte springa och vakterna slog ner honom, när de hände gick de loss, killens kompisar (kanske bröder, kusiner elr va de nu kan va) hoppa på plan och nån jaga domaren och några gick och hjälpte killen som slogs ner av vakterna.
allstå de var ungdomarna som gick in först, när de gick in fler så började alla springa efter för att se va som händer, sen va de ingen kvar, alla sprang och då blev IFK spelarna rädda och de börja springa.. även domaren.
så dra inte över alla, de var bara några som gjorde de, resten sprang efter för att se vad som sker. de fanns t.o.m några irakier som stoppade ungdomarna men de hjälpte inte. när polisen kom försvann de flesta. min kompis har filmat de mesta. ska försöka få den och visa den här.
Citera
2010-07-23, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Man blir ju tårögd. Det här är bland det värsta jag sett.

Skrämmande! Så jävla SKRÄMMANDE och uppenbart att massmedia totalblundar för det här. Sinnessjukt att media, med allt sitt jidder om demokrati, kan köra på såhär. Den här pk-dyngan har ju tagit en fullständigt brutalt skev skruv. Vem vet, om några månader kanske svenska språket förbjuds i respekt för invandrarna?

HELVETE! Som ni säkert märker. Extremt osammanhängande text. Men jag är helt uppriven och finner verkligen inga ord.

Men för all del, grattis alla äckliga sossar och övrigt vänsterpack! Eran dröm är verklighet nu!

Det är inte första och det är inte sista gången något sådant här händer på gothia, något liknande brukar ske varje år enda skillnaden nu var att det var på en central plan på en uppmärksammad match.
Citera
2010-07-23, 04:02
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sam
Detta händer även i svensk fotboll.. va hände när AIK vann SM?
irakierna hade matchen helt o hållet, domaren var riktigt dålig, 4 röda kort, 1 var rätt dömd.
när de fick domaren mot sig flera gånger så blev de hett på plan o vid sidan av.
irakierna började DÅ bua åt allt och de va mest ungdomar, familjen fans på sidan men där de va flaggor och trummor så var de ungdomar, de va inte bara irakier, de var blandat... jag satt där själv med 4 svenskar.
de var någon idiot som ropade vi jagar domaren efter matchen. ingen lyssnade riktigt men när matchen var slut hoppade han in själv och vakterna hann ta honom, men han försökte springa och vakterna slog ner honom, när de hände gick de loss, killens kompisar (kanske bröder, kusiner elr va de nu kan va) hoppa på plan och nån jaga domaren och några gick och hjälpte killen som slogs ner av vakterna.
allstå de var ungdomarna som gick in först, när de gick in fler så började alla springa efter för att se va som händer, sen va de ingen kvar, alla sprang och då blev IFK spelarna rädda och de börja springa.. även domaren.
så dra inte över alla, de var bara några som gjorde de, resten sprang efter för att se vad som sker. de fanns t.o.m några irakier som stoppade ungdomarna men de hjälpte inte. när polisen kom försvann de flesta. min kompis har filmat de mesta. ska försöka få den och visa den här.

Det där är bara myt så det sjunger om det...
Citera
2010-07-23, 04:03
Bannlyst
Citat:
Man blir ju tårögd. Det här är bland det värsta jag sett.

Kul, nästan som en SM-final! Roligt att Gothia Cup blir som riktig fotboll!
Citera
2010-07-23, 04:07
Medlem
fiskenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Röksopp
Så du vet att han röstar SD för att han återgav en historia berättats för honom... Du verkar riktigt skarp

Fick höra att de även vandaliserat IFKs omklädningsrum. Förlorar en jävla fotbollsmatch och går barsärkargång, bra omdöme.

IFK har inget omklädningsrum vid heden.
Det finns dock ett gemensamt omklädningsrum som en jävla massa lag använder , precis vid kyrkan.
Vet ej namn på kyrkan, Du kanske vet?
Citera
2010-07-23, 04:09
Medlem
Citat:

Men för all del, grattis alla äckliga sossar och övrigt vänsterpack! Eran dröm är verklighet nu!

Borgarna har tagit in mer invandrare, dom slår rekord efter rekord..

2006: 96 000 personer
2007: 99 485 personer
2008: 101 171 personer
2009: 102 280 personer
Senast redigerad av awuji kira 2010-07-23 kl. 04:11.
Citera
2010-07-23, 04:16
Medlem
Hmm tydligen inte första gången de stormar planen

Från förra årets Gothia Cup
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1638892/irakiska-al-madina-startar-malfesten-jag-ar-...

Citat:
När domaren blåste av matchen stormades planen av den segerrusiga publiken.
- När alla de här människorna dök upp kände vi att vad som helst kunde hända. Nu ska vi se till att få lyfta bucklan också, säger Mortada Rashid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in