Drog iväg ett mail till GP, Aftonbladet, Expressen, DN och Sydsvenskan.
Mailets utforming är som nedan;
------
Hejsan!
Har ett nyhetstips flera (om inte alla?) stora tidningar (DN, GP, Aftonbladet, Expressen och Sydsvenskan bl.a) verkar ha missat av någon anledning.
Efter Gothiamatchen mellan det irakiska laget "Al Medina" och "IFK Göteborg", ska Al Medinas supportrar ha stormat planen och attackerat spelare från Göteborg, vilket gjorde att de i rask takt fick fly. Bekanta på plats säger att även deras (spelarnas) tillhörigheter ska ha försvunnit i samband med stormningen av plan, huruvida detta är sant kan jag inte säga något om.
Det finns en video på youtube som visar vad som skedde;
http://www.youtube.com/watch?v=Op7D0NgNq-U
Finns det någon speciell anledning bakom att ni på de "större" tidningarna underlåtit att skriva om det här, trots att det är en av de mest diskuterade händelserna på flera forum och även en mängd bloggar och privata nyhetssidor och dylikt friskt diskuterat det?
Tack på förhand
Med vänliga hälsningar
Robin
-------
Misstänker själv varför det inte nämns i tidningarna, men försökte hålla en saklig ton så de måhända tar en seriöst.
Nu i efterhand kom jag på att jag borde nämnt att IFK-spelarna var i 14-års åldern, och antagonisterna var vuxna män.
Uppmanar er alla att skicka liknande mail! Försök att inte ta det rakt av, då det minskar "seriositeten" och vikten av mailet.
/ Er tillgivne vän, Krabban