2010-07-22, 00:11
Medlem
DonaldTrucks avatar
I'll admit it, i love Fantasy!

Sagan Om Ringen Trilogin är helt magisk för mig, så alla BRA filmer, om det finns, i liknande stil kan gärna tipsas om!

Blir helt förtrollad av sagoliknande berättelser (Musikstiler typ Finntroll etc. Böcker, alla Fantasy typer) så det finns tragiskt nog inte många filmer i denna kategori, men om någon kan visa vägen till en bra film, som sagt i "Sagan Om Ringen" stuk!
Citera
2010-07-22, 00:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTruck
I'll admit it, i love Fantasy!

Sagan Om Ringen Trilogin är helt magisk för mig, så alla BRA filmer, om det finns, i liknande stil kan gärna tipsas om!

Blir helt förtrollad av sagoliknande berättelser (Musikstiler typ Finntroll etc. Böcker, alla Fantasy typer) så det finns tragiskt nog inte många filmer i denna kategori, men om någon kan visa vägen till en bra film, som sagt i "Sagan Om Ringen" stuk!

Kanske inte riktigt det du söker men kolla upp Willow.
Citera
2010-07-22, 00:29
Bannlyst
Kanske låter lite udda, men letar efter filmer där miljön är lik Rambo First Blood (Skogen). Gärna lite vildmark ute i USA/Alaska.
Citera
2010-07-22, 00:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Kanske låter lite udda, men letar efter filmer där miljön är lik Rambo First Blood (Skogen). Gärna lite vildmark ute i USA/Alaska.

The Edge ifrån 1997.
Citera
2010-07-22, 01:08
Medlem
juventuskahps avatar
Jag går ner på knäna och ber verkligen..

Ge mig filmer som liknar girl nextdoor eller 10 things i hate about you. Har sett bla Adventureland, Disturbia, A walk to remember.

Jag söker alltså en "teen romance" film som är gjord senast i slutet på 90-talet.

Inga jävla komedier like american pie,accepted osv.

Länka gärna sidor som listar sådana här filmer men inte wiki då jag redan kollat där.

Highschool omgivning är ett +.

Jag ber er verkligen flashback, mata mig med tips!
Citera
2010-07-22, 01:09
Medlem
Artiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Drunken Master, Legend of Drunken Master, Snake in the Eagles Shadow, City of Violence, Crouching Tiger, Hidden Dragon, Hero, Fist of Legend, Big Boss, Tower of Death...

Slutsats; allt med tidiga Jackie Chan, Jet Li och Bruce Lee.

Tyvärr tilltalar inte de flesta av dessa filmer mig så mycket för att de är så gamla och så är det för mycket story och för lite fight.
Citera
2010-07-22, 01:48
Medlem
Korders avatar
Nyare sci-fi- eller actionfilmer eftersökes. Filmer i stil med Equilibrium, Live Free or Die Hard, District 9, The Dark Knight osv.
Citera
2010-07-22, 02:28
Medlem
Abughosts avatar
Hallå där!
Såg nyss Body of lies från 2008.
Grym film som verkligen är välgjord och utspelar sig på många platser.
Någon som kan tipsa en liknande film, Jag kommer nog inte titta in i denna tråd på länge så det bästa är att PM:a mig med rubriken "Film lik Body of lies.....".

Tack!
Citera
2010-07-22, 03:16
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Du säger inte att du sett dem, så:
Shoot to Kill (1988)
Cliffhanger (1993)
The Hunted (2003)
Citera
2010-07-22, 03:18
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nyare sci-fi- eller actionfilmer eftersökes. Filmer i stil med Equilibrium, Live Free or Die Hard, District 9, The Dark Knight osv.

Splice finns iallafall ute som R5 nu om det duger.

http://www.imdb.com/title/tt1017460/
Citera
2010-07-22, 03:37
Medlem
Citat:
Into the Wild
Citera
2010-07-22, 03:55
Medlem
gudadottirs avatar
God afton!

Söker en rysare/skräckfilm som utspelar sig helst i svettiga amerikanska öknar/städer osv.
Tex. TCM och Zodiac och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in