Citat:
Ursprungligen postat av Drunkpunk
Va?! Hur kan man inte älska Trasdockorna

Håller helt med! Trasdockorna var bra! (även om jag var lite äldre när det gick har jag för mig, kollade med lillsyrran)
Däremot har jag fått ett så djupt skrämselminne av 'Olyckan' att jag FORTFARANDE (jag är 35) inte fixar att varken höra eller se det hemska. Jag återförs till barndomens skräck. Fy! Vilket mina kära barn tycker är mycket underhållande, DE är nämligen inte ALLS införstådda med hur vidrigt otäck han är. Onda barn har jag skapat
Sen var jag även livrädd för Skrotnisse och hans vänner, allt med Staffan Westerberg, Ika i rutan (men henne har jag faktiskt träffat eftersom min mamma låg på bb samtidigt som hon när hon fick sin Nemo. Men programmet är fortfarande helt obegripligt för mig), vildvittror, alla konstiga öststats-program och en massa annat.
Nu när man själv har barn och blir lite nostalgisk så köper man på sig sina gamla favoriter på DVD så att ens barn kan få njuta av samma program. Men oftast är det ju en grym besvikelse! Fablernas värld som jag verkligen älskade när jag var barn...Ungarna tittade i ca 3 min och jag förstår dem! Men Professor Balthazar gillar jag fortfarande.