2010-07-10, 23:25
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
är väl mer familjeäventyr än barnprogram isf, särskilt med tanke att den hade tror jag 11års åldersgräns

"Hade"? Bröderna Lejonhjärta skapade 11-årsgränsen! Innan den fanns bara barnförbjudna och barntillåtna filmer.
Citera
2010-07-11, 21:04
Medlem
Sven_Hedins avatar
Nån gång i början av 70-talet så hade Staffan Westerberg ett program som hette Det bara händer som var oerhört jävla obehagligt att sitta och titta på som barn. Staffan stod om jag inte minns fel bakom en hyvelbänk och så var det svarta skynken upphängda bakom honom. På golvet satt det en tidstypisk knarkare och plinkade på nån ostämd gitarr, eller om det kanske var en tvättbräda, och Staffan var verkligen skitäcklig bakom sin hyvelbänk när han hällde grus i tändsticksaskar, skakade på dem och stirrade in i kameran. Glöm Vilse i pannkakan, det här programmet och det som kom året efter* kör åttor kring Storpotäter och gamla skelett.

*Lilla teatern hette det... fullständigt vedervärdigt det också.
Citera
2010-07-12, 00:05
Medlem
Fast varför i hela helvete clownen Manne fick gå lös på oskyldiga små barnasinnen i så många år begriper jag inte.
Citera
2010-07-12, 01:15
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Fast varför i hela helvete clownen Manne fick gå lös på oskyldiga små barnasinnen i så många år begriper jag inte.

Rally gjorde en rolig låt om honom från Abbas money money money=Manne Manne Manne
Citera
2010-07-13, 12:34
Medlem
HasseBanans avatar
Barnens detektivbyrå på 80-talet var rätt läskig.

Ebba och Didrik avskydde jag för att det var så mycket känslor inblandade hela tiden. Ett typiskt sosse-barnprogram i många aspekter. Den enda som var rolig i serien var pappan.
Citera
2010-07-21, 21:11
Medlem
Clownen Manne var väl sponsrad av Chiquita? Haha, så roligt.
Citera
2010-07-26, 21:27
Medlem
Drunkpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Trasdockorna var skrämmande..
Va?! Hur kan man inte älska Trasdockorna
Citera
2010-07-27, 15:52
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkpunk

Den var ju sjukt obehaglig o titta på när man var liten, kolla bara på introt

http://www.youtube.com/watch?v=QuJDMKAZGGs
Citera
2010-07-28, 15:07
Medlem
forattjagkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkpunk
Håller helt med! Trasdockorna var bra! (även om jag var lite äldre när det gick har jag för mig, kollade med lillsyrran)

Däremot har jag fått ett så djupt skrämselminne av 'Olyckan' att jag FORTFARANDE (jag är 35) inte fixar att varken höra eller se det hemska. Jag återförs till barndomens skräck. Fy! Vilket mina kära barn tycker är mycket underhållande, DE är nämligen inte ALLS införstådda med hur vidrigt otäck han är. Onda barn har jag skapat

Sen var jag även livrädd för Skrotnisse och hans vänner, allt med Staffan Westerberg, Ika i rutan (men henne har jag faktiskt träffat eftersom min mamma låg på bb samtidigt som hon när hon fick sin Nemo. Men programmet är fortfarande helt obegripligt för mig), vildvittror, alla konstiga öststats-program och en massa annat.

Nu när man själv har barn och blir lite nostalgisk så köper man på sig sina gamla favoriter på DVD så att ens barn kan få njuta av samma program. Men oftast är det ju en grym besvikelse! Fablernas värld som jag verkligen älskade när jag var barn...Ungarna tittade i ca 3 min och jag förstår dem! Men Professor Balthazar gillar jag fortfarande.
Citera
2010-08-04, 22:32
Medlem
BlotGoths avatar
Jag vet att min storasyster hade väldiga problem med skrotnisse.. jag var inte heller så förtjust i det vad jag minns.. Joelbitar har jag väldiga problem med, ryser så fort någon får för sig att spela de där jobbiga introt.. men de enda jag kommer ihåg av det är just introt o massa olikfärgade klossar eller vad det var.. eller om det är att "Joelbitar" stod i olika färger..

Ika i rutan minns jag att jag gillade, o trasdockorna

forattjagkan: vad var "Olyckan" för något?
Citera
2010-08-04, 23:11
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Jag vet att min storasyster hade väldiga problem med skrotnisse.. jag var inte heller så förtjust i det vad jag minns.. Joelbitar har jag väldiga problem med, ryser så fort någon får för sig att spela de där jobbiga introt.. men de enda jag kommer ihåg av det är just introt o massa olikfärgade klossar eller vad det var.. eller om det är att "Joelbitar" stod i olika färger..

Ika i rutan minns jag att jag gillade, o trasdockorna

forattjagkan: vad var "Olyckan" för något?

Bör vara denna, om jag inte missat totalt?
http://www.youtube.com/watch?v=UuLhDH3mjwM&feature=related
Senast redigerad av Spillra 2010-08-04 kl. 23:13.
Citera
2010-08-05, 22:57
Medlem
Vilse i pannkakan, tycker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här