Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Jag har inte en aning om vad som har hänt, eller vad som kan ha hänt, men om det handlar om just könet på läkaren så är ju det en sak som sjukhuset borde ha kunnat lösa på FEM dagar eftersom det om inte annat går att skicka en patient vidare.
Jag har dock mycket svårt att tänka mej att det trots semestertider inte skulle ha gått att uppbringa en läkare av det önskade könet påföljande dag på samma sjukhus som hade kunnat göra en någorlunda kvalificerad bedömning av läget.
Ett sjukhus som ställer sej utan kvinnlig gynekolog tillgänglig under fem dagar i sträck i Sverige låter helt enkelt för otroligt. Hur skulle dom agera om dom fick in en våldtäkt till exempel? Hur agerar dom med kvinnor som planerat begärt en kvinnlig läkare för sina undersökningar?
En sådan förfrågan borde ha gått att lösa med tanke på att det handlar om fem dagar, hade vi pratat om samma natt, då kan det vara olösligt på grund av personalsituationen, men inte under så lång tid.
Prio ett kan man aldrig uttala sej om när man inte vet på vilka bevekelsegrunder ett beslutet är taget för den enskilde faktiskt. Om dom på fullt allvar tror att en åtgärd innebär helvetet så kommer dom också fatta sitt beslut på den grunden.
Du tycker att det är sjukhusets ansvar? Jag anser att när barnet är ofött är det föräldrarnas skyldighet att se till barnet bästa då de har det yttersta ansvaret.
Jag har kommit in akut med ett djup skärsår till en akutmottagning och fick en "blatte" som kirurg?,
men trots allt prioriterade jag mitt eget bästa. Även i Thailand har jag behandlats av läkare och har inget att erinra utan bemötts med kompentens och respekt.
Jag reste mej upp med ett barn och fick kanten av dörrbågen i pannan och blödde kraftigt.
I detta tillstånd gjorde jag entré i akuten och blev omplåstrad direkt,med min son 2 år krampaktigt gråtande och ville inte släppa taget om mina händer.
Han höll mej i handen under hela ingreppet och vägrade lämna mej.
Detta accepterade jag trots att jag bedöms som "rasist" på detta forum. Hur kan du då försvara detta pars
eventuella agerande?