2010-01-23, 22:09
Medlem
David Pruttons avatar
Buisness as usual, om några månader är det här överspelat - tro mig!

Som någon var inne på var gårdagens hästgala ett utmärkt bevis på det, han hyllades som den kung han är!
Citera
2010-01-24, 10:03
Medlem
Racooons avatar
Det är så sant som det är skrivet. De inom travet och de som spelar är som en sekt och tyr sig till varandra. Allt medan en nykter och klartänkt omgivning försöker få de förledda att tänka utanför sektens "sanning".

http://www.expressen.se/sport/trav/T...as-som-en-sekt
Citera
2010-01-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Nähä? You don´t say?
Så varför får hästar som inte är friska eller "ur form" starta? Har du någon tanke kring detta?
Eller är du bara korkad?

har vi så få argument kvar nu så att man måste gå till personangrepp?

får får de ju inte, men om tränaren själv väljer det är ju upp till den. eller hur? som sagt, startar men häst som inte är schysst så drabbar det en själv till slut.
som redan sagt så har tyvärr banveterinären för lite tid att hinna se mindre hältor osv.

sedan finns det ju faktiskt hästar som springer lite ryckigt som det inte är något fel på.
Citera
2010-02-23, 19:01
Medlem
Enydrions avatar
Det var rätt många (tex kommentarer i tidningar) som gjorde affär av att det 'bara' var sådana som tidigare jobbat hos svanstedt som vittnade, här kommer den inte särksilt oväntade anledningen... http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6664382.ab

Citat:
Jag fick sparken för att jag vittnade
Citera
2010-03-04, 22:17
Medlem
Enydrions avatar
Det finns visst ett fåtal inom travsporten som inte tycker det är ok med fusk

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6720437.ab

Citat:
Uppfödaren lämnar sina uppdrag – på grund av Svanstedt
Citera
2010-06-26, 09:40
Medlem
Svanstedt inblandad i Asserdal Branden?

Det ryktas på många håll att Svanstedt är inblandad in branden på Asserdal som skedde i början av maj.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7074306.ab

Det var tydligen mordbrand och det var ju PO Petterssons fd gård.
Folk säger det finns en koppling finns till Svanstedt som är ansvarig och gav order att anlägga branden!
Den där statyn var planterad.

Nu jävlas han tydligen och skyltar med sina två hästar Holy Smoke och Order By Viking för han vet att det gör folk förbannade och det är svårt att sätta fast honom.
De två startade han sist på Åby och nu tar han med sig Holy Smoke till Halmstad för att hota!

Han är ju redan dömd för djurplågeri så allt är väl möjligt.
Citera
2010-06-26, 09:44
Medlem
fredrikdenstores avatar
Skulle inte bli förvånad om det visar sig att det var han som tuttade på.
Citera
2010-06-26, 09:44
Medlem
hängballens avatar
hahaha nej du är fel ute här, det är Stig H som själv tände på jag var där och såg det med egna ögon.
Citera
2010-06-26, 10:01
Medlem
Jag skulle heller inte bli förvånad om han var inblandad! Han tycks ju ha kontakter med kriminella. Bara titta på hans förman Glenn som gärna hotar med sina Hells Angels.
Känner man såna är det väl lätt att få tag på nån som tuttar på ett stall.
Citera
2010-06-26, 10:06
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BornAsEvil
Jag skulle heller inte bli förvånad om han var inblandad! Han tycks ju ha kontakter med kriminella. Bara titta på hans förman Glenn som gärna hotar med sina Hells Angels.
Känner man såna är det väl lätt att få tag på nån som tuttar på ett stall.
Är du kanske en av dom som satte dit Åke för grisföseriet?
Citera
2010-06-26, 10:17
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Är du kanske en av dom som satte dit Åke för grisföseriet?
Nä, men jag är!
Citera
2010-06-26, 10:21
Medlem
Föseriet är en helt annan historia. Han är skyldig till mycket mer än så och det är bara de som känner honom som vet men de flesta väljer att tiga för alla är skiträdda.
Makt, pengar och hot kommer man alltid långt med. Kontakter i undre världen har han.
Svanstedt är skyldig.
Holy Smoke skaffade han i mars. Han gillar skryta i det tysta med vad han har gjort och nu är han förbannad för att man misstänker honom och alla snackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in