Personligen så har jag filosoferat på detta ämne ett tag nu och vad jag har kommit fram till är att Anti-kristus måste vara en person som kom efter jesus och måste vara tvärtemot vad hans lära va.
Men samtidigt så måste det vara lika om inte mer influerad som kristendomens religion är dvs. att det måste vara en annan religion som mot arbetar Jesus.
Vad jag kom fram till är att Islam är denna religion och Profeten Muhammed är Anti-kristus och härär mina argument för detta:
1. Jesus var fattig man och predikade om att det är bättre vara fattig(typ) medans Muhammed bodde i ett palats.
2.Jesus gick aldrig ut i krig medans muhammed krigade större delen av sitt liv och han upplevde runt 73 st varav 40 nått var offensivt.
3.Jesus predikade att aldrig att skämmas eller förneka sin tro medans Muhammed predikade att det är rätt att ljuga för att nå sitt mål.
4.Jesus utnämnde sig aldrig vara guds son(vi alla är det enligt honom) medans Muhammed ansåg sig vara guds/allahs talare pga några väl utvalda födelsemärken.
5.Jesus gifte sig aldrig men han hjälpte Magdalena förstå sina synder och bad om förlåtelse för dessa hon har begått som prostituerad medans Muhammed gifte med en 6 åring och hade sex med henne när hon var nio(I min mening är ett sätt att korruption av minderårig).
6.I kristendomen ska man vara ödmjuk medans Islam så ska man vara stolt.
Finns flera argument men jag nöjer med dessa så länge