2010-06-13, 13:17
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360
Man brukar annars gå upp i vikt där eller i alla fall kolesterol värderna går upp högt och andra blod nivåer blir väl också helt värdelösa.?
När en vuxen man har ätit för många Big mac/co så känns det som han har PMS

Jag käkade där i snitt 6 dagar i veckan när jag jobbade på Donken under 5år.
Gick upp i vikt (13kg ganska snabbt) när jag slutade där och började som lagerarbetare.

Och när jag besöker McD idag så ser jag faktiskt väldigt sällan några ur personalen som är smällfeta. Dock är vissa ur gästlistan rätt feta. Men det har nog att göra med deras levnadsstil, inte att dom äter då och då på McD.

Jag anser att det är en myt att man blir fet av maten på McD. Det är hur man lever i övrigt som har betydelse.
Citera
2010-06-13, 13:42
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Jag käkade där i snitt 6 dagar i veckan när jag jobbade på Donken under 5år.
Gick upp i vikt (13kg ganska snabbt) när jag slutade där och började som lagerarbetare.

Och när jag besöker McD idag så ser jag faktiskt väldigt sällan några ur personalen som är smällfeta. Dock är vissa ur gästlistan rätt feta. Men det har nog att göra med deras levnadsstil, inte att dom äter då och då på McD.

Jag anser att det är en myt att man blir fet av maten på McD. Det är hur man lever i övrigt som har betydelse.
Så anser jag också. Även om jag nu själv inte ätit där på snart ett halvår så är det ju gott ibland! För dyrt dock.
Citera
2010-06-13, 18:07
Medlem
19801s avatar
Citat:
JO

http://kierstin1220.files.wordpress.com/2009/04/big-mac.jpg

är säkert mindre fett i denna och mindre kalorier än

http://vegoinspira.files.wordpress.com/2009/09/thaiwok.jpg

vad tror du stjälv.
Eftersom jag tränar och oftast bulkar föredrar jag tveklöst en hamburgare. Alldeles för lite protein i thaiwok. Men generellt är förstås kombinationen protein och grönsaker idealisk, woka går utmärkt.
Citera
2010-06-13, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 19801
Eftersom jag tränar och oftast bulkar föredrar jag tveklöst en hamburgare. Alldeles för lite protein i thaiwok. Men generellt är förstås kombinationen protein och grönsaker idealisk, woka går utmärkt.

Ja fan sant superzie me är en överdrift till stor del..

som du man kan ju käka det i bland dock..
Citera
2010-06-13, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 19801

sant som du säger man eller superzie me är överdriven till stor del och skräck propaganda.

visst så kan man mycket väl käk där ett par gg i veckan utan utan några problem alls..

den snubben i filmen åt ju där sedan så gick han och la sig på soffan och så höll han på efter varje meal.
han var aldrig ute och gick eller promenerade aldrig efter något meal..

tror till och med att han i bland låg i soffan och käkade sina måltider..

milkshakes på macdonalds är i alla fall varje fall jävligt nice..
by the way brukar i bland käka där och det är helt ok bra pris billigare än burger king

synd bara att det alltid är vanligt ,jordgubb,chocklad, borde finns typ passionsfrukt ,mango ,kiwi?
Senast redigerad av 360 2010-06-13 kl. 19:19.
Citera
2010-06-13, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Visst kan det säkert hända att någon gör något liknande, kan bara hoppas att det upptäcks och att personen i fråga då sparkas.

Verkar som att du hyser något personligt agg mot macdonalds iaf

skojade bara jobbar inte där men käkar där i bland ..blev sur över filmen superzie me.
Citera
2010-06-13, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Så anser jag också. Även om jag nu själv inte ätit där på snart ett halvår så är det ju gott ibland! För dyrt dock.

bättre pris än burger king dock lite billigare.
Citera
2010-06-13, 19:38
Medlem
Citat:
bättre pris än burger king dock lite billigare.

Den meningen var rolig

Tycker det inte är så dyrt om man bara köper cheese eller hamburgare på donken. Kalorierna som räknas, men det vet ju alla redan. Har också jobbat där. Gick inte upp det minsta i vikt, men åt aldrig frukost eller kvällsmat heller. : )
Citera
2010-06-16, 22:30
Medlem
TheAlamos avatar
Jag och mina polare brukar ofta tagga till Donken för några hamburgare efter träning Så jääävla gott! Och värt! Om man ska gå upp i vikt.
Citera
2010-06-17, 10:56
Medlem
miqqqas avatar
Som det redan är sagt så känner jag också ett behov av att påpeka att supersize me är ett uruselt exempel. Brukar man vara en fysiskt aktiv människa som tänker på vad man äter och ligger på kcalbalans och plötsligt undviker rörelse så mycket det bara går samtidigt som man börjar proppa i sig kaloririk mat tills man är så mätt att man mår illa, flera gånger om dagen dessutom, så är det väl inte konstigt att man går upp i vikt och får försämrade värden??

Till TS, att få dåligt samvete över att käka på donken någon gång ibland är bara onödigt speciellt om du håller koll på kalorierna och vet att du ligger på balans/överskott/underskott som du vill. Själv äter jag nästan aldrig på donken/bk/max helt enkelt för att jag håller mig inte mätt på det - skulle jag äta en måltid om uppemot 1000 kcal så vill jag inte vara hungrig efter 2-3h igen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in