2008-01-23, 20:43
Medlem
BluesBross avatar
Slutsatsen är att män kör med ballen alltså

Annars retar jag mig mest på folk som kör om utan marginaler så man tvingas väja eller tvärnita. Fan ta er era vidriga svin!! Företrädelsevis snorungar under 30 år.

Retar mig också på folk som ligger på fel sida av vägen i kurvor för att de i själva verket kör över sin förmåga! Detta gäller nästan alla ålderskategorier.

Dessa är de jag retar mig mest på sen vet jag inte om det är dom som är farligast eller inte.
Citera
2010-06-03, 11:50
Medlem
Min åsikt kanske går emot de flesta här. Men jag tycker att de som kör sämsta av alla i hela Sverige är inte äldre, de med färskt körkort eller de som haft körkorten ett tag. Utan de som kör sämst är invandrare från mellanöstern.

Bor i stockholm, och vintertid ser man alltid fläskmercor och kokainBMW:s i dikerna. Ni som inte tror mig, åk ut mot södertälje vintertid och kolla efter E4/E20.

Har även hört ett ganska löst rykte om att ca 50 % av alla olyckor som rapporteras in har en motpart som är invandrare. Sen om denne är skyldig eller inte låter jag vara osagt.

Med de mil jag kör årligen så kan jag bara konstatera att när det sitter ett kameltryne bakom ratten så gäller det att vara uppmärksam. Hade idag en äldre man från mellanöstern bakom mig i sthlmstrafiken, och jag kan ju inte säga att han höll avstånden med sin nya dyra merca, han låg väl en 40 cm ifrån mig i ca 70 knutar. Vad händer om jag måste bromsa, om än väldigt lätt?

Sen skall man väl inte dra alla över en kamm heller, men av min erfarenhet så kör faktiskt de flesta invandrare från mellanöstern väldigt dåligt!

Skall även tilläggas att jag kör runt en 4000mil/år privat och en ca 8000mil/år i jobbet!
Citera
2010-06-03, 12:23
Medlem
nicerpms avatar
farligast och sämst i trafiken är alla cyklister...
Citera
2010-06-03, 12:28
Medlem
roels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
farligast och sämst i trafiken är alla cyklister...
Och när dom cyklisterna kör bil så är dom helt plötsligt jätteduktiga eller...
Alltså,dom flesta cyklar ibland,kör bil ibland och tar en promenad ibland.
En idiot på cykel är förmodligen en idiot bakom ratten också!
Och viceversa.
Citera
2010-06-03, 12:30
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roel
Och när dom cyklisterna kör bil så är dom helt plötsligt jätteduktiga eller...
Alltså,dom flesta cyklar ibland,kör bil ibland och tar en promenad ibland.
En idiot på cykel är förmodligen en idiot bakom ratten också!
Och viceversa.

fast det stämmer nog inte. Jag vet folk som är exemplariska bilförare men lämnar huvudet hemma om dom hamnar på en cykel.
Citera
2010-06-03, 12:58
Medlem
roels avatar
Klart att det inte stämmer in på alla.Men jag menar att det är svårt att kategorisera,alla är vi olika.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in