2010-06-03, 00:24
Medlem
Portabels avatar
Hur blir jag av med myrorna som poppar upp överallt i mitt kök? det är små svarta kräk som bara vill bli mosade, finns det något medel man kan spraya lite överallt?

Tackar i förhand
Citera
2010-06-03, 00:36
Medlem
KryddAs avatar
Finns ju många olika myrfällor/dödare. Köp några sådana doser och lägg ut på golvet. Eller kör sånt där kletigt gift som man lägger ut på en lapp. Dock är det ju inte att rekommendera om du har små barn som gärna petar runt.

Doserna bör du finna på en lokal stormarknad.
Citera
2010-06-03, 00:41
Medlem
Kan också rekomendera dessa dosor, vaknade upp bakfull en morgon med världens myrinvation i huset, men de försvann helt efter ett par dagar efter att dosorna införskaffades
Citera
2010-06-03, 00:52
Medlem
Portabels avatar
Man tackar så mycket för hjälpen
Citera
2010-06-03, 01:33
Medlem
LaVickys avatar
Det går faktiskt att krossa äggskal i små bitar och lägga där de kommer in i köket, av någon anledning kan de inte hantera äggskal och kommer därför inte besöka mer :P
Citera
2010-06-03, 09:33
Medlem
Latmasks avatar
Myrfällor för att fånga kräken som redan är där. Sen är det bara att se till att hålla extremt rent. Inga brödsmulor, inget vinspill, inga kvarglömda sockerbitar. Om du hittar en myrstig in någonstans, skura med såpa eller diskmedel eller något där leden går så hittar de inte den lika lätt.

\Latmask
Citera
2010-06-03, 09:42
Medlem
brianmolkos avatar
köp sånt där pulver och ha runt huset...
Citera
2010-06-03, 11:20
Medlem
Skadedjur brukar vara utan självrisk på hemförsäkringen. Jag har ringt in TryggHansa när vi fått in myror och det har inte kostat ett öre.

De kommer och sprutar runt grunden, placerar ut dosor och kollade efter bon inomhus.
Citera
2010-06-03, 12:01
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
köp sånt där pulver och ha runt huset...
Det gjorde jag när jag hade myror i köket. När jag som bäst gick och strödde ut pulver hittade jag ett hål under en sten där det kröp massa myror in och ut. Hällde på en hel burk pulver där och spolade ner det med vatten slangen. Har inte sett en myra sen dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in