Citat:
För att inte störa "angelinthesky" så kan jag meddela att det är kisspaus i aktiviteten
Ursprungligen postat av BogieBaby
Vi har inte sett vilka konsekvenser bloggandet och skriverierna fått för dottern ännu. Sannolikt tisslas och tasslas det bland föräldrarna på hennes förskola och högst sannolikt kommer även hennes kompisar inom sinom tid få veta något om hennes bakgrund, något som knappast kommer att föra något gott med sig. De kränkningar av flickans integritet är i mina ögon en ren barnmisshandel. En av de personer som är satt att skydda sitt barn har kränkt henne, gång på gång, över alla gränser. Det som skrivits om henne och hennes föräldrar finns sparat i all evighet och hur gärna än någon skulle vilja backa bandet och radera så är det omöjligt.
Det fria ordet i all ära, men här handlar det om att skydda minderåriga, vi har ett barn som utan egen förskyllan blivit indragen i en vårdnadstvist som förts inför öppen ridå på internet. Vi har en pappa som inte tycks ha någon som helst impulskontroll och inte förmår att se konsekvenserna av sitt handlande eller - ännu värre- inte bryr sig om vilka konsekvenserna blir. Priset kommer dottern få betala och det handlar bara om några år tills dotterns kompisar själva klarar av att googla hennes namn och - vips så finns all denna information att tillgå för skolkamraterna.
Så - var det värt priset? Vad kan göras för att INGET barn i framtiden drabbas av en liknande misshandel. Lagstiftarna har en intention att skydda barn mot misshandlande föräldrar men i den lagstiftningen finns knappast denna form av systematisk misshandel inberäknad. Kunde våra lagstiftare ha förutsett att det finns gränslösa föräldrar som inte drar sig för något när det gäller att få sola sig i offentlighetens ljus för en tid. Tyvärr går det inte att uppmana till att göra om och göra rätt i det aktuella fallet och om Daddy hyser en förhoppning att dottern i framtiden ska känna tacksamhet över hans kamp så tror jag att hon, den dag hon inser vidden av det hela, kommer att vända sig i vrede mot den person som offrade sitt barn i sin kamp mot väderkvarnarna.
Det fria ordet i all ära, men här handlar det om att skydda minderåriga, vi har ett barn som utan egen förskyllan blivit indragen i en vårdnadstvist som förts inför öppen ridå på internet. Vi har en pappa som inte tycks ha någon som helst impulskontroll och inte förmår att se konsekvenserna av sitt handlande eller - ännu värre- inte bryr sig om vilka konsekvenserna blir. Priset kommer dottern få betala och det handlar bara om några år tills dotterns kompisar själva klarar av att googla hennes namn och - vips så finns all denna information att tillgå för skolkamraterna.
Så - var det värt priset? Vad kan göras för att INGET barn i framtiden drabbas av en liknande misshandel. Lagstiftarna har en intention att skydda barn mot misshandlande föräldrar men i den lagstiftningen finns knappast denna form av systematisk misshandel inberäknad. Kunde våra lagstiftare ha förutsett att det finns gränslösa föräldrar som inte drar sig för något när det gäller att få sola sig i offentlighetens ljus för en tid. Tyvärr går det inte att uppmana till att göra om och göra rätt i det aktuella fallet och om Daddy hyser en förhoppning att dottern i framtiden ska känna tacksamhet över hans kamp så tror jag att hon, den dag hon inser vidden av det hela, kommer att vända sig i vrede mot den person som offrade sitt barn i sin kamp mot väderkvarnarna.

Vi har redan sett, om vi vill se de konsekvenser Daddys bloggande medför för konsekvenser för dottern.
Det är nämligen uppenbart att föräldrar på dottern dagis tisslar och tasslar om detta. En del av dem är direkt utsatta för bloggen och har trakasserats, detta är fakta. Så tisslet och tasslet är inte bara något oskyldigt skvaller, det är fakta.
Såklart att detta påverkar dottern och hennes kompisar då det är kompisarnas föräldrar och i somliga fall även kompisarna själva som påverkas av trakasserierna.
Visst tycker även jag att det är barnmisshandel då dottern själv inte kan påverka att hennes pappa hotar hennes kompisar och hennes kompisars föräldrar. Detta leder ju bara till att ingen vill ha med henne att göra då det får så obehagliga följder.
Barnen är snart läskunniga och då kommer både dotter och kompisar själva kunna läsa eländet på internet. Det är ingen snygg historia Daddy presenterar och inget som dottern kommer att kunna vara stolt över, tvärt om. Det samt hennes minnen hur Daddy passivt lät henne runka honom är inget som jag önskar något barn.
Detta är tyvärr svårt att juridiskt värja sig emot och det beklagar jag djupt.