2010-05-18, 13:28
Medlem
Är det någon som vet hur Sekten(släkten/familjen) Sahindal har det numera. Jag tänker då på den del som beodrade mordet på Fatima Sahindal . Efter mordet låg de väldigt lågt i Uppsala. De kände väl att trycket blev hårt. Har de någonsin ångrat? Har fadern ångrat?
På begravningen av Fatima Sahindal fick ju de män som tänkt sig bära kistan med den mördade ge vika för kvinnorna. Efter det har dessa "duktiga pojkar" varit tysta.

Har den del som försökte att förlöjliga rättegången fortsatt att försöka sig på mer "lustigheter?"
Citera
2010-05-20, 02:01
Medlem
Ang fadern håller han tydligen på fortfarande som ett psykbryt på anstalten. Han fattar inte vad han gör där överhuvudtaget.

Suck vilken historia det där var.
Citera
2010-05-25, 23:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Brott och brottsbekämpning --> Kriminalhistoria

// Mod
Citera
2010-05-26, 17:23
Medlem
Flus avatar
Fadime hette tjejen, inte Fatima.
Det senaste som jag känner till är att Fadimes bror dömdes till fängelse efter att ha hotat och utpressat två journalister med skjutvapen och försökt få dem att avslöja Sara Atroshis hemliga adress. Sara är alltså den syster till hedersmördade Pela som vittnade mot sina släktingar.
Mer information finns i tråden Visste ni det om Fadime?
Citera
2014-04-09, 10:32
Medlem
Släkten har just decimerats med en person, tack vare ett rådigt ingripande
av svensk polis som håller stilen från fjolåret ...
Citera
2014-04-09, 10:55
Medlem
Kan bara säga att den moderator som stängde tråden som behandlade
frågan huruvida brodern var integrerad gjorde helt rätt ! Men denna
tråd kan nog fortsätta leva.
Citera
2014-04-12, 21:19
Medlem
Om frågor såsom moral o heder hade varit issues för familjen Sahindal så hade de väl själva avrättat den nu skjutne brodern till Fadime för flera år sen istället för att låta svenska skattebetalare få stå för deras tillkortakommanden ännu en gång. Eftersom så inte har skett så kan man inte annat än dra slutsatsen än att den "kulan visste var den tog" och att fler medlemmar i sekten möjligen också går en bråd död till mötes , förhoppningsvis.
Citera
2014-04-13, 11:27
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shalifaally
Är det någon som vet hur Sekten(släkten/familjen) Sahindal har det numera. Jag tänker då på den del som beodrade mordet på Fatima Sahindal . Efter mordet låg de väldigt lågt i Uppsala. De kände väl att trycket blev hårt. Har de någonsin ångrat? Har fadern ångrat?
På begravningen av Fatima Sahindal fick ju de män som tänkt sig bära kistan med den mördade ge vika för kvinnorna. Efter det har dessa "duktiga pojkar" varit tysta.

Har den del som försökte att förlöjliga rättegången fortsatt att försöka sig på mer "lustigheter?"

Sekten/släkten.....mer korrekt benämning torde vara klanen...
Citera
2016-08-31, 14:07
Medlem
Sahindal familj är en respekterad familji bland kurder från Turkiet. Nästan alla av de är egenföretagare . Sveriges största kebab tillverkare järvsökebab och sala kebab ägs av Sahindal familj.De äger restauranger,pizzerior och grosister i uppsala,sala,hudiksvall,bollnäs,söderhamn,avesta osv...
Synd att man vill dra alla Sahindal släkten i samma kam för fadime händelsen. Nästan alla som jag känner i Sahindal släkten var ledsen och arg på grund av den här händelsen.
De Sahindal familj medlemmar jag känner är väldigt snälla,hjälpsamma och generösa.
Majoritet av Sahindal familj är inte muslimer utan Aleviter . Sahindal familj kommer från en stad som heter maras där blev folkmord på aleviter 1978 ,det därför många aleviter flyttade utomlands.
Citera
2017-01-08, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amedmerdin
Sahindal familj är en respekterad familji bland kurder från Turkiet. Nästan alla av de är egenföretagare . Sveriges största kebab tillverkare järvsökebab och sala kebab ägs av Sahindal familj.De äger restauranger,pizzerior och grosister i uppsala,sala,hudiksvall,bollnäs,söderhamn,avesta osv...
Synd att man vill dra alla Sahindal släkten i samma kam för fadime händelsen. Nästan alla som jag känner i Sahindal släkten var ledsen och arg på grund av den här händelsen.
De Sahindal familj medlemmar jag känner är väldigt snälla,hjälpsamma och generösa.
Majoritet av Sahindal familj är inte muslimer utan Aleviter . Sahindal familj kommer från en stad som heter maras där blev folkmord på aleviter 1978 ,det därför många aleviter flyttade utomlands.

Klart man blir respekterad när hedern är räddat. Men respekterar du den familjen? Respekterar jag familjen? Aldrig i livet att jag respekterar mördare som ligger bakom flera människors liv.

Men som kurd måste man respektera när ens heder är utervunnet.
Citera
2017-01-13, 22:01
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Då Fadime, nu Åke – ett sådant destruktivt slöseri

Människor dör fortfarande för kärleks skull. För 15 år sen mördades Fadime Sahindal för sin kärlek till Patrick. Före jul höggs Åke Persson ihjäl av sin sambos exman. Att älska någon kan vara livsfarligt.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/da-fadime-nu-ake--ett-sadant-destruktivt-sloseri/
Citera
2017-08-17, 14:04
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/misstankt-hedersmordare-ar-slakt-med-fadime-sahindal/

Ännu en idiot ur denna släkt har mördat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in