2010-05-16, 23:13
Medlem
Skogswalds avatar
Tjoflöjt!

Konfunderad. I Windoze XP and prior tog jag helt sonika bort engelska som input language och lämnade kvar endast svenska språket. Den eländiga hotkey som ALT+SHIFT utgör blev således verkningslös, och jag slapp inaktivera den. Nu har jag gett mig in på W7. Har i vanlig ordning tagit bort engelska språket, men lika fullt förb-nnat så växlar den över till 'keyb us' när jag råkar slå ALT+SHIFT. Var ju snabbt gjort att fixa genom att inaktivera snabbtangenten i sig, men ändock lite av ett annoyance. Har jag missat nån vital point här eller ..bara dom som är helt j-vla dumma i huvudet?!
Citera
2010-05-17, 00:15
Medlem
perfectdays avatar
Nu använder jag windows 7 på italienska och kan därför inte ge dig exakta anvisningar.
Men gå in där du tog bort engelskan från listan och sen gå in på "avancerade inställningar" eller något dylikt och ändra kortkommandot!
Citera
2010-05-17, 02:55
Medlem
Skogswalds avatar
Jag följer din bana, min kära vän. Du tänker nog på något i stil med Start/Kör/intl.cpl förresten. Emellertid, som sagt, redan ordnat med det där. Det där har dock utgjort kvällens störelsemoment, att trots att jag tar bort engelska som input language så ligger det liksom kvar som nåt slags j-vla "pseudo input lang", som den switchar till mot det förvalda ALT+SHIFT (så länge jag inte inaktivierat kortkommandot, som jag nu såklart har gjort). Jag vet egentligen inte var jag vill komma, önskar nog mest att någon kan bekräfta á "It is what it is!", så jag inte gjort nån dundertabbe och missat att ta bort en input language i nån "extraflik" eller vafalls man skulle ha kallat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in