2010-05-04, 13:02
Medlem
whiplashstalkers avatar
1* Ibland då jag surfar eller bara håller på som vanligt med datorn så fastnar musen. Den går inte att röra. Sen tar det en halv minut upp till en minut innan jag kan göra något alls.

2* Då ja haft datorn på ett tag så slutar volumen att funka. Den stannar på en och samma volym och även om jag sänker/höjer eller mutar så är det samma volym. En omstart måste då göras för att det skall lösas. Men det återkommer.

Kör en macbook pro 13 (late 2009)

Vad göra? Känns som att apple gör lika mycket skit datorer som Acer...
Citera
2010-05-04, 13:10
Medlem
tzjs avatar
Är det en trådlös mus? Se till att inget ligger bredvid musen som kan störa signalerna i så fall. Typ mobiltelefon, trådlösa lurar eller annat som kan interfera.

Volymen verkar ha kajkat ur, så då vet jag inte om det hjälper med att reseta lite goa grejer. SMC, PRAM och NVRAM. Ibland så kan det vara värt att starta om datorn i säkert läge. Det innebär att din dator då gör en felsökning "light" och rättar till eventuella fel den hittar.

För att starta datorn i säkert läge håller du nere den vänstra shiftknappen under uppstart. När du ser Apple-loggan så kan du släppa. Det kommer då dyka upp en "bar" som laddar, sedan startas datorn i säkert läge. Efter den är igång så startar du om i vanligt läge igen.
Citera
2010-05-04, 13:51
Medlem
whiplashstalkers avatar
Det är den vanliga muspaden på datorn som jag använder. Sällan jag använder externa möss till denna.

Okej jag gör ett försök med säkert läge.

Börjar bli lite trött på alla fel denna bär med sig. Apple = Kvalité... Nja nu börjar dom dala nerför.

EDIT; då har jag gjort det. Den sa inget. Men det kanske den inte skall göra heller. Ja alltså om något var fel eller ej. Dessutom var tangentbordsbelysningen av och den gick inte att starta i säkert öäge. Det kanske dock är normalt eller?

Varför kan man inte starta om/stänga av datorn vid inloggningsbilden?
Senast redigerad av whiplashstalker 2010-05-04 kl. 14:04.
Citera
2010-05-04, 23:42
Medlem
whiplashstalkers avatar
Nu har den börjat krascha. 3e gången nu. Har på datorn en kort stund sen slutar ALLT funka. Bara norsk avslutning funkar (hålla ner power knappen).

Aldrig haft sådana här problem. Trodde aldrig heller det skulle gå att få på en kvalités dator. Suck...

Jag svär jag slänger in denna i väggen snart. Någon som vil ha den sen. Eller så får en praktikant den uppkörd i pastejköket på Macforums butiken i stan. Dom bör ju gilla det då det bara är massa jävla bögar som ändå jobbar där.
Citera
2010-05-05, 04:36
Medlem
tzjs avatar
Du har väl fortfarande garanti på en late 2009? Ring Apple.
Citera
2010-05-05, 13:15
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du har väl fortfarande garanti på en late 2009? Ring Apple.

Gjorde det. Rösten sa 5min eller mindre så tas ditt samtal emot..... efter 25min la jag på... Suck. Bra kundservice...
Citera
2010-05-05, 17:57
Medlem
flipper1446s avatar
Minnes- eller logikkortsstrul (eller mjukvara kanske, prova reparationsinstallera OS X). Ring igen eller gå till en serviceverkstad.
Senast redigerad av flipper1446 2010-05-05 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in