2010-04-25, 07:19
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Du är ung förstår jag. Många väljer att ha sex med, och även bilda familj och gifta sig med halvsnygga eller tjejer med mediokert utseende, helt enkelt för att de tycker om henne. nu ska erkännas att sammanhanget är lite annorlunda, men jag är övertygad om att fem i tre är hon snyggare.

Helt rätt. När det gäller otrohet och one night stands, så kan jag väl förstå om utseendet av fler kommer att tillmätas betydligt större betydelse än i övervägandet om man hittat rätt partner för att bilda familj med....

Dessutom är det väl bara på någon bild som gått i tidningarna som norskan inte ser bra ut. Utomhusbilden med stora tänder. Tar man istället vinterbilden med mössa så ser hon ju fotomodell-bra ut.

Men frågan om hur Tora ser ut är ju egentligen en icke-fråga i det här sammanhanget. I den position JB var i Åre så hade det inte varit OK att ragga upp och ligga med någon, oavsett hur snygga de är.
Citera
2010-04-25, 07:24
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Kan han inte ha tröttnat på henne som vanliga dödliga? Vem är det som säger att det nödvändigt måste vara så att han först gjort bort sig och hon sedan åkte till N.Y?

Hon är djävligt ofta sur och att hon har hybris vet man ju. Ibland låter hon ju inte ens sina vakter, de gånger hon har sådana med sig, få vara ifred och göra sitt jobb med att skydda henne utan att hon ska domdera dem till att bli bärhjälp. Dessa spaka herrar har sedan inte professionalitet nog att säga nej. Poängen med att ha livvakt är att man inte kan se att denne är livvakt men springer man då omkring och bär hennes påsar utan att säga att det inte ingår utan snarare försvårar jobbet och denna inte kan acceptera detta så säger det en hel del. Hon har alltid varit djävligt envis och bestämd och hon ska alltid vara så bestämd och sätta sig på tvären så mycket som möjligt.

Det sägs att det var han som friade men det mer logiska om man utgår från hennes personlighet lutar trots allt åt att det var hon som inte kunde låta Victoria stå där med hela uppmärksamheten utan var tvungen att få en tårtbit hon också när det förkunnades att det skulle bli bröllop. Att han sedan ska ha knäböjt på en resa går ju faktiskt att efterkonstruera så att det passar det gängse mönstret. Hon har ju alltid styrt och ställt när det gäller honom att möjligheten att det där med hans initiativ i frieriet skulle ha kunnat efterkonstruerats till den offentliga versionen inte är helt otrolig.
Kanske var det t o m så att hon ställde ultimatum och att han nu själv slutligen blivit rejält mätt på tanken att vara gift med människan i hela sitt liv?

Måste det vara så att han nödvändigtvis har gjort bort sig för att det skulle bli frågan om separation? Det kan ju lika väl vara mer eller mindre ömsesidigt och att hon, prinsessan på ärten därmed känner sig dumpad och har valt att fly iväg ifrån alltsamma som den bortskämda pappas flicka som hon är? Kan det inte vara så att hon är en kärring som lägger sig i allt och styr och ställer i minsta detalj kring allt han säger och gör? Kan det inte vara så att han helt enkelt tänkt efter att han inte vill tillbringa livet i det fängelse som det innebär att vara gift med henne? Hon har ju litet komplex, hon ska alltid synas och höras och om hon så bara ska handla så ska alla omkring veta om vem det är som har kommit. Sedan är hon bortskämd och när de är ute tillsammans så kan hon inte låta honom prata en mening ifred ens en gång utan att hon ska falla honom i talet och avsluta meningen åt honom.

Vad fan är det? Så fruktansvärt många kärringar är som hon i vårt avlånga land ändå. Tänk efter att vara gift med någon som t o m ska bestämma när man ska få andas och samtidigt vara iakttagen av alla andra vart man än vänder näsan.... Nej fy fan. Värre fängelser går nog inte att tänka sig. Är hon dessutom inte ens rolig att vara ihop med så tröttnar man ju innan man hinner säga flaska. Ett knull utan några känslor blir ju som stå i en stairmaster, prinsessa eller ej.

Nej då är nog Victoria trevligare för Daniel än vad Madeleine är för Jonas.

klockren slutsats
Citera
2010-04-25, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LallePruttsson
Det roliga i den här historien är ju att det inte går för lill-sessan att ta tillbaka Jonas. I den normala världen, bland hårt arbetande svenskar, så går det utmärkt att ta tillbaka en kille flera ggr och förlova sig mer en en gång.

Men jag är inte alls säker på att Kungen skulle godkänna att dom förlovar sig igen.

Nu kommer min fem i topp-lista

1) Jonas karriär kommer ta stryk av detta. Otrogen mot kungafamiljen. Det smäller hårt.
2) Jonas slipper bortskämda Madde och nu håller vi tummarna för att han har smaken att välja något som inte är blonderat och bortskämt.
3) Madde kommer störa sig på att Jonas skaffar ny tjej. Det gör alla kvinnor även om dom icke kommer erkänna det i denna tråden.
4) Madde var den som tjatade till sig förlovningen. Inte Jonas.Feminister/Lesbianer i tråden vill få det till att Jonas tjatade. Inte sant.
5) Madde kommer få nobben av Lundqvist. Varför nöja sig med en otränad svensk bortskämd tjej som aldrig jobbar när det finns vackra fina exotiska damer runt honom hela tiden. Lundqvist är van vid att vara den som är kungen i ett förhållande, är inte helt säker på att han vill vara det svaga könet i ett förhållande med en kunglighet där han naturligt kommer få ha andrarollen. Madde kommer därför återvända till Sverige och ha panik. Äggklockan tickar nämligen i henne. Hon måste ju skaffa barn, annars är hon inte perfekt i sin cosmopolitanvärld. En värld alla svenska tjejer lever i.

Oj, du har verkligen helgarderat dig, du

Jag tror inte att Madde bryr sig det minsta om Jonte hittar en ny tjej. Han har brännt sitt skepp hos henne när/om han varit otrogen. Varför skulle hon frivilligt vilja utsätta sig för ännu mer skit ifrån honom?

Visst. En gång är ingen gång (även om jag tycker att det är en j-vligt stor "gång" när det gäller otrohet) Och är det verkligen en gång, i Jontes fall?
Citera
2010-04-25, 08:58
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Visst. En gång är ingen gång (även om jag tycker att det är en j-vligt stor "gång" när det gäller otrohet) Och är det verkligen en gång, i Jontes fall?

Det är väl bara 1 gång som vi vet om. Men gissningsvis (tror jag skrev detta i Madde-tråden) så kan man lätt föreställa sig att det kan finnas fler, vilket nu fick Madde att ilskna till en gång för alla.

Vi kan nog räkna med att media kommer frossa i detta, och alla skvallertidningar har ju rena rama julafton
Citera
2010-04-25, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Men frågan om hur Tora ser ut är ju egentligen en icke-fråga i det här sammanhanget. I den position JB var i Åre så hade det inte varit OK att ragga upp och ligga med någon, oavsett hur snygga de är.

Helt rätt. JB var ute efter en enda sak vid detta tillfälle och använde därför också falskt namn för att uppnå sitt syfte. Med facit i handen kan det tyckas vara märkligt att Madeleine och JB ändå förlovade sig efter att detta hade inträffat. Var Madeleine verkligen så rudis att hon inte anade eller genomskådade JB?
Senast redigerad av 2006 2010-04-25 kl. 09:38.
Citera
2010-04-25, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Helt rätt. JB var ute efter en enda sak vid detta tillfälle och använde därför också falskt namn för att uppnå sitt syfte. Med facit i handen kan det tyckas vara märkligt att Madeleine och JB ändå förlovade sig efter att detta hade inträffat. Var Madeleine verkligen så rudis att hon inte anade eller genomskådade JB?

Jag håller med. Man undrar om kungen och tanten var så uppjag över 200-årsjubileum och skit att DE bestämde att de skulle förlova sig och gifta sig under samma år. I alla fall pushade på rätt duktigt.
Citera
2010-04-25, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det är väl bara 1 gång som vi vet om. Men gissningsvis (tror jag skrev detta i Madde-tråden) så kan man lätt föreställa sig att det kan finnas fler, vilket nu fick Madde att ilskna till en gång för alla.

Vi kan nog räkna med att media kommer frossa i detta, och alla skvallertidningar har ju rena rama julafton

Nu snackas det en hel del på stan om att detta snedsteg inte skulle ha varit det första för Jonas. Det finns en "kultur" mellan de här människorna att hålla varandra om ryggen. Men jag tror ingen i hans gäng räknat med de här konsekvenserna. Så här i efterhand har nog flera vänner i de gäng som varit uppe i Åre samt suttit på VIP klubbar det ganska hett om öronen, en överklassbubbla har spruckit.

Oavsett orsak kvarstår att Jonas svikit ett förtroende, han har skämt ut Madeleine och hovet. Vänner kring honom kommer att tvingas välja sida. Hur blir det med hans arbete. Jag tror definitivt att hans karriär stagnerar. Självklart har hans snabba karriär haft inflytande av att han är pojkvän/fästman till prinsessan Madeleine. Hur inger man förtroende till sina klienter när man själv bryter löften, och smutskastar en prinsessa och hela det kungliga hovet. Jag tror tyvärr att Jonas inte kommer att få det så lätt den närmsta tiden och några år framåt.
Senast redigerad av birkaboo 2010-04-25 kl. 10:24.
Citera
2010-04-25, 10:17
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Hur inger man förtroende till sina klienter när man själv bryter löften, och smutskastar en prinsessa och hela det kungliga hovet. Jag tror tyvärr inte att Jonas kommer få det lätt den närmsta tiden och några år framåt.

Om man bortser från skadeglädje-aspekten så tycker jag du har en point. Självförvållat - absolut - men lite taskigt läge för honom nu och framåt några år
Citera
2010-04-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Om man bortser från skadeglädje-aspekten så tycker jag du har en point. Självförvållat - absolut - men lite taskigt läge för honom nu och framåt några år

Undrar vad som hänt med Jonas om han varit otrogen mot kungens dotter på 1700-talet.
Senast redigerad av cashew30 2010-04-25 kl. 10:22.
Citera
2010-04-25, 10:20
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Hon kanske inte tyckte det var så farligt, hon kanske har haft det lite extra roligt både en eller två gånger de senaste åtta åren. Kanske är det så enkelt att det är mediastormen som är boven i dramat?
Citera
2010-04-25, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Nu snackas det en hel del på stan om att detta snedsteg inte skulle ha varit det första för Jonas. Det finns en "kultur" mellan de här människorna att hålla varandra om ryggen. Men jag tror ingen i hans gäng räknat med de här konsekvenserna. Så här i efterhand har nog flera vänner i de gäng som varit uppe i Åre samt suttit på VIP klubbar det ganska hett om öronen, en överklassbubbla har spruckit.

Oavsett orsak kvarstår att Jonas svikit ett förtroende, han har skämt ut Madeleine och hovet. Vänner kring honom kommer att tvingas välja sida. Hur blir det med hans arbete. Jag tror definitivt att hans karriär stagnerar. Självklart har hans snabba karriär haft inflytande av att han är pojkvän/fästman till prinsessan Madeleine. Hur inger man förtroende till sina klienter när man själv bryter löften, och smutskastar en prinsessa och hela det kungliga hovet. Jag tror tyvärr att Jonas inte kommer att få det så lätt den närmsta tiden och några år framåt.

Tror du, jag tror det är rätt glömt snart. Det händer andra saker och Jonas karriär beror mest på vad han själv kan åstadkomma.

Om det är några som väljer bort Jonas så finns det faktiskt fler människor kvar i världen som inte väljer bort Jonas. Han fortsätter nog som vanligt tillsammans med dem. Han kommer inte att bli en saltstod.
Citera
2010-04-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Hon kanske inte tyckte det var så farligt, hon kanske har haft det lite extra roligt både en eller två gånger de senaste åtta åren.

Helt säkert. Tror inte Madeleines sexliv skiljer sig så mycket ifrån den gemene svensken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in