• 1
  • 2
2010-04-17, 17:30
Medlem
BadLemons avatar
En fråga bara. Vad är skillnaden mellan att snorta ,eller ta benzo,som dom är avsedda?
Citera
2010-04-17, 17:34
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadLemon
En fråga bara. Vad är skillnaden mellan att snorta ,eller ta benzo,som dom är avsedda?
ät tabletter. skjut uppb stilnoct å imovane där bak, smält flunisar och ikto under tungan, kan du tekniken så kan du röla flunosar...
Citera
2010-04-17, 23:52
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
ät tabletter. skjut uppb stilnoct å imovane där bak, smält flunisar och ikto under tungan, kan du tekniken så kan du röla flunosar...

Nu svarade du ju inte på frågan alls. Är ej säker på skillnaden men antar att om du snortar säg xanor så slår det på hårdare men håller kortare. Brukar mala ner några i tjacket och snorta.
Citera
2010-04-18, 01:08
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Igen
Nu svarade du ju inte på frågan alls. Är ej säker på skillnaden men antar att om du snortar säg xanor så slår det på hårdare men håller kortare. Brukar mala ner några i tjacket och snorta.

Stämmer inte alls, biotillgängligheten är mycket bättre om du intar tabletterna oralt, dvs vanligt bruk.
Man förlorar effekt, samt längd om man väljer att snorta, skillnaden skulle vara att det slår lite snabbare men nu snackar vi om att vanliga tabs slår på ~20 min på tom mage, och 5-10 min via snoken. Vill man förlora effekt bara för att vara ball och snorta så är man idiotisk, denna fråga har diskuterats tusentals gånger redan.
Citera
2010-04-18, 12:11
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Stämmer inte alls, biotillgängligheten är mycket bättre om du intar tabletterna oralt, dvs vanligt bruk.
Man förlorar effekt, samt längd om man väljer att snorta, skillnaden skulle vara att det slår lite snabbare men nu snackar vi om att vanliga tabs slår på ~20 min på tom mage, och 5-10 min via snoken. Vill man förlora effekt bara för att vara ball och snorta så är man idiotisk, denna fråga har diskuterats tusentals gånger redan.

Tack för upplysningen, jag skrev dock att jag ej var säker men nu vet jag. Iaf är det kul att krossa xanor i tjack, lila linor.
Citera
2010-04-18, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadLemon

Skillnaden är att omdu tar dem oralt så tar du dem genom munnen. Tar du dem rektalt så skjuter u upp dem i tvåan!

Benso tycker jag själv ger samma effekt hur man än tar dem, bara det att det blir ett snabbare påslag om du tar dem i rumpan! Annars ingen större skillnad!

Om jag gör en blanding för en rövpump så brukar jag blanda i lite sub, benz och annat för att få en skön efer middag!
Citera
2010-04-18, 15:03
Medlem
Bullsquids avatar
Personligen tycker jag bara det är lite roligare att snorta de, känns liksom som de räcker längre om man gör upp 3-4 linor av en tablett men effektmässigt e det nog inte mycke skillnad...kanske slår lite snabbare men håller kortare som med typ allt man snortar
Citera
2010-04-18, 15:11
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Personligen tycker jag bara det är lite roligare att snorta de, känns liksom som de räcker längre om man gör upp 3-4 linor av en tablett men effektmässigt e det nog inte mycke skillnad...kanske slår lite snabbare men håller kortare som med typ allt man snortar

Tankegångarna är starkare än effekten, om du anser att det är ballt eller effektivt att snorta bensodiazepiner så blir effekten starkare för att du inbillar dig det, faktum kvarstår att du tappar både effekt och längd när du drar det i snoken i jämförelse med oralt intag.
Citera
2010-04-18, 17:53
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Tankegångarna är starkare än effekten, om du anser att det är ballt eller effektivt att snorta bensodiazepiner så blir effekten starkare för att du inbillar dig det, faktum kvarstår att du tappar både effekt och längd när du drar det i snoken i jämförelse med oralt intag.

Men isf så är det ju en vinnande grej. Om man upplever ruset starkare pga placebo så är ju det bara bra.
Citera
2010-04-18, 19:28
Medlem
Jag brukar krossa xanoren t.ex. och blanda ner med lite tjack å sen är det bara att fixa ihop linan. Detta medför att dom slår på ungefär samtidigt vilket jag tycker är hel najs. det är ju då oftast när det börjar bli sent och man vill runda av kalaset men ändå må gott, när jag blir tillräckligt påtänd och flöddrad orkar jag dock inte krossa så det blir att ta dom oralt då.
Citera
2010-04-19, 17:35
Medlem
alprazolam_s avatar
Det slår lite snabbare, men går ur fortare. Så har iaf jag upplevt det. Smält under tungan ist eller tugga och svälj! Helt på fastande mage också. Effekten kommer snabbt ändå. Iaf med snabbverkande tabletter, typ Stesolid/Valium (Diazepam) ger effekt efter 10min. Xanor (Alprazolam) verkar snabbt också. Tror även att man förlorar lite på att dra upp i näsan.

L.A.M.F här ovan gav ganska bra direktioner.
Citera
2010-04-20, 15:13
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Igen
fast...på sätt och vis svarade jag ju? Strunta i att snorta, då biotillgängligheten är såpass bra oralt ändå, om jag säger så då? Ät tabs, smält flunisar och ikto, eve. rök flunisar om ni kan tekníken. jag får inte ut mer av tabletter av att snorta dem, snara tvärtom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in