2010-03-22, 11:25
Medlem
JohnnyEbolas avatar
Det är inte en omöjlighet att polisen kontaktas när en ambulans rycker ut, i synnerhet om det finns misstankar om att ambulanspersonalen kanske kommer hindras i sitt arbete, eller till och med vara utsatta för fara. Har varit med om det vid en tjacköverdos samt hört om det från ett antal personer. Ni tänker kanske att folk skall undanhållas den infon för att våga ringa, men ogillar ändå att det sitts och ljugs om det till höger och vänster här.
Citera
2010-03-24, 00:28
Medlem
visslarens avatar
När min kompis dog av en överdos så kom polisen med ambulansen och jag fick följa med på förhör.

så funkar det i uppsala om du är narkoman, men oftast brukar de inte komma. det är om det finns misstankar att det kanske är våldsámma personer där eller mkt narkotika.
Citera
2010-04-07, 18:43
Bannlyst
2a gången jag dog 2 av 3

Det gäller att ager blixtsnabbt asså. Men dom flesta som pundar jag träffat och hamnat i hemska situationer me märker de innan de hände eller exakt när nått skit hände. Men.. de har gått bra mest.
Men när jag sneade på tjack sist. Då höll det på att sluta riktigt illa för mig. Var inte vaken mer än ett dygn, sen käkade jag 40 imovane 7,5mg. Men jag visste inte att Imovane har en del halicynogena egenskaper.
Pga Syran jag tog en gång när jag var 18 så tål jag inte halicynogent längre om jag inte äter mycket bens före. Brukar göra de när jag har chans att röka en brajja..
Anyway,
Mins mesta av första dagen av psykosen. Sen är det ganska svart. Istället för att ta smacket jag hade så hittade jag smack överallt i lägenheten. Sen satt jag o silade de. Men de visar sig vara tvål, dammrottor, fimpar, kattsand allt möjligt skit, men jag trodde de va smack. Satt silade me 10ml pump. Sen kommer jag inte ihåg nått mer.
Vaknar på intensiven dan efter, fick veta att syrran skulle in till mig och hämta en telefon. Men hon trodde inte jag var hemma, jag hade legat i sängen medvetslös och hon hittade mig.
Ambulans kom och plockade upp mig, 93sek jobbade ambulansmannen. att sparka igång hjärtat mitt.
Jag blev arg på syrran för jag ville inte bli räddad. Men bad om ursäkt när jag fick veta att de inte va som jag trodde.
va på IVA 1 väcka sen käka penecelin 1 månad..

Så.... Vet inte vad man ska lära sig av detta, men, analysera på så kanske ni kommer på nått....
peace out
Senast redigerad av Fimpish 2010-04-07 kl. 19:32. Anledning: Gjorde bort mej
Citera
2010-04-07, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPaj
Jag hade tryckt i mig flunazepam (?) en kväll och började flamsa runt för att sedan decka. Någon hade fått för sig att jag hade fått en överdos och ringde ambulans. Dom dök upp med polisen.

Sjukvårdarna beslutade att vård inte behövdes så jag fick åka in till stationen för pisseprov.

Jag tycker att det är helt sjukt att poliser ska komma. Händer nått sånt här till någon jag känner larmar jag och sticker på direkten, fyfan tycker det är så sjukt att polisen ska haka på.

Då kan man ju undra om jag skulle behövt vård, skulle snuten dykt upp när jag tillfrisknat?

puss

Asså, jag vet exakt vad du snackar om. Har också fått uppleva det första hand. Förra året kom en polare kl 09 på morgon utan att säga nått. Bjöd på en fix vaket sen däckade. 20 minuter senare kommer 4 snutar och 2 narkotikaspanare. Dom tog min polare, hans tjack och va påväg ut. Sen sku dom ha mej också. Snutarna vet att jag har ett ostabilt psyke för MBV har informerat dom. Jag hade ingen bens och blev instängd i en jävla fyllecell. 2 timmar måste jag ha bens annars skulle jag snedtrppa. Dom nekar och klappar fast cellen. 23 timmar senare kommer dom från mentalvårdsjukhuset och hämtar mig.
Asså. Vad i helvete, jag kan fasna i den där skiten. Min läkare blev galen för snutarna hade brutit lagen... nått nytt?
Citera
2010-07-03, 11:28
Medlem
gggannas avatar
Alltså, nu vill jag inte utge mig för att arbeta inom vården eller dylikt, men efter att ha läst en del inlägg här där folk berättar att polisen kommit samtidigt, eller strax efter ambulansen, vill jag bara inflika en grej.
Jag jobbade förut i ett område som kan bli väldigt skumt på kvällen, och träffade vid flera tillfällen påverkade personer. I början var jag väldigt rädd, för de verkade så aggressiva, men efter ett tag så insåg jag att de oftast var alldeles för inne i sin egna lilla värld för att ens lägga märke till mig, och aggressiviteten riktade de mer mot sig själva (såg personer som stod och skrek på sina spegelbilder, som exempel). Jag såg dock alltid till att ha numret till vakt/polis inslaget på telefonen när de kom, och jag var på helspänn tills jag kunde gå hem.
Hur som helst, poängen är den att sjuksköterskor och läkare är jätteduktiga på att ta hand om folk, det är deras jobb, men även de kan tycka att det är obehagligt med personer som är påverkade och därmed väldigt impulsiva och exalterade, och vill ha hjälp, eller övervakning, av polisen för att kunna göra sitt jobb utan att bli skadade.
Jag förstår att många inte vill ha kontakt av polisen, speciellt om de haft dåliga erfarenheter av dem tidigare, men ni måste själva inse hur svårt det är att ha att göra med påverkade personer och ni har säkerligen själva märkt hur oberäkneliga ni/era vänner blir när de tagit droger. Så bli inte förvånade om polisen kommer om ni både är påverkade och allmänt stressade och hispiga eftersom någon precis råkat illa ut, men ring självklart ambulans! Det är fortfarande ingen som försöker sätta dit er, enbart rädda liv!
För vad är ett eventuellt möte med polisen i jämförelse med någon annans liv på ert samvete?
Citera
2010-07-17, 02:24
Medlem
damnLFOs avatar
Tack för den här tråden! Förhoppningsvis kommer flera liv räddas pga detta!
Citera
2010-08-02, 14:00
Medlem
Asystolis avatar
Många gånger vet man inte vad man åker ut på för larm och där av tar med sig polisen för säkerhetens skull. Skulle det vara våldsamt på plats eller att - som i många fall - påverkade personer vaknar till och blir väldigt aggressiva när vårdpersonalen kommer fram så är det inte vår uppgift att ta hand om personen i just det läget.

Ibland ligger det påverkade personer på backen som slagit sig illa när de ramlat ihop, eller som har blivit misshandlade och skadade, de kan ha blodsmitta och spottas, bitas och fäktas med armarna så blodet skvätter. Det är inte alltid så kul att ha och göra med dessa patienter, och eftersom att man sällan vet hur det ser ut på plats när man åker ut så kan polisen larmas ut också. Jag tycker det är helt rätt, och allra mest är det för våra egna säkerhet som polisen åker med. Har det gått överstyr med missbruket så pass att det krävs ambulans så får ni som råkar ut för att polisen kommer med ta den smällen tycker jag. Människors liv måste alltid få gå först!
Citera
2010-08-06, 23:31
Medlem
tonnaks avatar
Bra tråd, mycket bra..
Citera
2010-08-09, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ggganna
Alltså, nu vill jag inte utge mig för att arbeta inom vården eller dylikt, men efter att ha läst en del inlägg här där folk berättar att polisen kommit samtidigt, eller strax efter ambulansen, vill jag bara inflika en grej.
Jag jobbade förut i ett område som kan bli väldigt skumt på kvällen, och träffade vid flera tillfällen påverkade personer. I början var jag väldigt rädd, för de verkade så aggressiva, men efter ett tag så insåg jag att de oftast var alldeles för inne i sin egna lilla värld för att ens lägga märke till mig, och aggressiviteten riktade de mer mot sig själva (såg personer som stod och skrek på sina spegelbilder, som exempel). Jag såg dock alltid till att ha numret till vakt/polis inslaget på telefonen när de kom, och jag var på helspänn tills jag kunde gå hem.
Hur som helst, poängen är den att sjuksköterskor och läkare är jätteduktiga på att ta hand om folk, det är deras jobb, men även de kan tycka att det är obehagligt med personer som är påverkade och därmed väldigt impulsiva och exalterade, och vill ha hjälp, eller övervakning, av polisen för att kunna göra sitt jobb utan att bli skadade.
Jag förstår att många inte vill ha kontakt av polisen, speciellt om de haft dåliga erfarenheter av dem tidigare, men ni måste själva inse hur svårt det är att ha att göra med påverkade personer och ni har säkerligen själva märkt hur oberäkneliga ni/era vänner blir när de tagit droger. Så bli inte förvånade om polisen kommer om ni både är påverkade och allmänt stressade och hispiga eftersom någon precis råkat illa ut, men ring självklart ambulans! Det är fortfarande ingen som försöker sätta dit er, enbart rädda liv!
För vad är ett eventuellt möte med polisen i jämförelse med någon annans liv på ert samvete?
Det var det här jag tänkte ta upp. Dom tar med sig polisen för dom är rädda för er förmodar jag. Sen att polisen ska passa på att ta er samtidigt är ju fittigt som fan. Men isf kan du ju säga "min kompis ligger och dör här. Kommer ni ta med er polisen? Isåfall skiter vi i det, då får ni hitta honom död senare". Fast så kall kanske man inte är när sin kompis ligger och dör.
Citera
2010-08-21, 02:11
Bannlyst
Hej!
Har en liten tolerans mot benso och opioider men den är inte särskilt hög.
Tidigare idag tog jag 2mg ikto och 1mg sub, kände mig skönt kickad och noddade på bussen till polaren. Sen åkte vi på fest och det blev en så där 8 bärs, kände mig inte full men jag stack hem pga. löjligt kärleksproblem. När jag kom hem tog jag 3mg sub till och 2mg ikto, sitter här och noddar ganska hårt, rätt som det är försvinner 20 minuter. Tror ni det är farligt att lägga sig nu? Tar vanligtvis mirtazapin till sömnen och som någon form av antidepp, bör jag undvika att ta den idag, för att den kanske gör så att jag sover ännu tyngre?
Tjarå
Citera
2010-09-12, 03:09
Medlem
Om man börjar svettas mycket och mår dåligt som fan. om man rökt spice är de farligt? Har hänt så för min polare 3ggr men de har gått över efter typ 10-20min. nån som de hänt samma sak för?
Citera
2010-09-12, 03:12
Medlem
Om man börjar svettas mycket och mår dåligt som fan. om man rökt spice är de farligt? Har hänt så för min polare 3ggr men de har gått över efter typ 10-20min. nån som de hänt samma sak för??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in