FAQ om Tramadol!
Vad är tramadol?
Tramadol är en opioid (syntetisk opiat).
Vilka läkemedel innehåller tramadol
I Sverige finns registrerat följande:
Dolol, Nobligan, Tiparol, Tradolan, Tramadol, Zamadol.
Vad används det mot?
Måttlig till svår värk.
Vilka doser används inom vården?
Max 400 mg per dygn.
Vilka doser är bra om man vill flumma på det?
En nybörjare kan känna av 100 mg, en tolerant person kan behöva upp till 1 000 mg.
Vid vilka doser börjar det bli farligt?
Vid 500 mg kan obehagliga biverkningar börja uppstå.
Vilka biverkningar kan man få?
AT'n kan ge en hel hög såsom muskelsvaghet, oro, oro i lederna, huvudvärk, total håglöshet, depressiontilsstånd, lätt för att bli aggresiv, ointresse för annars intressanta saker m.m... Detta är som tur är ganska snabbt övergående, men räkna med några dagars rent HELVETE om du knaprat höga doser en längre tid!
Kan man kombinera det med andra droger?
Jadå, gräs o benso ska inte vara någon fara.
Hur är det i kombination med alkohol, farligt eller?
Kan vara, men inte i rimliga proportioner.
Hur blir man påverkad av tramadol?
Eufori, välbefinnande, prestsationshöjande, starkt oros och depressions-dämpande, stimulerande (allt blir kul, till o med att rensa avlopp m.m).
Är tramadol narkotikaklassat?
Ja
Var får jag tag på tramadol?
Genom att en läkare skriver ut det, eller så kan du beställa det över internet, var någonstans får du leta upp själv!
Tack till T-Reetarded som hjälpt mig med denna FAQ, o förlåt hunden att jag stjäl första inlägget i denna tråd!
Skicka gärna ett PM till mig om det är nått som inte stämmer eller bör läggas till. Har som sagt inte testat tramadol själv utan förlitar mig på de uppgifter jag fått in!
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
Vilka fysiska abstinenssymtom kan Tramadol ge efter 2-3månaders dagligt bruk (400mg/dag) ?
Frossa, svettningar, allmänn sjukdomskänsla, huvudvärk....?
Har sökt men hittar inget relevant..