• 1
  • 2
2010-04-06, 08:55
Medlem
daniels84s avatar
Citat:
Tre maskerade män trängde sig plötsligt in under en LAN-träff för ett 15-tal ungdomar på UNF i Alvesta.

Vid klockan 2.09 larmades polisen till UNF:s (Ungdomens nykterhetsförbund) lokaler på Hjortsbergavägen i Alvesta. Där hade ett 15-tal ungdomar träffats för att lana, alltså spela datorspel mot varandra. Plötsligt trängde sig tre maskerade män in och stal under hot åtta datorer och ett Playstation. De bar på ett eller flera knivliknande föremål.

Läs mer: http://www.smp.se/nyheter/alvesta/ra...ta(1859230).gm
Någon som har information om detta? Skulle säkert uppskattas av kidsen att få tillbaka sina prylar.
Citera
2010-04-06, 09:28
Medlem
vinternoll-2s avatar
Vad förvånande att det hände i Alvesta
Citera
2010-04-06, 10:20
Bannlyst
Kanske det e dags att börja låsa om sig på lan då :O !
Men jag e lite intresserad över hur rånarna visste att det va lan där. Är det sånt UNF går ut med och det e open invite ?
Senast redigerad av Telcas 2010-04-06 kl. 10:22.
Citera
2010-04-06, 10:29
Medlem
daniels84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telcas
Kanske det e dags att börja låsa om sig på lan då :O !
Men jag e lite intresserad över hur rånarna visste att det va lan där. Är det sånt UNF går ut med och det e open invite ?
Troligtvis är rånarna i samma ålder som Lan-deltagarna och i ett litet samhälle som alvesta så vet säkert de flesta kidsen när det är t ex Lan-party eller knatte-disco
Citera
2010-04-06, 10:41
Medlem
vinternoll-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniels84
Troligtvis är rånarna i samma ålder som Lan-deltagarna och i ett litet samhälle som alvesta så vet säkert de flesta kidsen när det är t ex Lan-party eller knatte-disco

Och rånarna visste säkerligen vad som fanns på LAN:et som var värt att stjäla. Små kids skryter mycket och gärna om sina nya grymma datorer och tv-spel utan att tänka på att det kan finnas människor som inte drar sig för att knycka saker.
Citera
2010-04-06, 10:47
Bannlyst
Blev ju faktiskt lite intreserad av detta. Nån som vet om hem försäkringen täker sånt ?
Citera
2010-04-06, 10:51
Medlem
Liberaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telcas
Blev ju faktiskt lite intreserad av detta. Nån som vet om hem försäkringen täker sånt ?
Hemförsäkring plus borde täcka sånt eftersom det brukar täcka de flesta stölder.

Men tänk om det hela var icensatt för att ungarna ville ha nya grejer?
Citera
2010-04-06, 11:02
Bannlyst
Jag sitter med i Jönköpings Läns styrelse för UNF och fick reda på detta först nu. Trots att jag inte vet så mycket av det som händer i Alvesta så blir jag jävligt förbannad på detta. Ett LAN som detta anordnas till 100% av ungdomarna själva. Inga vuxna är inblandade, vilket är hela idén med vår organisation. Däremot brukar det alltid vara någon runt 18-20 år närvarande vid sådana aktiviteter.

Troligtvis visste de flesta om aktiviteten eftersom LAN ofta anordnas även för icke-medlemmar som ett sätt att skapa intresse och värva. Affischering på skolor är vanligt. Även om lokalen var låst, vilket den förmodligen var, så öppnar man ju gärna dörren om någon knackar. Sedan är det ju inte så svårt att tränga sig in.
Citera
2010-04-06, 11:13
Medlem
Tirpitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurra92
Jag sitter med i Jönköpings Läns styrelse för UNF och fick reda på detta först nu. Trots att jag inte vet så mycket av det som händer i Alvesta så blir jag jävligt förbannad på detta. Ett LAN som detta anordnas till 100% av ungdomarna själva. Inga vuxna är inblandade, vilket är hela idén med vår organisation. Däremot brukar det alltid vara någon runt 18-20 år närvarande vid sådana aktiviteter.

Troligtvis visste de flesta om aktiviteten eftersom LAN ofta anordnas även för icke-medlemmar som ett sätt att skapa intresse och värva. Affischering på skolor är vanligt. Även om lokalen var låst, vilket den förmodligen var, så öppnar man ju gärna dörren om någon knackar. Sedan är det ju inte så svårt att tränga sig in.

Spekluationerna går redan varma i kommentarsfältet på DN angående eventuell kulturberikning eller ej. Kanske Gurra92 har lite insiderinformation?

Edit:
Självklart är alla dessa kommentarer nu raderade från DN, i sann politisk korrekt anda.
Senast redigerad av Tirpitz 2010-04-06 kl. 11:18.
Citera
2010-04-06, 11:25
Medlem
deckardrottningens avatar
Det här är ju en modern variant av tjuven som stjäl klubban från ett spädbarn. Har dom inte nån tjuvheder längre, var är hederskulturen nu?
Citera
2010-04-06, 11:26
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirpitz
Spekluationerna går redan varma i kommentarsfältet på DN angående eventuell kulturberikning eller ej. Kanske Gurra92 har lite insiderinformation?

Edit:
Självklart är alla dessa kommentarer nu raderade från DN, i sann politisk korrekt anda.

Det återstår att se om han är politruk eller ej och säger sanningen... Att tala klarspråk om invandringen kan sabba din karriär..
Citera
2010-04-06, 11:39
Medlem
Kung-Tobbes avatar
Förmodligen några jämnåriga killar som ligger bakom rånet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in