2010-03-04, 16:32
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13185675&postcount=16

Fantombild
http://www.crimenews.se/content/view/39/1/

Sabina E idag
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/news/woman-free/article-1307546-detail/article.html

Oj otäckt lika måste jag säga!
Citera
2010-04-05, 16:28
Medlem
FritzDaCats avatar
Bump.
Citera
2010-04-05, 18:13
Medlem
bajsbuskes avatar
Nu börjar det hända saker.
Tydligen är kvinnan som är misstänkt för morden i Växjö även intressant i denna utredning.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vaxjo-kvinnan-kande-ett-av-offren_4523375.svd

Citera
2010-04-05, 18:35
Medlem
William Hainess avatar
Jag är mest förvånad över att kvinnan i fråga (om det är hon) ska vara 34 år gammal - det vill säga 29/30 när mordet i Göteborg hände; på fantombilden så såg hon ut att vara minst 45... rätt uppenbart en riktig pundare?
Senast redigerad av William Haines 2010-04-05 kl. 19:25.
Citera
2010-04-05, 19:09
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag är mest förvånad över att kvinnan i fråga (om det är hon) ska vara 34 år gammal - det vill säga 29/30 när mordet i Göteborg; i fantombilden så såg hon ut att vara minst 45... rätt uppenbart en riktig pundare?

Förmodligen riktigt sliten ja, hon ska ha haft rollator t o m när hon gick på bussen.
Citera
2010-04-05, 20:57
Medlem
sWeePerrs avatar
Tydligen är teckningen gjord efter en väldigt suddig övervakningsfilm, så att hon ser sliten ut kan mycket väl bara vara tecknarens antagande.
Citera
2010-04-05, 21:17
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Tydligen är teckningen gjord efter en väldigt suddig övervakningsfilm, så att hon ser sliten ut kan mycket väl bara vara tecknarens antagande.

Jag förstår givetvis att bilden kan ha slagit (väldigt) fel, men jag är genuint nyfiken på hur hon ser ut om den misstänkta kan kopplas till MJs mord. Fantombilden ser verkligen ut som en äkta pundartant - om det är samma person så måste hon ha brukat väldigt mycket "tunga" droger.
Citera
2010-04-05, 22:29
Medlem
Flus avatar
Enligt TV4-Nyheterna var kvinnan skriven i Göteborg 2005.
Citera
2010-04-05, 22:56
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Enligt TV4-Nyheterna var kvinnan skriven i Göteborg 2005.

Ja, men enligt post i tråden om det nyliga dubbelmordet i Växjö, så var hon skriven där på Folkungagatan 16, fram tills några månader innan mordet ägde rum.

Det råder osäkerhet i tråden om hon senare bodde kvar i Göteborg eller inte - dock utan att längre vara skriven i staden - efter hon var skriven på Folkungagatan 16.
Senast redigerad av Mandelbrot 2010-04-05 kl. 23:04. Anledning: Lade till "Det råder osäkerhet..."
Citera
2010-04-05, 23:09
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Ja, men enligt post i tråden om det nyliga dubbelmordet i Växjö, så var hon skriven där på Folkungagatan 16, fram tills några månader innan mordet ägde rum.

Det råder osäkerhet i tråden om hon senare bodde kvar i Göteborg eller inte - dock utan att längre vara skriven i staden - efter hon var skriven på Folkungagatan 16.

Att hon inte längre var skriven i Göteborg vid tiden för mordet spelar ingen som helst roll. Det som bevisas av att hon en gång var skriven i området är att hon har kopplingar dit och därför är mycket mer misstänkt för mordet än hon annars hade varit.

Hon kan ha varit där på tillfälligt besök vid tiden för mordet. Och hon inte var skriven i Göteborg vid den tiden kan vara en förklaring till att polisen inte lyckats lösa mordet.

Hon är mycket het i denna utredning, enligt mig.
Citera
2010-04-05, 23:15
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Att hon inte längre var skriven i Göteborg vid tiden för mordet spelar ingen som helst roll. Det som bevisas av att hon en gång var skriven i området är att hon har kopplingar dit och därför är mycket mer misstänkt för mordet än hon annars hade varit.

Hon kan ha varit där på tillfälligt besök vid tiden för mordet. Och hon inte var skriven i Göteborg vid den tiden kan vara en förklaring till att polisen inte lyckats lösa mordet.

Hon är mycket het i denna utredning, enligt mig.

I det sista delar jag din uppfattning ända tills motsatsen möjligen bevisas i form av negativt DNA-resultat slutet av veckan?

Vet du om (någon av) "motorvägstvillingarna" är DNA-testade?
Citera
2010-04-05, 23:22
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
I det sista delar jag din uppfattning ända tills motsatsen möjligen bevisas i form av negativt DNA-resultat slutet av veckan?

Vet du om (någon av) "motorvägstvillingarna" är DNA-testade?

Jag antar att polisen jämför DNA via Interpol på regelbunden basis, i så fall borde en träff dykt upp om tvillingarna haft något med det hela att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in