2010-04-03, 22:48
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
För fröken Wennstam må Kapten Klänning vara en gåta och ett mysterium. Det var inte ett direkt oväntat uttalande från henne. Är man naiv så är man. För mig och många andra är "kaptenen" och hans anhang inget annat än en drös korrumperade och maktgalna sexbrottslingar. Dom kommer dock inte att lyckas komma undan med det denna gång. Jag skulle kunna skriva och berätta så mycket. Har så j-vla svårt att hålla fingrarna från tangentbordet. Men det gäller att besinna sig. Lugn och fin. Men den som väntar på något gott. 

Ja, det är viktigt att du inte fördärvar för den riktiga Lisbeth Salander för om du berättar detaljer som du hört från Stieg Larsson kan försvarsadvokaterna använda det mot henne i rätten. Och då kan det hända att dom kommer undan. Jag kan skriva lite mer eftersom jag "drar slutsatser" och inte har direktkontakt med dom det handlar om. Men om du ser hur jag skriver så pekar jag inte ut någon för en konkret brottslig handling och jag låter mig inte provoceras så att jag överträder Flashbacks regler. Det är viktigt.
Ja, i tredje/fjärde delen skall ju Lisbeth Salanders far den fd KGB-agenten komma in i handlingen. Den ende fd KGB-agent jag känner till som höll på med prostitution var han som hade höll till på Femman-varuhuset i Göteborg under senare delen av 90-talet, men han är också känd bland de som var poliser på den tiden. Jag har bara hört talas om honom men han är känd inom underrättelsetjänsterna också.
Den riktige Lisbeth Salander skall vara 24 år vilket gör att hon föddes ungefär 1985. Cirka 10 år senare, 1995 internerades hon av sin egen far för tvångsvård och många övergrepp skedde. Lisbeth Salander bodde och levde under en tid i Gislaved.
Ja, dom skall inte komma undan. Det behövs inga fler döda hjältar i den här historien. Det hanteras av professionellt folk.
PS. Och till de korrupta åklagare/poliser med flera. Ta inte detta som att ni skall försöka mörka. Snart kommer jag publicera en del dokument som knyter en del av er till detta och visar att de under lång tid har haft kunskap. Det är bättre att ni handlägger det med öppenhet och i enlighet med Sveriges lag och rättspraxis.
Senast redigerad av Utredaren 2010-04-03 kl. 23:09.
Senast redigerad av Utredaren 2010-04-03 kl. 23:09.