2010-04-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
För fröken Wennstam må Kapten Klänning vara en gåta och ett mysterium. Det var inte ett direkt oväntat uttalande från henne. Är man naiv så är man. För mig och många andra är "kaptenen" och hans anhang inget annat än en drös korrumperade och maktgalna sexbrottslingar. Dom kommer dock inte att lyckas komma undan med det denna gång. Jag skulle kunna skriva och berätta så mycket. Har så j-vla svårt att hålla fingrarna från tangentbordet. Men det gäller att besinna sig. Lugn och fin. Men den som väntar på något gott.

Ja, det är viktigt att du inte fördärvar för den riktiga Lisbeth Salander för om du berättar detaljer som du hört från Stieg Larsson kan försvarsadvokaterna använda det mot henne i rätten. Och då kan det hända att dom kommer undan. Jag kan skriva lite mer eftersom jag "drar slutsatser" och inte har direktkontakt med dom det handlar om. Men om du ser hur jag skriver så pekar jag inte ut någon för en konkret brottslig handling och jag låter mig inte provoceras så att jag överträder Flashbacks regler. Det är viktigt.

Ja, i tredje/fjärde delen skall ju Lisbeth Salanders far den fd KGB-agenten komma in i handlingen. Den ende fd KGB-agent jag känner till som höll på med prostitution var han som hade höll till på Femman-varuhuset i Göteborg under senare delen av 90-talet, men han är också känd bland de som var poliser på den tiden. Jag har bara hört talas om honom men han är känd inom underrättelsetjänsterna också.

Den riktige Lisbeth Salander skall vara 24 år vilket gör att hon föddes ungefär 1985. Cirka 10 år senare, 1995 internerades hon av sin egen far för tvångsvård och många övergrepp skedde. Lisbeth Salander bodde och levde under en tid i Gislaved.

Ja, dom skall inte komma undan. Det behövs inga fler döda hjältar i den här historien. Det hanteras av professionellt folk.

PS. Och till de korrupta åklagare/poliser med flera. Ta inte detta som att ni skall försöka mörka. Snart kommer jag publicera en del dokument som knyter en del av er till detta och visar att de under lång tid har haft kunskap. Det är bättre att ni handlägger det med öppenhet och i enlighet med Sveriges lag och rättspraxis.
Senast redigerad av Utredaren 2010-04-03 kl. 23:09.
Citera
2010-04-04, 08:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Testa skrev
För fröken Wennstam må Kapten Klänning vara en gåta och ett mysterium. Det var inte ett direkt oväntat uttalande från henne. Är man naiv så är man.

Det är faktiskt en lite märklig artikel. Man skulle nästan kunna tro att hon blivit instruerad av Jonas Trolle innan hon skrev den. Att det existerar ett sexnätverk är ungefär lika troligt som det existerar luftslott. Göran Lindberg är bara en vanlig Torsk, hans handlingar är egentligen ett rop på hjälp.
Citera
2010-04-04, 09:00
Medlem
Sorgligt att KW när hon i raljant ton antyder konspirationsteorier intar samma hållning hon själv ibland möter från förnekare av mäns våld mot kvinnor och kanske speciellt att poliser ofta kommer undan sådana brott. Hon borde själv inse sin naivitet och inkonsekvens.
Citera
2010-04-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det är faktiskt en lite märklig artikel. Man skulle nästan kunna tro att hon blivit instruerad av Jonas Trolle innan hon skrev den. Att det existerar ett sexnätverk är ungefär lika troligt som det existerar luftslott. Göran Lindberg är bara en vanlig Torsk, hans handlingar är egentligen ett rop på hjälp.

Måste erkänna att jag fick liknande tankar. Särskilt att Stieg Larssons namn nämns.
Citera
2010-04-04, 09:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Testa skrev
För mig och många andra är "kaptenen" och hans anhang inget annat än en drös korrumperade och maktgalna sexbrottslingar

Detta är intressant. Vad jag förstår så är Göran Lindberg mer eller mindre mångmiljonär. Han verkar ha ett stort kapital i fastigheter. Han verkar ha haft en väldigt god ekonomi i övrigt, hela tiden haft råd att kunnat lägga tusen och åter tusen kronor på prostituerade, hotellrum, resor mm. Har han byggt upp denna förmögenhet med hjälp av sin polislön? Var kommer alla pengar från?
Citera
2010-04-04, 09:16
Medlem
Någonstans sas att han ärvt fastigheter. Minns jag fel?
Citera
2010-04-04, 09:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
artwood skrev
Någonstans sas att han ärvt fastigheter. Minns jag fel?

Nej, jag vet att vi hade en diskussion om det, men det blev väl ingen riktig klarhet i hur det var?
Citera
2010-04-04, 09:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
utredaren skrev
Den ende fd KGB-agent jag känner till som höll på med prostitution var han som hade höll till på Femman-varuhuset i Göteborg under senare delen av 90-talet, men han är också känd bland de som var poliser på den tiden. Jag har bara hört talas om honom men han är känd inom underrättelsetjänsterna också.

Det finns väl en koppling mellan fd KGB män och rysk maffia. Rysk maffia är väl också kända för sina intressen i koppleri, prostitution och droger. Jag antar att rysk maffia har stor verksamhet i baltstaterna. Hur verksamma dom är i Sverige vet jag inte.
Citera
2010-04-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Sexbrottsutredningen Operation Luder

Under 2003 anmälde Uppsala universitet en professor till Statens ansvarsnämnd för utredning hos polisen. Utredningen gällde två oberoende tips om att professorn och ett "forskarsällskap" tagit ryska flickor, tillika prostituerade, med sig på en vistelse på Gimo herrgård i Uppland.

Det var personalen på herrgården som hade tipsat polisen eftersom de misstänkte att det pågick prostitution. Även poliser från Ekobrottsmyndigheten som var där på kurs reagerade! Tipsarna reagerade på kvinnornas klädsel, att de inte kom ut från rummen och åt mat, och att rummen skyddats helt från insyn. Det var stora fönster som hade täckts med lakan. När det gällde klädseln fick ekobrottspoliserna uppfattningen att det handlade om "gatflickor". Det skulle senare visa sig att flickorna inte varit inskrivna vid något av de universitet i S:t Petersburg som Uppsalaprofessorn hade påstått. Några visumhandlingar hade de inte heller.

Den polis som skulle utreda händelsen var en man vid namn Svante Gauffin vid Östhammarpolisen, Polismyndigheten i Uppsala län. Han lade dock ned förspaningen eftersom det inte fanns resurser för ytterligare spaning och då tipset var för allmänt hållet. Efter det så slängde han alla handlingar i ärendet, handlingar som skulle ha kunnat bidra till att styrka misstankarna mot Uppsalaprofessorn och övriga personer som hade deltagit i vistelsen på herrgården.

Uppsalaprofessorn uppgav senare via sin advokat att Gimovistelsen varit en social tillställning där man bland annat hade firat en födelsedag. De ryska flickorna hade varit med främst för "sociala kontakter".

Vad har då den f.d. länspolismästaren och jämställdhetsförespråkaren, tillika sexbrottstorsken, Göran Lindberg med Operation Luder att göra?

Svar: Såsom länspolismästare för Uppsala län var han högsta ansvarig för polisen i Östhammar med full insyn i utredningen. Just det. Den utredning som därefter "slängdes bort".

Finns en hel del viktiga inlägg i tråden man glömmer bort.
Citera
2010-04-04, 10:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
artwood skrev
Finns en hel del viktiga inlägg i tråden man glömmer bort.

Citat:
Testa skrev

Ha Ha Polis Svante Gauffin har nog också ett VIP kort till Haga Video.
Citera
2010-04-04, 10:35
Medlem
Det här är krönikören Wennstams subjektiva åsikter om den barnvåldtäktshäktade f.d. länspolismästaren.

- GL är en klok och engagerad man.

- GL är ett fenomen.

- GL är en gåta.

- GL är ett mysterium.

- GL:s handlande är för svårt, komplicerat och motsägelsefullt för oss andra att förstå.

- GL är en ensam sexköpande man.

- GL är en risktagande och kicksökande man.

- GL har ångest (underförstått; det är lite synd om honom).

- GL ropar på hjälp (underförstått; det är lite synd om honom).

- GL vill inte köpa sex (underförstått; det är lite synd om honom).

- GL:s liv har rasat ihop (underförstått; det är lite synd om honom).

- GL är lättad över att ha åkt dit (underförstått; det är lite synd om honom).

- GL kommer inte längre att behöva spela något dubbelspel (underförstått; det är lite synd om honom).

Kommentarer överflödiga. Krönikan talar för sig själv.
Senast redigerad av Testa 2010-04-04 kl. 10:42.
Citera
2010-04-04, 13:24
Medlem
Utredaren skrev:

"Jag har fått lite mer information och kan ju redan bekräfta att den riktiga "Lisbet Salanders" far var KGB-agent.

Det intressanta förutom detta är att den fullkomligt lagliga och samhällsnyttiga transportverksamheten mellan Ryssland/ Baltikum och Gislaved som det nu konkursade transportföretaget VTS Sweden opererade skall ha använts för denna traffickinghärva."

Men vad är det du bekräftar egentligen? De kopplingar du gör mellan Millenniumtrilogin och något du har hört talas om har blivit till nån slags sanning i den här tråden, som sväller och sväller av konspirationer. Det är möjligt att historien kommer att ge dig rätt i något avseende, men i dagsläget är dina påståenden inget annat än just påståenden. Förvisso underhållande.

Själv påstår jag att du är ute och fiskar i fel del av Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in