2009-08-06, 20:42
Medlem
Citat:
Barry Greensteins bok Ace on the river tycker jag också var bra, finns en hel uppsjö med bra pokerböcker så googla bara efter pokerlitteratur och skumma igenom resultaten så ska du se att du hittar nåt du tycker verkar bra.

Den boken blir det. Har gjort det och hittat en del men tänkte höra här också

Citat:
Är du nybörjare tycker jag "Theory of Poker" av D. Sklansky är ett bra val. Den ger ett rätt bra hum om grundläggande teorier om pokerspel.

Om du inte känner för att lägga ut pengar rekommenderas pokercommunityn, och framför allt de större engelskspråkiga, men även pokerforum.nu har sina guldkorn (men också en del tomtar).

Kan inte påstå att jag är nybörjare då jag spelat i två år. Pengar är heller inga problem då jag planerar att använda FTP på Pokerstars för att köpa böckerna.

Tänkte också höra om någon har läst Negranus bok?
Citera
2009-09-27, 13:02
Medlem
kallesietes avatar
Okej:
Jag är nybörjare. Kan reglerna. Spelar ibland. Vinner ibland. Förlorar ofta.
Texas hold'em, no-limit.

Jag vill lära mig och bli mycket bättre. Visst vet jag vilka händer som har potential och att man kan bluffa / slow-spela t.ex. Men det räcker inte långt.

Som sagt, no limit, nybörjare. Vad ska jag läsa?
Citera
2010-03-19, 22:54
Bannlyst
Hur bra är pokerböcker?

Ja eftersom man tror sig redan kunna allt inom poker så tvivlar jag på att en bok med minst 100sidor ska ta mig till "The Next Level"

Har det hjälpt er mycket? Till ni som läst
Citera
2010-03-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZigaZaga
Ja eftersom man tror sig redan kunna allt inom poker så tvivlar jag på att en bok med minst 100sidor ska ta mig till "The Next Level"

Har det hjälpt er mycket? Till ni som läst

Sklanskys och Harrington's böcker hjälpte mig något enormt när jag läste dom.
Citera
2010-03-19, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fritte_n
Sklanskys och Harrington's böcker hjälpte mig något enormt när jag läste dom.

På vilket sätt?
Citera
2010-03-19, 23:04
Medlem
brajzillas avatar
ak aq aa qq kk all in mot dom med mindre marker allt man behöver veta
Citera
2010-03-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZigaZaga
På vilket sätt?

Skalansky för att förstå det fundamentala i poker. De böckerna blir aldrig gamla.

Med Harrington on Holdem lärde jag mig turneringsstrategi från en av de bästa turneringspelaren genom tiderna. Visst boken är 5 år gammal och det är ett helt annat spel i dag men man lär sig grunderna och en hel del avancerat spel som än idag fungerar på low limit turneringar.
Citera
2010-03-19, 23:31
Medlem
roobbes avatar
Kan vara bra för grundläggande kunskaper inom poker, annars tror jag det är mest svammel. Har endast läst SS2 precis då jag börjat, och har klarat mig bra utan böcker. Tycker snarare att cardrunners och liknande är en bättre investering.
Senast redigerad av roobbe 2010-03-20 kl. 00:03.
Citera
2010-03-20, 00:00
Medlem
Böcker är inget som jag skulle rekommendera till nya pokertalanger. Den enda boken jag faktiskt skulle rekommendera är The Poker Mindset.
Senast redigerad av psykosomatisk 2010-03-20 kl. 00:17.
Citera
2010-03-20, 00:12
Medlem
hjärnprotess avatar
Innan coachingsajterna dök upp var det ett vettigt alternativ (tillsammans med att diskutera med folk som spelade bättre än en själv), i dagsläget är det bortkastad tid och bortkastade pengar... i mitt tycke.
Citera
2011-05-11, 23:55
Medlem
Bra pokerbok?

Spelar Holdem. Fick tipset:
Pokerteori ("The Theory of Poker")
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163608995
Är den bra eller ska jag välja någon bättre som finns?
Jag behöver inte lära mig grunderrna, är ingen nybörjare direkt. Jag är bara ute efter den bästa pokerboken man måste läsa.
Citera
2011-05-12, 00:02
Medlem
Hold'em Poker for Advanced Players --- helt överlägsen enligt mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här