2010-03-16, 06:36
  #1
Medlem
Talibanhelvetes avatar
När kommer denna revolution ske? För enligt mig är det inte en fråga om det kommer ske, utan bara när.
Citera
2010-03-16, 07:36
  #2
Medlem
........byfåne
Citera
2010-03-18, 08:07
  #3
Medlem
Krehs avatar
Amerika faller sönder innan någon antikapitalistisk revolution äger rum.

Annars hade jag tippat på kanske några hundra år.
Citera
2010-03-18, 08:30
  #4
Medlem
Västkustskts avatar
Exakt vad är en anti-kapitalistisk revolution, och hur kommer den att gå till?

Kommer folket att slå ihjäl de kapitalistiska företagsledarna och ta över företagen själva, eller kommer företagen att försvinna helt och hållet?

Vad kommer folket att leva av när den anti-kapitalistiska revolutionen är genomförd?

De flesta i USA bor ju i egna hus och det låter inte speciellt anti-kapitalistisk, så kommer husen att rivas eller konfiskeras av staten?
Citera
2010-03-18, 12:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Exakt vad är en anti-kapitalistisk revolution, och hur kommer den att gå till?

Kommer folket att slå ihjäl de kapitalistiska företagsledarna och ta över företagen själva, eller kommer företagen att försvinna helt och hållet?

Vad kommer folket att leva av när den anti-kapitalistiska revolutionen är genomförd?

De flesta i USA bor ju i egna hus och det låter inte speciellt anti-kapitalistisk, så kommer husen att rivas eller konfiskeras av staten?

Vad jag tror menas med trådstarten är bankernas, särintressenas och storföretagens välde. Inte att någon tjänar pengar i allmänhet.

T.ex. bailouts, hälsovårdsreformen (du måste köpa av försäkringsjättarna annars fängelse), klimatregimen som ser ut att vara på gång. Sådana saker.
Citera
2010-03-18, 14:13
  #6
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Vilken otroligt dum trådstart.

Det är inte en antikapitalistiskt-revolution som gror bland folk i USA, utan det är en anti-fascistisk revolution som komma skall.

Kapitalismen i Amerika är död, det är inte kapitalism när marionettern Obama tar skattepengarna från amerikanerna och ger till bankerna på Wall Street, det är inte kapitalism det är finansiell terrorism

Wall street har kidnappat Main street!
Citera
2010-03-18, 15:23
  #7
Medlem
TiberiusGracchuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Kapitalismen i Amerika är död, det är inte kapitalism när marionettern Obama tar skattepengarna från amerikanerna och ger till bankerna på Wall Street

Jo, det är faktiskt precis vad kapitalism är. Jag tror du förväxlar kapitalism med gammaldags marknadsekonomi. Den är död sedan länge, kapitalismen dödade den.
Citera
2010-03-18, 16:05
  #8
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiberiusGracchus
Jo, det är faktiskt precis vad kapitalism är. Jag tror du förväxlar kapitalism med gammaldags marknadsekonomi. Den är död sedan länge, kapitalismen dödade den.

Jag syftade på det kapitalistiska system (Laissez-fairez) som rådde i USA.
Idag är detta system dött och ersatts av något som mer liknar statskapitalism, men där den amerikanska staten styrs av höjdare inom bankväsendet.

När Laissez-Fairez sakta men säkert nedmonterades i USA därom tvista de lärde.

Men jag skulle vilja säga att det varit en långtgående process som började med skapandet av den amerikanska central banken, Federal Reserve år 1913 och sedan dess har USA sakta men säkert gått mot fördärvet.

Efter den sista riktigt demokratiskt valda amerikanska presidenten John F. Kennedy, som försökte minska Federal Reservs inflytande (och troligen mördades för detta) har Wall Street/Federal Reserve ökat sin makt något enormt.

De har påverkat politiken och den amerikanske ekonomin de senaste 30 åren, de drog i trådarna under Clinton administrationen då demokraterna tog bort de restriktioner inom bankväsendet som reglerade utlåning/bolån, de styrde Alan Greenspans räntepolitik, de styrde George Bush och den makt staten=Federarl Reserve fick under hans tid som president och nu deras senaste marionett, Obama som arbetar för dom och påskyndar deras inflytande i en alarmerande takt.
__________________
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2010-03-18 kl. 16:11.
Citera
2010-03-18, 16:14
  #9
Medlem
Det kommer komma en pseudorevolution/någon lag som gör att en liten grupp judar får makten i Amerika snart, är bara en tidsfråga. USA kommer att bli det nya Sovjetunionen.

Alternativt kommer USA bara falla samman i en brungulsörja som aldrig och aldrig kommer resa sig igen, likt Brasilien eller ännu värre som Afrikanskaländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in