2010-03-06, 11:36
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infernus
Stäng UE delen här så minskar chansen att sånt här händer!
Håller med till viss del...
Men då finns det andra sidor med samma matrial fask inte lia bra..
Citera
2010-03-06, 11:37
Medlem
Som sagt Tariq är ett farligt ställe om man inte är försiktig.
Kliver man in i Akay (som är stängt), har iaf varit de dom senaste åren,
men ska tydligen gå att ta sig in där så kan man klättra in i en ventilationstrumma
som leder vidare till ett annat utrymme. Där kan det också vara farligt om man inte är försiktig.

Man ska överhuvudtaget inte gå ner där ensam, och ABSOLUT inte med någon som kallar
sig för guide. Det finns överhuvudtaget INGA jävla UE-guider. Den som nu utger sig
för att vara det är bara helt jävla tom uppe i skallen.

Jag hoppas verkligen att grabben som drog med den här killen ut träder fram och förklarar
vad som egentligen hände. Kommer ju bli jobbigt för honom eftersom att han kommer att få
förklara varför han drog och sket i honom. Helt ärligt så tror jag grabben dog av fallet och
inte låg där och var skadad, men det är min teori. I just det shacktet som han ramlade ner
är det inte så stor chans att du överlever.

Jag tycker bara detta är jättetragiskt och hoppas att familjen/släkten/vännerna
försöker att kämpa sig igenom denna sorgen. Grabben hade ju knappt påbörjat sitt liv.

REST IN PEACE.
Citera
2010-03-06, 11:57
Bannlyst
Varför skyller många på FB och UE? Man tycker ju att folk borde ha lite respekt för helt okända och framför allt mörka platser! Sen så kan man ju även skylla på ägarna till tunneln som inte blockerat den på ett vettigt sätt. Ska man skylla på Eurosport när man kraschar med bilen bara för att man kollat på rally där eller?
Citera
2010-03-06, 12:53
Medlem
latjoisses avatar
tycker det låter väldigt tramsigt att stänga ner en hel forumsdel,stäng ner hela fb då,finns väl jävligt många forumsdelar som inte bidrar till någon "fint."
Citera
2010-03-06, 14:27
Medlem
justsome1s avatar
Ja detta är ju verkligen inge bra för UE'n. Nu kommer vägverket se över andra populära ställen att UE'a på.
Citera
2010-03-06, 14:36
Medlem
Necropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Dags att stänga ned UE delen på Fb kanske...

men borde vi inte stänga drog-delen med?Där läser säkert -18 åringar med o lär sig massor.. (jag vet själv en som gjorde )
Vill inte verka som en idiot nu men det gör jag väll redan me jag tkr det e roligt att sitta o läsa om UE fynd här allt och hoppas du får fel

Rip Gabriell MYCKET tragisk händelse
Citera
2010-03-06, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justsome1
Ja detta är ju verkligen inge bra för UE'n. Nu kommer vägverket se över andra populära ställen att UE'a på.

Vafan har vägverket med tunnelsystem att göra? Dock förstår jag din poäng. Är det inte bra då? Jag gissar på att kidsen kommer ha svårare att ta sig ner efter denna olycka då vanliga vägar ned kommer bommas igen. De mer väletablerade utforskarna tror jag fortfarande kommer söka sig vägar ner. Kulturen blir kanske mer svåråtkomlig.

Risken med den enorma mediebild som denna tragiska olycka fått är ju att fler kids blir intresserade av kulturen.
Senast redigerad av DC3 2010-03-06 kl. 15:39.
Citera
2010-03-06, 15:52
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DC3
Vafan har vägverket med tunnelsystem att göra? Dock förstår jag din poäng. Är det inte bra då? Jag gissar på att kidsen kommer ha svårare att ta sig ner efter denna olycka då vanliga vägar ned kommer bommas igen. De mer väletablerade utforskarna tror jag fortfarande kommer söka sig vägar ner. Kulturen blir kanske mer svåråtkomlig.

Risken med den enorma mediebild som denna tragiska olycka fått är ju att fler kids blir intresserade av kulturen.

UE är mycket bredare än tunnelsystem?!.
För dom som håller på med UE så är det ju dåligt hur som helst, men ja, det är bra för små ungar som inte vet vad håller på med.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.dn.se/sthlm/13-arig-pojke-funnen-dod-i-schakt-1.1055617

Från stadens sida har man efter den tragiska händelsen bestämt sig för att skärpa säkerheten vid de utrymmen som kan vara intressanta för Urban exploration-anhängare. Redan på förmiddagen svetsades grindarna till ventilationsschaktet vid Katarinaberget ihop och nya hänglås sattes dit.

– Det finns mängder med sådana utrymmen. Många ungdomar förstår inte hur farligt det är att försöka utforska de här platserna. Vi kommer nu att titta över samtliga utrymmen och prata med övriga, som SL och kommunala bolag, som har ansvaret för dessa, säger Mats Freij, pressansvarig på trafikkontoret i Stockholms stad.
Citera
2010-03-06, 16:01
Medlem
Kan detta vara grabben som dog?
https://www.flashback.org/sp18828932
Citera
2010-03-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen

Läser man alla inlägg av personen så är det ju ngn som är riktigt desperat för att få komma in i de utrymmen.
Citera
2010-03-06, 17:08
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen

Nej, det är inte den tönten...Har dock hört att han betalar bra för att få objekt...
Citera
2010-03-07, 15:35
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarko
Nej, det finns inget "superhemligt sthlm forum!"... Däremot finns det en åldersgräns på 18 år här.

HaHaHa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in