2010-03-01, 15:48
Medlem
Formaterade för ett par dagar sen datorn med Windows 7 och allt gick bra, märkte inget konstigt utan kunde använda den normalt osv. Nästa gång jag startade upp den hoppade något "PC Angel system recovery" igång mitt i uppstarten. Där erbjöds man återställa datorn till fabriksinställningar. Antog att något trots allt hade strulat under formateringen så gjorde det. Efter att den processen hade skett så startades datorn om, men då visade sig PC angel hoppa igång igen. Formaterade om datorn igen och allt gick som det skulle och kunde använda datorn normalt. Men sen när jag stängde av och startade upp igen var PC angel tillbaka och som tidigare hindrade en att göra några andra alternativ än att göra en fabriksåterställning(fler alternativ i pc angel hade kommit upp men inget annat fungerade än återställningen). Dock hände inte något när man lät programmet göra fabriksåterställningen igen. Nu fungerar det inte heller längre att formatera datorn, PC angel stoppar allt...

Så vad är det här för något? Virus eller går PC angel att använda till något? Hur gör jag för att kunna bli av med det?
Citera
2010-03-01, 16:35
Medlem
hasenfrasens avatar
http://www.google.se/search?q=PC+Angel+system+recovery
Citera
2010-03-01, 16:49
Medlem
De flesta söksvaren på Google(har redan letat där) behandlar personer som vill ta bort pc angel när de redan är inne i datorn, dvs inte sammaproblem som mig.
Citera
2010-03-02, 02:01
Medlem
hasenfrasens avatar
Vilket OS är det du kör på? Använd dina DVD-skivor för återställning så att du slipper att använda en recovery-partition. Felar det trots allt du försöker med kan du hämta hem och installera vilken version av W2K, XP, Vista eller Windows 7 du nu kör med. OEM-nyckel etc så att den blir 100% laglig går att åtgärda i efterhand.
Citera
2010-03-03, 16:49
Medlem
Hade tidigare Windows 7 RC och skulle nu formatera med den fullständiga varianten. Kan det vara fel på skivan för nu så avbryts omformateringen precis i slutet, och datorn går tillbaka till PC Angel tjafset? Det som talar emot det är ju att jag faktiskt lyckades formatera och få igång den först.
Citera
2010-03-03, 17:39
Medlem
hasenfrasens avatar
Om du har möjlighet att gå in i BIOS - prova att ställa UDMA/DMA från AUTO till UDMA2/DMA2 för CD/DVD-läsaren. När Windows är installerat kan du gå tillbaks till AUTO på CD/DVD-läsaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in