2010-02-05, 12:08
Medlem
chuckberrys avatar
Har ärvt ett flertal målningar och är väldigt ointresserad av konst egentligen men tycker det kan vara lite kul att veta vad det är man äger.

Av de tavlor jag ärvt är det 2st som utmärker sej och som faktiskt ser väldigt välgjorda ut och det är dem jag skulle vilja ha lite mer kunskap om,tavlan föreställer en by/stadsbild och har en väldigt svårtydd signatur men det sista i namnet är (kan vara L E) Comte iaf.

Den andra är en vacker naturmålning och är märkt B? Davis 1925

Alla målningar är inropade på ett auktionshus i London i mitten av 50talet.
Citera
2010-02-11, 21:57
Medlem
KlausDaimlers avatar
Jag hittade den här bilden på min dator för ett litet tag sedan. Har ingen aning om var den kommer från, men jag gillar den. Är det någon som har info?

http://img27.imageshack.us/img27/9889/814501265839324.jpg
Citera
2010-02-13, 20:55
Medlem
Söker dansk konstnär, kyrkmotiv,

Hej!

Jag söker en alkoholiserad dansk konstnär som brukade måla dystra tavlor föreställandes bla kyrkogårdar och kyrkor, han var verksam i Köpenhamn och var tydligen så pass känd att han fick sin begravning betald av staten. Jag skulle tro att han dog på 80-talet,
Någon som kan ge mig ett namn?
Citera
2010-02-15, 20:59
Medlem
baabamaas avatar
Söker en bild jag sett som avatar här på flashback. Bilden föreställer en man som röker en pipa och röken från pipan blir till fjärillar. Mannen har inte heller något skinn utan det ser ut som han röker hasch i en röntgenapparat.
Citera
2010-02-16, 19:08
Medlem
Söker skolpjäs, namn?

Spelade två pjäser när jag var mindre, någon i mitten/slutet av 90-talet, vet ej när pjäsen/-erna är skrivna dock.
Den första handlade om en pojke, som skulle hitta sin flick-kompis som hette Mary-Ann eller något sådant, som hade blivit tillfångatagen av en trollkarl.
Kommer ihåg två låtar ifrån den, den ena gick nåt sånt här

"twinkle little star, high up in the sky, tell my friends so dear, tell them I am here" (tror jag)

En annan låt
"bumble bees, humble bees, we are little bumble bees, bumble bees, humle bees, and we sing all day. Humm humm humm a flower here, hum hum humm a flower there"

Hmm låttexterna kan vara något felaktiga, var inte så gammal när vi spelade den, så jag kan ju minnas fel.

Den andra pjäsen kretsade kring en person som var "Moder Jord", minns inte riktigt handlingen, vet inte om det direkt var en pjäs, men minns snuttar från två sånger där med.

1. "jordens barn finns överallt, överallt finns jordens barn...."

2. "allt som du vill att andra ska göra för dej, det ska du också göra för dom. Jag vill ha roligt, - gläd någon annan, jag vill ha presenter, - ge så ska du få.......Det är en gyyyylleene reeegel..blablabla.."

3. "Jag är trött på allt gnat, jag är trött på allt prat, hela huvudet är fullt av bara tjat, tjat,tjat. Det finns ingen som lyssnar på mej. Nej det finns ingen som lyssnar på mej. Så nu måste jag skrika; aaaah! "
Citera
2010-02-17, 01:33
Medlem
MajorMongos avatar
Den andra heter Moder Jord, Mr FNatt & Living Stones. Min lillasyster har spelat den nån gång och jag hade inspelningen kvar.
Citera
2010-02-17, 16:57
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getskinnyordie
Spelade två pjäser när jag var mindre, någon i mitten/slutet av 90-talet, vet ej när pjäsen/-erna är skrivna dock.
Den första handlade om en pojke, som skulle hitta sin flick-kompis som hette Mary-Ann eller något sådant, som hade blivit tillfångatagen av en trollkarl.
Kommer ihåg två låtar ifrån den, den ena gick nåt sånt här

"twinkle little star, high up in the sky, tell my friends so dear, tell them I am here" (tror jag)

En annan låt
"bumble bees, humble bees, we are little bumble bees, bumble bees, humle bees, and we sing all day. Humm humm humm a flower here, hum hum humm a flower there"

Hmm låttexterna kan vara något felaktiga, var inte så gammal när vi spelade den, så jag kan ju minnas fel.

Den första låter som Wizard of Oz, kan heta något med gyllende vägen på svenska.
Citera
2010-02-18, 20:06
Medlem
vem är konstnären?

http://img12.imageshack.us/img12/8732/972521176641633.jpg

Hittade denna bilden i en historiabok när jag gick i gymnasiet, men har glömt vem konstnären är.. Är det någon som känner igen bilden, eller kan hitta vem konstnären är?
Gillar bilden och tycker det hade varit nice att se lite annat han/hon gjort.
Tack!
Citera
2010-02-18, 21:16
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mierda
vem är konstnären?

http://img12.imageshack.us/img12/8732/972521176641633.jpg

Hittade denna bilden i en historiabok när jag gick i gymnasiet, men har glömt vem konstnären är.. Är det någon som känner igen bilden, eller kan hitta vem konstnären är?
Gillar bilden och tycker det hade varit nice att se lite annat han/hon gjort.
Tack!

Otto Dix "Sturmtruppe geht unter Gas"
Citera
2010-02-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Otto Dix "Sturmtruppe geht unter Gas"

Tack så mycket!!
Citera
2010-02-18, 22:25
Medlem
Letar efter en konstnär som jag har för mig var med i LA Ink. Eller var det bara ett av hans motiv som skulle tatueras. Motivet var iaf typ en blek lite djävuls-liknande flicka som sög på en dildoliknande slickepinne...
Senast redigerad av Axel87 2010-02-18 kl. 22:29.
Citera
2010-02-19, 01:56
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel87
Letar efter en konstnär som jag har för mig var med i LA Ink. Eller var det bara ett av hans motiv som skulle tatueras. Motivet var iaf typ en blek lite djävuls-liknande flicka som sög på en dildoliknande slickepinne...

http://artofcoop.com/ ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in