Söker skolpjäs, namn?
Spelade två pjäser när jag var mindre, någon i mitten/slutet av 90-talet, vet ej när pjäsen/-erna är skrivna dock.
Den första handlade om en pojke, som skulle hitta sin flick-kompis som hette Mary-Ann eller något sådant, som hade blivit tillfångatagen av en trollkarl.
Kommer ihåg två låtar ifrån den, den ena gick nåt sånt här
"twinkle little star, high up in the sky, tell my friends so dear, tell them I am here" (tror jag)
En annan låt
"bumble bees, humble bees, we are little bumble bees, bumble bees, humle bees, and we sing all day. Humm humm humm a flower here, hum hum humm a flower there"
Hmm låttexterna kan vara något felaktiga, var inte så gammal när vi spelade den, så jag kan ju minnas fel.
Den andra pjäsen kretsade kring en person som var "Moder Jord", minns inte riktigt handlingen, vet inte om det direkt var en pjäs, men minns snuttar från två sånger där med.
1. "jordens barn finns överallt, överallt finns jordens barn...."
2. "allt som du vill att andra ska göra för dej, det ska du också göra för dom. Jag vill ha roligt, - gläd någon annan, jag vill ha presenter, - ge så ska du få.......Det är en gyyyylleene reeegel..blablabla.."
3. "Jag är trött på allt gnat, jag är trött på allt prat, hela huvudet är fullt av bara tjat, tjat,tjat. Det finns ingen som lyssnar på mej. Nej det finns ingen som lyssnar på mej. Så nu måste jag skrika; aaaah! "