Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-07, 23:09
Medlem
Barréshs avatar
Tja, jag har glömt bort namnet på en konstnär och jag skulle vilja kolla upp lite om han. Det är två bilder av han som jag kan beskriva, den ena är en person i kostym med ett gethuvud och han röker något samtidigt (ganska enkel, ser han från ca midjan uppåt). Den andra bilden är på 2 män en terapeft och en som genomgår det, båda bär kostym och har opium vallmon som huvud.

Var ett tag sedan jag såg på någon av bilderna så kan ha beskrivigt något fel.

Tack på förhand och ledsen för otroligt dålig stavning
Citera
2008-09-08, 20:13
Medlem
appe-s avatar
vem är konstnären?

tavla och inzoomad signatur.
någon som känner till eller kan översätta signaturen? jag försöker få fram data och konstnären och bilden. jag samlar mycket själv, men har aldrig stött på namnet och bilden.
Citera
2008-09-08, 20:18
Medlem
gomans avatar
Om du slänger upp bilden någonstans där man inte behöver regga sig kanske jag kan hjälpa till...
Citera
2008-09-08, 20:37
Medlem
appe-s avatar
ah, ursäkta.
http://img176.imageshack.us/img176/2578/tavlasmallbt3.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/6192/emopotti1.jpg
Citera
2008-09-08, 21:17
Medlem
saturs avatar
Emopot, satan vilken cool målning
Citera
2008-09-08, 23:55
Medlem
Zwerchstands avatar
Emopat tycker jag det ser ut som. Trevlig tavla, icke-originellt nick.
Citera
2008-09-09, 18:55
Medlem
appe-s avatar
tavlan antas vara rysk, därför är det troligen inte vad det ser ut som. jag hittar inte heller någon konstnär med det namnet eller aliaset någonstans.
Citera
2008-09-09, 20:38
Medlem
noreones avatar
det ser ut som om det står "Emonot".
Citera
2009-09-22, 23:18
Medlem
humor-mes avatar
Söker en pjäs!

För en massa år sedan läste jag ett urdrag från en pjäs som handlade om en kvinna som hade skådespelardrömmar. Hade tidigare försökt ta livet av sig och hade en dotter. Har för mig att pjäsen hette "Till Gloria" men är inte helt säker. Utdraget som jag hade läst var när kvinnan gjorde sig iordning för en middag med någon som jobbade för teatern, för en roll hon hade sökt till. Efteråt kommer hon hem och beklagar sig över att hon inte fick rollen hon hade sökt till, utan till en städare eller liknande.

Skulle så gärna vilja läsa klart hela pjäsen, men har letat och ej funnit den. Så jag undrar här om någon känner igen handlingen och kanske vet om den verkligen heter Till Gloria?
Citera
2009-09-22, 23:26
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
För en massa år sedan läste jag ett urdrag från en pjäs som handlade om en kvinna som hade skådespelardrömmar. Hade tidigare försökt ta livet av sig och hade en dotter. Har för mig att pjäsen hette "Till Gloria" men är inte helt säker. Utdraget som jag hade läst var när kvinnan gjorde sig iordning för en middag med någon som jobbade för teatern, för en roll hon hade sökt till. Efteråt kommer hon hem och beklagar sig över att hon inte fick rollen hon hade sökt till, utan till en städare eller liknande.

Skulle så gärna vilja läsa klart hela pjäsen, men har letat och ej funnit den. Så jag undrar här om någon känner igen handlingen och kanske vet om den verkligen heter Till Gloria?

Sökte lite random på atr's hemsida, men gick bet. Du minns inte hur många skådespelare den var för, och var pjäsen kommer ifrån?

http://atr.drift.gcad.se/atr/atr.dsp?dsp=manus_sok_pjasmanus
Citera
2009-09-22, 23:35
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Sökte lite random på atr's hemsida, men gick bet. Du minns inte hur många skådespelare den var för, och var pjäsen kommer ifrån?

http://atr.drift.gcad.se/atr/atr.dsp?dsp=manus_sok_pjasmanus

Om jag minns korrekt så var det för ca 3 skådespelare. Det var kvinnan, dottern och en man. Har för mig att det var en svensk pjäs men inte allt säker.
Citera
2009-09-22, 23:40
Medlem
humor-mes avatar
Tror jag har hittat pjäsen, den hette till Julia. Sökte lite på den där hemsidan du länkade till, tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in