2010-02-05, 21:14
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Här begås flest brott i Sverige.

http://sydsvenskan.se/malmo/article268371/Har-begas-flest-brott-i-Sverige.html
Citat:
Däremot har det inte skett några stora förbättringar i Malmös innerstad eller miljonprogramsområden. Tvärtom har läget i Södra innerstaden blivit ännu mer alarmerande. De som bor runt Möllevångstorget, Södervärn, och Sofielund har störst problem i landet när det gäller brottslighet och otrygghet på gator och torg.

Tjaa vad säger man? Artikeln är 2,5 år gammal men ingen kan väl med bibehållen min påstå att det har blivit bättre?
Citera
2010-02-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelers1
Svenskar har alltid varit och kommer alltid vara livrädda mesar.

Nej det har dom inte och jag menade inte att jag tycker att invandrarna är speciellt häftiga heller utan de är likadana men pussyfrekvensen verkar öka med åren hos båda parter. Tycker bara det är patetiskt av flera anledningar att gnälla på blattar generellt när problemet ligger hos de som går runt och gnäller. Men man måste rikta bitterheten nånstans. Räcker man inte till själv så skyller man på annat, så har det alltid fungerat.
Citera
2010-02-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iblis
Precis! Sedan barnsben lär man oss här att vara konflikträdd och att, istället för att ta i tu med problemen och försvara sig, så ska man "kalla på en vuxen" som skall ta hand om allt.
Tänk dig när dessa barn är lika gamla som sina lärare var då och hamnar i trubbel.
När den Svenska polisen inte fungerar för fem öre och inte verkar ha något intresse i att utvecklas i rätt riktning så finns det inte ett piss Svensken kan göra i en hotfull situation. Det är fan så att man skäms.

Man hamnar inte i slagsmål när man är vuxen om man inte ligger en bra bit efter i utvecklingen så det blir nog ingen större skillnad.
Citera
2010-02-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeke5
Om man jmf med Amerikanska städer ligger malmö bra till öven där
Ja men sossarna och Ilmar vill säkert ha fortsatt förtroende efter valet.Gud förbjude !
Citera
2010-02-05, 21:20
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ja men sossarna och Ilmar vill säkert ha fortsatt förtroende efter valet.Gud förbjude !

Men vilka där kommer att rösta på honom?
Citera
2010-02-05, 21:23
Medlem
Skrävlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Ilmar är på TV ibland. Man behöver bara vara på TV så röstar folk.
Citera
2010-02-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Man hamnar inte i slagsmål när man är vuxen om man inte ligger en bra bit efter i utvecklingen så det blir nog ingen större skillnad.
Utvecklingen spelar absolut ingen roll om du blir attackerad.
Citera
2010-02-05, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Hon gick aldrig in i detalj?

Nej, efter att ha haft JR på dagis där i knappt en månad så förväntade jag mig inget "Det är sånt problem med apajävlarna".

Vi diskuterade hur "situationen" såg ut, inte hur konjukturkänsligt Malmö är eller hurvida cykelbanorna hade försvunnit.

Vad denna mediarapporterande situation nu kan tänkas vara, så var den uppenbarligen tillräcklig för att hon med make och barn flyttade långt därifrån.
Citera
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iblis
Precis! Sedan barnsben lär man oss här att vara konflikträdd och att, istället för att ta i tu med problemen och försvara sig, så ska man "kalla på en vuxen" som skall ta hand om allt.
Tänk dig när dessa barn är lika gamla som sina lärare var då och hamnar i trubbel.
När den Svenska polisen inte fungerar för fem öre och inte verkar ha något intresse i att utvecklas i rätt riktning så finns det inte ett piss Svensken kan göra i en hotfull situation. Det är fan så att man skäms.

Såhär är det:

Svenskar och nordeuropeer i stort har ett helt annat sätt att hantera konflikter på än i Syd-Europa samt MENA osv.

I Nordeuropa så är att bli arg=att förlora en diskussion. Den som behåller lugnet anses vara vinnaren, helst ska en konflikt ske så omärkligt som möjligt och i dunkla ordalag. Ingen av parterna skall känna att de faktiskt grälar utan de försöker gömma det så snyggt som möjligt. Med andra ord ett sofistikerat och civiliserat sätt att ta itu med konflikter.

I Syd-Europa men framför allt i MENA med omnejd är den som blir argast och mest aggressiv den som vinner. Du skall skrika så högt som möjligt och gärna bli fysisk och våldsam. Den som således försöker ta det lugnt och medla är den som anses svag och som också då anses ha förlorat en konflikt. Att skrika högst är alltså det som räddar ens anseende.

Jag behöver inte ens lägga en värdering i det hela och alla här vet PRECIS vad jag pratar om.
Det som vi som etniska svenskar anser vara ett vinnarbeteende respektive förlorarbeteende är alltså för MENA-folk precis tvärtom.

Tyvärr har många fått för sig att svenskens sofistikerade beteende skulle bottna i någon slags feghet och konflikträdsla när det egentligen handlar om ett ytterst sofistikerat sätt att lösa en konflikt på där minsta möjliga skada uppstår.
Det som har blivit ett problem är ju när MENA-människor använder sitt sätt att lösa konflikter med en etnisk svensk. Då framstår svensken plötsligt som vek eftersom enligt yttre attribut så verkar ju den som skriker och slåss som den som är stark. Tyvärr måste svensken idag, för att bli respekterad av orcherna, anamma en del av deras vidriga beteende och sätta hårt mot hårt.

Men gå inte omkring och tro att våran konfliktlösning är undermålig, den är högst avancerad och speglar den svenska folksjälen och varför vi är ett sådant tryggt och harmoniskt folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
För många tyvärr.
Citera
Medlem
Det är inte så farligt efter grundskolan. Under gymnasietiden var det ovanligt att man utsattes för problematiska invandrare. Det jag brukar tänka är att de bråkiga invandrarna är storstadens motsvarighet till de puckade, bonniga typerna i småstäderna. De senaste åren har jag inte haft några problem med Malmö icke-svenska invånare utöver att de tar mycket plats i det offentliga rummet. Med det menar jag att om man hör någon som skriker på någon på stan så är det aldrig någon svensk som ropar. Det är något som jag i alla fall vande mig vid väldigt fort.

Angående våldet som det står om i tidningarna så är det mellan två gäng och är man inte inblandad så ska man ha extremt mycket otur för att bli vittne till dåden. Faktum är att jag tycker många invandrare bidrar med mycket stor humor, även om det ibland är ofrivilligt. Att Malmö skulle vara "förlorat" håller jag inte med om. Snarare kan man säga att det i Malmö bor väldigt många invandrare, vilket präglar staden i hög grad, och därmed blir invandringen lite mer light i andra städer. Har man problem med invandrare ska man helt enkelt inte bo i Malmö. Själv tycker jag att de bidrar till en mer intressant vardag.
Citera
2010-02-05, 21:29
Medlem
urquinaonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Det spelar ingen roll vart folk kommer ifrån utan det har sett likadant ut alltid bara det att det var WT svenskarna som stod för det innan efter som det är de svagaste i samhället som behöver sätta sig över andra och nu råkar invandrarna dominera den samhällsklassen. Märker människor av att dom kan ta makt över andra så gör de det ofta också. Så som sagt, skaffa dig lite stake och var inte en fitta så gör dom er inget. Mobbning har funnits i alla tider och detta är en form av det. Herregud.

Jorden anropar

Jag vill garna se en kalla pa att det sett likadant ut i alla tider gallande ran och valdsbrott. Du menar pa fullaste allvar att "WT-svennen" agnade sig at personran, gruppvaldtakter och aldringsran i stor skala pa exempelvis 60-talet?

Det handlar om en importerad klankultur med en diametralt annorlunda syn pa ratt och fel. Visst ar bilden av Malmo stundtals overdriven men om man ser pa statistiken sa har ju Malmo pa ganska kort tid gatt om New York vad galler personran per capita. Dessa ranare ar vanligtvis "modiga" klanblattar som gruppvis ger sig pa "fega" och ensamma svennar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in