2010-01-26, 19:46
Medlem
Från denna artikel: http://911research.wtc7.net/cache/wtc/attack/nynewsday_wtcdogs.html

de flesta truthersidor jag sett verkar acceptera detta med 5 dagar innan. blandar du ihop siffrorna med att de två veckor innan förekommit många hot varpå de extra hundarna sattes in?
Citera
2010-01-26, 20:16
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Från denna artikel: http://911research.wtc7.net/cache/wt...y_wtcdogs.html

de flesta truthersidor jag sett verkar acceptera detta med 5 dagar innan. blandar du ihop siffrorna med att de två veckor innan förekommit många hot varpå de extra hundarna sattes in?

Ja jag blandar ihop siffrorna, ingenting google inte kunde råda bot på dock. 5 dagar verkar alla vara rörande överrens om.
Citera
2010-01-27, 20:28
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Håller med, Marvin Bush satt ju i ledningen för Securacom som var ansvariga för säkerheten på WTC. Enligt vissa avgick Marvin 2000, enligt andra gjorde han det inte.

Securacom var såvitt jag förstår inte ansvariga för säkerheten i WTC-komplexet, de fick 1996 ett kontrakt för arbeten med uppgradering avsäkerhetssystem efter bomben 1933, ett kontrakt som avslutades 1998 eftersom de inte skötte sig:

Citat:
Ursprungligen postat av Washington Spectator
Securacom got the $8.3 million World Trade Center security contract in October 1996 and received about $9.2 million from the WTC job from 1996 (a quarter of its revenues that year) to 1998. But in 1998, the company was "excused from the project" because it could not fulfill the work, according to former manager Al Weinstein, and the electronic security work at the WTC was taken over by EJ Electric, a larger contractor.

http://www.washingtonspectator.org/articles/20050215bushes_3.cfm

De hette för övrigt inte Securacom, de bytte namn 1997 till Stratesec.

De som ansvarade för säkerheten var PAPD och företaget Kroll Inc. Vad jag förstått hette säkerhetschefen John O'Neill.

Marvin Bush satt heller inte i ledningen utan i styrelsen (ledningen är den grupp som styrs av CEO/VD och har hand om den operativa ledningen). Han var styrelseproffs och satt också i tex Gilettes och Del Montes styrelse.

Citat:
The Board of Directors is a group of individuals that are elected by the shareholders of a corporation and empowered to carry out certain tasks spelled out in the corporation's charter. These powers include appointing executive management, issuing additional shares and declaring dividends. In most public companies, the board will usually consist of both inside and outside directors.
http://en.wikipedia.org/wiki/Board_of_directors

Exakt vilken post han hade i styrelsen har jag inte hittat någonstans på nätet, men han slutade i juni 2000:

Citat:
Bush left Stratesec after 1999 but currently remains an adviser to HCC Insurance.

Den som har grävt mest i Bushanknytningen är Margie Burns som är frilansjournalist.

Hon kan kontaktas via sin blogg: http://www.margieburns.com/blog

Ytterliggare källor:
http://911guide.googlepages.com/griffin35
Senast redigerad av SLOB 2010-01-27 kl. 20:31.
Citera
2010-01-27, 21:09
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Securacom var såvitt jag förstår inte ansvariga för säkerheten i WTC-komplexet, de fick 1996 ett kontrakt för arbeten med uppgradering avsäkerhetssystem efter bomben 1933, ett kontrakt som avslutades 1998 eftersom de inte skötte sig:

Det var utförlig information, det är detta återkommande citat som indikerar att de fortfarande hade åtaganden i WTC;

Citat:
According to its present CEO, Barry McDaniel, the company had an ongoing contract to handle security at the World Trade Center "up to the day the buildings fell down."

Vet inte varifrån det kommer, men det återges ofta.
Citera
2010-01-27, 21:18
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det var utförlig information, det är detta återkommande citat som indikerar att de fortfarande hade åtaganden i WTC;

Vet inte varifrån det kommer, men det återges ofta.

Ja, det där är det enda citatet som pekar på det. Som jag förstod det var det Margie Burns som var källan i en artikel jag tror hon skrev 2003, där det handlade om ett "completion contract", förmodligen slutförande av deras tidigare arbeten:

Citat:
Barry McDaniel, CEO of the company since January 2002, declines on security grounds to give specific details about work the company did at the World Trade Center. According to McDaniel, the contract was ongoing (a "completion contract"), and "not quite completed when the Center went down."

Men 2005 skriver hon alltså i Washington Spectator:

Citat:
But in 1998, the company was "excused from the project" because it could not fulfill the work, according to former manager Al Weinstein, and the electronic security work at the WTC was taken over by EJ Electric, a larger contractor.

Men det förändrar ändå inte det faktum att Stratesec aldrig var ansvariga för säkerheten. De hade ett av många kontrakt för uppgradering av säkerhetssystem.
Senast redigerad av SLOB 2010-01-27 kl. 21:28. Anledning: La till länkar
Citera
2010-01-27, 21:37
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Men det förändrar ändå inte det faktum att Stratesec aldrig var ansvariga för säkerheten. De hade ett av många kontrakt för uppgradering av säkerhetssystem.

Det låter egentligen ganska logiskt att det ligger till på detta vis, jag menar om GWB:s lillebror verkligen haft en aktiv roll i säkerhetsarbetet i de två tornen hade ju det varit ett gigantiskt slagträ för trutherrörelsen, nu är det mer som en råtta i pizzan-kvarleva. Men ändå ganska klurigt att han var engagerad i det företag som uppgraderade säkerhetssystem i tornen. Även om varken han eller företaget längre hade åtaganden.
Citera
2010-01-27, 21:39
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det låter egentligen ganska logiskt att det ligger till på detta vis, jag menar om GWB:s lillebror verkligen haft en aktiv roll i säkerhetsarbetet i de två tornen hade ju det varit ett gigantiskt slagträ för trutherrörelsen, nu är det mer som en råtta i pizzan-kvarleva. Men ändå ganska klurigt att han var engagerad i det företag som skötte säkerheten i tornen. Även om varken han eller företaget längre hade åtaganden.

Han satt också i styrelsen till HCC Insurance som vad jag förstår hade en del i försäkrandet av WTC....
Citera
2010-01-27, 21:46
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Han satt också i styrelsen till HCC Insurance som vad jag förstår hade en del i försäkrandet av WTC....

...and the plot thickens, alltså jag känner ju att det finns en del att spinna på.
Citera
2010-01-27, 22:26
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
...and the plot thickens, alltså jag känner ju att det finns en del att spinna på.

Jo, det är ju alltid dessa återkommande tillfälligheter ifall de är just tillfälligheter;

"George Bush's brother Marvin sat on the board of the Kuwaiti-owned company which provided electronic security to the World Trade Centre, Dulles Airport and United Airlines"

"Jonathan Bush’s Riggs Bank has been found guilty of laundering terrorist funds and fined a US-record $25 million"

"George Bush found success as a buisnessman only after the investment of Osama’s brother Salem and reputed al Qaeda financier Khalid bin Mahfouz"

"One of George Bush's first acts as President, in January 2001, was to end the two-year deployment of attack submarines which were positioned within striking distance of al Qaeda's Afghanistan camps, even as the group's guilt for the Cole bombing was established"

Måste också kommentera detta:

"Over the summer of 2001 Washington received many urgent, senior-level warnings from foreign intelligence agencies and governments - including those of Germany, France, Great Britain, Russia, Egypt, Israel, Morocco, Afghanistan and others - of impending terror attacks using hijacked aircraft and did nothing"

Lägg efter detta till att NSA visste att kaparna var i USA två år innan, tog flygutbildningar och kommunicerade med kända terroristnätverk och om jag inte minns fel till och med avlyssnade dem men "inte hade någon tolk tillgänglig för att lyssna av banden", under minst ett års tid?
Citera
2010-01-27, 22:34
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Lägg efter detta till att NSA visste att kaparna var i USA två år innan, tog flygutbildningar och kommunicerade med kända terroristnätverk och om jag inte minns fel till och med avlyssnade dem men "inte hade någon tolk tillgänglig för att lyssna av banden", under minst ett års tid?

Uttalandet om att de inte hade tolkar måste de gjort under den tid då Sibel Edmonds fortfarande var belagd med munkavle, för att hävda det samtidigt som Sibel hävdar att hon lyssnade och tolkade och vidarebefordrade informationen till sina chefer men blev ignorerad, sparkad och som sagt, tystad, känns ju lite krystat.
Talesättet om att man ser inte skogen pga alla träden känns befogat.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in