Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Ja vi överlevde, men mycket decimerade. En gång i tiden var vi över 75 miljoner, idag högst 4 miljoner inkl syrisk-ortodoxa i Indien. Det kan vi tacka er muslimer för med er barbariska, blodtörstiga religion..

Jag gillar verkligen hur du bygger upp en falsk historisk genealogi och sedan förväntar dig sympati och empati av de historiska lögner du väver ihop. Vad kommer du komma med sen? En Holocaustinbillad etnisk identitet likt judarna?
Du är inte aramé, assyrier har aldrig varit 75 miljoner, än mindre att araméer skulle ha varit det (lol, araméerna var ett värdelöst skitfolk, aldrig någonsin i historien att de skulle ha uppnått en demografisk befolkning på 75 miljoner, din dåre, i så fall hade det funnits ett arameiskt imperium; 75 miljoner religiösa konvertiteter till nestorianska kyrkan bestod av öst-asiater, iranier, till och med en del araber, osv, lär dig skilja på religiösa och genetiska etniska grupper). Syrisk-ortodoxa i Indien är en helt annan rasgrupp; dess medlemmar är dravider, tamil eller något liknande skräpfolk, har inget med oss att göra, sluta bete dig som en jude som tror att religion är ras/etnicitet.
Citat:
Kuriosa i sammanhanget är att Abraham, judarnas stamfader, Isak, Rakel, Leah och många fler var arameér. De äkta judarna - ej khazarerna som ju är ett turkfolk - härstammar m a o ´från arameérna. Jesus Kristus talade arameiska, han var från Kanaan, alltså talar mycket för att han också var arameér.
Nej. Du vet inte vad du pratar om och dina konspirationsteorier är inte lustiga. Du vet ingenting om judarnas genetiska sammansättning.
Det är dock mycket bra (och jag menar verkligen det) att du förfäktar khazarmyten. Du förlorar trovärdighet på det, inte för att du hade mycket trovärdighet, men ändå.
Judarna har aldrig varit några araméer. Kanaan var inte en arameisktalande region.
Citat:
Vad är det som inte stämmer, att dagens judar till 90% är khazarer/turkfolk?
Jävla oseriöst troll är vad du är, men som sagt, det är bra att du skriver så här. Jag har delat genomprofil med många ashkenazim som bland annat är, precis som mig, Y-DNA J1e, och jag får en relativt hög genetisk likhet med dem. Detta betyder dock inte att jag är jude, det betyder att judar är ett, precis som assyrier, semitiskt folk, inte några jävla "khazarer".
Du Cleopatra är precis som den svenska nynazisten the_dude82, en anti-intellektuell debattör som inte bryr dig om fakta, vetenskap och vad som är sant eller falskt. Allt du går efter när du bildar dina uppfattningar och världsåskådningar är ditt hat och dina ideologiska/religiösa känslor. Du fattar ingenting och det sista du skall uttala dig om är ditt eget assyriska ursprung som du förnekar, eftersom du är en ohederlig människa.
Citat:
Ja, fejk. T o m kaldéerna, som är ett mycket opportunistiskt folk, accepterar beteckningen inte obetingat. De gör det sällsynt och då bara som dubbelnamn, så här: assyrier/kaldéer. Den kyrka som fortf kallar sig Assyrian Church är nestorianer. Nestorianer är också på gränsen till utdöda varför de har startat hela den här kalabaliken med att benämna folk till höger och vänster "assyrier". Observera att nestorianer inte är kristna och kickades ut (exkommunicerades) från kristendomen redan i mitten på 400-talet. Idag finns deras kyrkas säte (patriarkens hemvist) i USA, ej i Irak.
Vem fan bryr sig om de är kristna? "Nestorianerna" (en religiös benämning) är etniska assyrier. Detta kan bevisas både genetiskt och lingvistiskt, samt även geografiskt och historiskt. Men vad vet du om det?
Citat:
EliasAlucard... din jävla araméofob. Den här idioten blev bannad på Wikipedia för att han levde rövare med höggradig desinformation och trollande på internet så att inte ens den bohemiska wikipedia-communityn med gott samvete kunde låta honom sprida mer lögner.
Jag blev bannad på Wikipedia, av Wikipedia-judarna, eftersom jag skrev "holohoax". Hade inget att göra med att syrianer faktiskt är assyrier. Vad gäller svenska wikipedia så styrs den av politiskt korrekta svennetöntar. Återigen, det förändrar inget, du Cleopatra härstammar fortfarande från assyrier och ashkenazi-judar härstammar fortfarande från forntida hebreiska stammar och inte några jävla khazarer.
Citat:
För det första är du varken syrian eller "assyrier" utan ett halvblod, en halv-armenier, halv-kaldéer.

Halvblod?

Armenier och assyrier är mer eller mindre samma folk, enda skillnaden är att armenier talar ett indo-europeiskt språk, medan assyrier talar ett semitiskt språk. Den genetiska skillnaden mellan armenier och assyrier är t.ex. mindre (mycket mindre) än den genetiska skillnaden mellan svenskar och finnar (finnar är närmare ryssar än svenskar).
Citat:
Det här gör dig till en vanvettigt besatt psykopat som är sjukligt upptagen med att skaffa dig en identitet, vilken som, även om den är konstgjord och påhittad.
Nej, din dåre!

Jag är en ärlig människa (till skillnad från dig) som är nyfiken och fascinerad av humaniora. Följaktligen är jag även intresserad av hur det ligger till historiskt. I mitt personliga liv (alltså IRL) bryr jag mig föga om någon "assyrisk identitet" och liknande trams. Jag är inte speciellt etnocentrisk. Men däremot här på nätet är det viktigt att jag upprätthåller en assyrisk profil till försvar för assyrier och våra assyriska förfäder, speciellt idag när den assyriska etniciteten är under attack från alla håll, inte minst från självhatande assyrier som du själv.
Citat:
Varför är du inte stolt över ditt eget ursprung som armenier/kaldéer och befattar dig med dessa två identiteter?
För det första, "kaldéer", alltså kaldeiska katoliker, härstammar inte från den kaldeiska dynastin som styrde över Babylon i ett halvt sekel. Dagens kaldeiska katoliker är etniska assyrier, från norra Mesopotamien. Dagens kaldeiska katoliker är en religiös grupp, som härstammar från norra Irak, nordvästra Iran, sydöstra Turkiet och nordöstra Syrien. Alltså, mer eller mindre där Assyrien låg en gång i tiden. Vad gäller mitt armeniska ursprung så är det antingen 12.5% eller 25% (jag är inte riktigt säker hur mycket). Jag talar inte armeniska men jag är stolt över att ha armeniskt påbrå, även om det är lite. Rent genetiskt sett är armenier och assyrier samma folk, ingen relevant skillnad. Det är bara politik som skiljer oss åt (vilket är ett ämne i sig du inte förstår dig på särskilt väl).
Fortsättning följer i nästa inlägg...