2010-01-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rZ
På vägen från festen så ska Nancy ha passerat två moskéer (eller böneplatser).
Den ena ska ligga till höger 4 sek in i videon: http://www.youtube.com/watch?v=bVbjZA8dcIY den andra ser ni runt 20 sek in i videon, den gröna dörren. Utanför brukar somalier samlas runt 24-01 tiden och ibland föra oväsen, redan där kan någon ha iaktagit henne och tagit upp jakten. Brottsplatsen är dessutom känd för att vara en plats där samma grupp somalier röker på. Tycker att det är intressant i sammanhanget.
polisen har ju svårt att kartlägga hennes sista minuter i livet vilket är väldigt konstigt. den vägen som visas på den videon är ju den vanligaste vägen och den mest troligaste vägen man skulle gå om man bodde där hon bodde. Men jag utgår från att den dagiskameran som man passerar nr man går den vägen har inte fångat BO på film eftersom polisen inte verka veta hur hon gått.
Citera
2010-01-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flash12
polisen har ju svårt att kartlägga hennes sista minuter i livet vilket är väldigt konstigt. den vägen som visas på den videon är ju den vanligaste vägen och den mest troligaste vägen man skulle gå om man bodde där hon bodde. Men jag utgår från att den dagiskameran som man passerar nr man går den vägen har inte fångat BO på film eftersom polisen inte verka veta hur hon gått.

längst med parkeringen kanske?
Citera
2010-01-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
längst med parkeringen kanske?

ja eller så har hon kanske gått genom alla gårdar,dem har ju små tunnlar som passerar mellan alla och sen kommit ut genom den sista längst upp och där är parkeringen. Eller så har hon gått den vägen som visas på videon och efter bron så har ngn kommit ut från gården som kommer efter bron och gått efter henne.
Citera
2010-01-12, 21:39
Medlem
rZs avatar
Citat:
ja eller så har hon kanske gått genom alla gårdar,dem har ju små tunnlar som passerar mellan alla och sen kommit ut genom den sista längst upp och där är parkeringen. Eller så har hon gått den vägen som visas på videon och efter bron så har ngn kommit ut från gården som kommer efter bron och gått efter henne.
Ja eller så har hon klättrat upp på taket och balanserat och hoppat mellan radhusen.

Hon har med 95% säkerhet gått den vägen som vi alla har trott hela tiden.
Citera
2010-01-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rZ
Ja eller så har hon klättrat upp på taket och balanserat och hoppat mellan radhusen.

Hon har med 95% säkerhet gått den vägen som vi alla har trott hela tiden.

mm men kan du svara då vf polisen går ut och säger att dem har svårt att kartlägga hennes sista min,dvs från festen BP??
Citera
2010-01-12, 22:08
Medlem
Svartsjukespåret...

Flera härinne o nu tydligen även media verkar vara inne på svartsjukespåret...dvs att ngn (tjej, kille) som hon kände (kanske ytligt) mördat henne, o inte ngt random psyko, kan vi spekulera mer om detta??

Vem träffade hon i somras som hon blev förälskad i?
Vem var jobbig o efterhängsen?
Vem hackade sig in på hennes blogg?
Och skulle mordets syfte då endast vara svartsjuka? ilska över att bli nobbad?
Och hur kan det i så fall komma sig att polisen inte kommit längre i fallet?

En annan intressant sak e att man har svårt att kartlägga hennes sista halvtimme, förmodligen har ingen sett henne (person eller kamera) längst med den tänkta gångbanan hem. Har hon blivit hämtad i bil? Gått en annan väg?i så fall varför? Kanske för att slippa möta ngn? Ngn som letade upp henne trots allt?
Citera
2010-01-12, 22:12
Medlem
tjejligan

Stod det inte ngnstans tidigt i tråden ngt om en tjejliga fr Göteborg/Hjällbo??
kanske ngn "random psyko tjej" som tillhör ligan o nu vänt ilskan mot Nancy pga ngn kille?
Citera
2010-01-12, 22:24
Medlem
rZs avatar
Citat:
mm men kan du svara då vf polisen går ut och säger att dem har svårt att kartlägga hennes sista min,dvs från festen BP??
För att de egentligen vet men bekräftar det inte pga utredningsskäl Det gäller även osäkerheten kring Pommacflaskan, om det var mordvapnet, de vet i själva verket men väljer att inte gå ut med för mycket..
Citera
2010-01-12, 22:26
Medlem
Citat:
Flera härinne o nu tydligen även media verkar vara inne på svartsjukespåret...dvs att ngn (tjej, kille) som hon kände (kanske ytligt) mördat henne, o inte ngt random psyko, kan vi spekulera mer om detta??

En annan intressant sak e att man har svårt att kartlägga hennes sista halvtimme, förmodligen har ingen sett henne (person eller kamera) längst med den tänkta gångbanan hem. Har hon blivit hämtad i bil? Gått en annan väg?i så fall varför? Kanske för att slippa möta ngn? Ngn som letade upp henne trots allt?

jag vill säga att jag stör mig otroligt mkt i den artikeln där polisen säger "Polisen har kan dock inte bekräfta att flickan verkligen befann sig på festen". hur fan kan man inte veta om hon befann sig på festen eller inte? eller inte heller om hon nu varit där om hon gått hem sj eller inte??

Jag vill oxå säga att hon hade dolt förhållande med en kille i samma ålder,dem var tydligen tillsammans väldigt väldigt länge och hade planer på att gifta sig osv.Killen var djupt förälskad i henne. De ska ha gjort slut några månader innan mordet och han är helt krossad över hennes mord och mår inte alls bra.
Citera
2010-01-12, 22:30
Medlem
Citat:
jag vill säga att jag stör mig otroligt mkt i den artikeln där polisen säger "Polisen har kan dock inte bekräfta att flickan verkligen befann sig på festen". hur fan kan man inte veta om hon befann sig på festen eller inte? eller inte heller om hon nu varit där om hon gått hem sj eller inte??

Jag vill oxå säga att hon hade dolt förhållande med en kille i samma ålder,dem var tydligen tillsammans väldigt väldigt länge och hade planer på att gifta sig osv.Killen var djupt förälskad i henne. De ska ha gjort slut några månader innan mordet och han är helt krossad över hennes mord och mår inte alls bra.

jag känner inte killen sj men fick höra detta av ngn som gjorde dt. så han är det definitivt som hon skriver om att hon är olyckligt kär i och saknar så mkt och hoppas att få se ngn dag igen. Jag personligen tror inte att han har med detta att göra utan detta handlar om den andra killen tror jag.
Citera
2010-01-12, 22:36
Medlem
jellesis avatar
Alltså... Hur f-n kan polisen släppa de killarna som hade hennes mobiltelefon? (För visst var det någon som hade den, eller har jag missat något) Ska de tro på att killarna bara hittat telefonen någonstans? Hur kan de ha gjort det utan att ha sett N om hon hade mobiltelefonen i handen när hon blev attackerad?

Ska GM ha tagit mobiltelefonen och sen slängt den någonstans efter mordet och att killarna sen hittat den? Iochförsig troligt att GM gjort sig av med mobilen efter dådet, och förmodligen då utan att 'gett' den till någon utan bara slängt den...

Jag bara undrar hur de kan ha frigjort de här killarna helt från misstanke. Någon som vet?
Citera
2010-01-12, 22:37
Medlem
Intensivs avatar
Citat:

Eller var det någon (eller någons flickvän) som inte gillade hennes förälskelse i killen från i somras (bloggen)..hon hoppades ju fortfarande på att det kunde bli nåt längre fram.
Hon hade tackat nej till skjuts från festen av föräldrarna. Hon tackade nej till skjuts från som en av deltagarna erbjöd. Hon gick före de andra som trott att de skulle ha sällskap på vägen hem.
Hon lämnade uppenbarligen festen ensam.
Från bossiemans sammanfattning:

"Vännerna som hon anländer till festen med blir oroliga då Nancy försvinner vid 01-tiden då de alla bestämt att de ska lämna festen tillsammans. Det är mindre än 1 km till hemmet från festen och hon gick ensam enligt Börje Rubensson, kriminalkommissarie vid roteln för grova brott i Göteborg. Hon kände sig inte förföljd när hon gick från festen, säger Börje Rubensson "
Varför? Ville hon/räknade hon med att träffa nån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in