2010-01-03, 21:41
Medlem
Hej, tänkte köpa Bioshock på steam för ~42 kr (sjukt billigt och super bra spel)

Men jag undrar hur det är när man köper spel från steam. Får man en "vanlig" cd key som jag kan installera med utanför steam? eller blir cd-keyn bunden till mitt acc?

Tänkte för Bioshock är ett "games for windows" spel > en sån CD-key gör att jag t.ex kan spela GTA IV som också är ett "games for windows" spel online(utan att köpa)

Tack för hjälpen och jag ber ursäkt ifall det redan finns en "STEAM-tråd"
Citera
2010-01-03, 21:43
Medlem
a5thedmcs avatar
Hej förlåt om jag inte förstår, men hade du tänkt att använda bioshock nyckeln till gta 4? Det fungerar garanterat inte iaf..
Citera
2010-01-03, 21:43
Bannlyst
Kommer endast att fungera via steam. . . Så var det iallafall med GTA IV
Citera
2010-01-03, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a5thedmc
Hej förlåt om jag inte förstår, men hade du tänkt att använda bioshock nyckeln till gta 4? Det fungerar garanterat inte iaf..
Han menar om han kan köpa Bioshock via steam och använda det utanför Steam.
Citera
2010-01-03, 21:44
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:

Det, och för resten av frågorna spelet binder till ditt steam acc, du får nog inte ens en key du kan bara ladda ner det när du köpt det.
Citera
2010-01-03, 21:52
Medlem
Citat:

ye, polare köpte street fighter och använder sin key till resident evil 5
Citera
2010-01-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randomdude34
Det, och för resten av frågorna spelet binder till ditt steam acc, du får nog inte ens en key du kan bara ladda ner det när du köpt det.

okej,synd

tack för svaret.

aja,köper iaf bioshock för det är värt pengarna
Citera
2010-01-03, 22:23
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpan12
ye, polare köpte street fighter och använder sin key till resident evil 5

Har hört att det ska funka mellan alla eller iallafall några GFWL spel, men de har kanske fixat det nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in