Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Än en gång, angående spekulationer om åt vilket håll hon gått och var hon hittats och om hon släpats hit eller dit... (del av text borttagen här)
Jag vet inte om det är relevant för frågan var hon hittades, om det var på gångvägen eller intill skogsdungen, men jag körde förbi där med bil i förrgår (gick aldrig ut ur bilen men passerade brottsplatsen på cirka 5 meters håll).
Minnesplatsen, med alla ljus och blommor och där människor står och sörjer, är placerad precis intill skogsdungen. Man kan ju tänka sig att ljus och blommor läggs på den plats där hon låg sist, och där hon med största sannolikhet även hittades.
Jag tycker att det verkar ologiskt, och åtminstone JAG utesluter detta, att hon skulle ha hittats på gångvägen och sedan flyttats av ambulanspersonal till skogsdungen för upplivningsförsök.
Med största sannolikhet så hittades hon vid skogsdungen, p.g.a. placeringen av minnesplatsen samt även bilder som postats i tråden där det tycks som om ambulanspersonal står vid en kropp liggandes vis skogskanten, inte på gångvägen.
Jag har också sett uppgifter i bl.a. media om att hon skulle ha "släpat sig/släpats 10-15 meter från överfallsplatsen" eller ngt liknande.
Det är INTE 15 meter mellan platsen på gångvägen där blodpölarna är och skogsdungen/minnesplatsen, och om jag ska uppskatta avstående mellan gångvägen och skogsdungen utifrån vad jag såg när jag körde förbi så är det på sin höjd 10 meter, jag skulle gissa på 5-8 meter.
Om hon släpat, stapplat, krupit dit själv eller forslats dit av GM får däremot vara osagt för min del.