• 1
  • 2
2010-01-01, 20:06
Medlem
WaveSurfers avatar
Ok det här är ett skämt som jag kom på när jag inte kunnde sova, det e typ ett sånt där skämt som man i stort sett gäspar till.

Jag är inte 100% säker på att jag kan alla termer o namn på yrkesfolket i den här kategorin.

Det är rättegång mot en banktjuv och advokaten säger:

Herr dommare, jag villl påstå att min klient inte var vid sina sinnes fulla bruk när han rånade banken.

Åklagaren:
Jasså hur kan du säga det, han planerade kuppen noga och hade kommit över ritningar osv, hur kan han inte ha vart vid sina sinnes fulla bruk?

Advokaten:
Jo, eftersom han åkte fast, det är den stora mästertjuven vi talar om, han kan inte ha vart vid sina sinnes fulla bruk om han va så klantig att han åkte fast.
Citera
2010-01-01, 20:08
Medlem
gunseng2s avatar
Okej.

Du får slipa lite mer på det
Citera
2010-01-01, 20:14
Medlem
WaveSurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Okej.

Du får slipa lite mer på det
Jode gjorde jag, men det blev en sjukt konstig utdragen historia, låg o skrattade för mig själv för jag kunnde inte sova.
Citera
2010-01-01, 20:31
Medlem
Stuuuuutes avatar
Haha den är ju svinrolig

Det roliga är ju att den ör så förbannat dålig
Citera
2010-01-01, 20:49
Bannlyst
gå till en ståupp klubb och dra den inför publik och de kommer kasta saker efter dig...
Citera
2010-01-01, 20:52
Medlem
WaveSurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
gå till en ståupp klubb och dra den inför publik och de kommer kasta saker efter dig...
Ok, tur att man kan värma upp på fb så inte det händer.
Citera
2010-01-01, 22:21
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Äh, ståupp handlar ju inte om skämten. Jag tror det där skämtet skulle bli mycket bättre som ståupp då man kan betona ord på andra sätt, samt säga det på roliga sätt.

Jag vet inte riktigt hur jag skulle beskriva det där skämtet. Först lite konstigt och förbannat torrt. Sen när man tänker på det så blir det faktiskt lite roligt.

Men som sagt, jag tycker du kör ståupp, tror det skulle kunna bli bättre
Citera
2010-01-01, 22:30
Medlem
SpaCCs avatar
Citat:

Jävla pesemist, ge grabben en chans.
Som han skriver, han kom på den när han skulle sova - det är NATTHUMOR!
Då är ett finger i stjärten på en kanin roligt (lätt överdrivet)
Citera
2010-01-01, 22:35
Medlem
WaveSurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Äh, ståupp handlar ju inte om skämten. Jag tror det där skämtet skulle bli mycket bättre som ståupp då man kan betona ord på andra sätt, samt säga det på roliga sätt.

Jag vet inte riktigt hur jag skulle beskriva det där skämtet. Först lite konstigt och förbannat torrt. Sen när man tänker på det så blir det faktiskt lite roligt.

Men som sagt, jag tycker du kör ståupp, tror det skulle kunna bli bättre

Nja, vet inte om jag ska köra ståupp, jag la ut den här mest för att se va som händer, de får gå som det går, jag va inte så allvarlig med skämtet, hade tråkigt o kännde för att lägga ut den.

Tack för att du gillade skämtet.
Citera
2010-01-01, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaveSurfer
Ok det här är ett skämt som jag kom på när jag inte kunnde sova, det e typ ett sånt där skämt som man i stort sett gäspar till.

Gå och lägga sig klockan 8? jag brukar iaf få vara vaken till kl 9 på fredagar...
Citera
2010-01-02, 17:47
Medlem
alpha-betas avatar
Inlägget var en orgie i felstavning och särskrivningar: juridik skämt, banktjuv, dommare...

Hoppas att du inte pluggar till jurist, annars vet jag inte vart världen är på väg.
Citera
2010-01-02, 19:10
Medlem
WaveSurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Inlägget var en orgie i felstavning och särskrivningar: juridik skämt, banktjuv, dommare...

Hoppas att du inte pluggar till jurist, annars vet jag inte vart världen är på väg.

Nej verkligen inte, det gör jag inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in