2009-12-26, 23:56
Medlem
jemts avatar
Jag tänkte koppla en stationär dator till TV'n som media-center och använda Ubuntu som operativ. Är det möjligt att bara använda tv-utgången på grafikkortet, och få det att funnka. Vill veta innan jag testar.

Någon som lyckats!?
Citera
2009-12-26, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jemt
Jag tänkte koppla en stationär dator till TV'n som media-center och använda Ubuntu som operativ. Är det möjligt att bara använda tv-utgången på grafikkortet, och få det att funnka. Vill veta innan jag testar.

Någon som lyckats!?
Syftar du på en LCD-TV nu? Tänk att en modern TV-apparat är precis som en datormonitor, så det går jättebra att använda vanlig VGA eller HDMI.

Konn
Citera
2009-12-27, 09:32
Medlem
jemts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Syftar du på en LCD-TV nu? Tänk att en modern TV-apparat är precis som en datormonitor, så det går jättebra att använda vanlig VGA eller HDMI.

Konn

Jag snackar tradionell tjockis-tv... i alla fall en widescreen.

Jag har scart-ingång för den runda lilla tv-sladden (samma som tv-out på datorn). Annars vanliga scart-portar.
Citera
2009-12-28, 20:33
Medlem
kan ju hända att du lär använda en vanlig skärm för själva installationen. men sen, när allt är installerat och klart, lär det ju inte vara några problem!
Citera
2009-12-28, 21:04
Medlem
Har du testat köra med tv:n som andraskärm? På min tjocktv var upplösningen så kass att man inte ens kunde läsa vanlig text, så testa först att använda den som andraskärm
Citera
2009-12-29, 09:25
Medlem
jemts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qunic
Har du testat köra med tv:n som andraskärm? På min tjocktv var upplösningen så kass att man inte ens kunde läsa vanlig text, så testa först att använda den som andraskärm

Skulle testat att igår... men min kära sambo hade brännt upp mina sista CD-r skivor. Måste införskaffa ny... typiskt!

Blir nog inge tid innan nyår! Men jag rapporterar så fort ag gjort något.

Tanken är i alla fall att GeexBox ska användas som OS.
ev dual-boot med ett riktigt OS som sekundärt.

Ps. Brukar köra med bärbara än så länge, och det går nätt och jämnt att se text för ikonerna. Gör man den något större och fet, så funkar det fin fint. Ds.
Senast redigerad av jemt 2009-12-29 kl. 09:28.
Citera
2009-12-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jemt
Skulle testat att igår... men min kära sambo hade brännt upp mina sista CD-r skivor. Måste införskaffa ny... typiskt!

Unetbootin är din vän! Onödigt att slösa på dyrbara cd-skivor

http://unetbootin.sourceforge.net/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in