Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-20, 22:09
Medlem
bruschens avatar
Man kan tänka sig konversationen i kontrollrummet under Nobelmiddagen:

-Zooma in Silvia, hon kan ju tyska, hon sitter garanterat helt trollbunden och kanske lite rörd
-Kan hon gråta, jag trodde tårkanalerna mynnade bakom öronen efter senaste operationen, men you're the boss!
-FAAAAN kärringen sitter och sover, klipp över till nån annan. Håller inte lökarna på Madde på att trilla ur eller nåt? Klipp in dom så glömmer folk att Silvia sitter och snarkar. Helvete, får kungen reda på det här får TV3 skiten nästa år. Med Gert Fylking och Anna Anka som kommentatorer...
Citera
2009-12-20, 22:23
Medlem
Italienskans avatar
Ryktet om Silvia och demens tog ju ordentlig fyr efter förlovningsframträdande.
De som har ett "tränat" öga säger att så kan vara fallet, men vet inte om det har med hennes lilla tupplur på Nobelmiddagen att göra.
Men hon har ju ett galet intensivt schema...och såg mer "Joker" ut än vanligt på Nobel.
Förståeligt om hon vill stressa på barnens bröllop om hon känner att nåt är i görningen..
Citera
2009-12-20, 22:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Ja, fan Bruschen! Inte visste jag du kunde vara rolig!

Men vi har ju bröllop till sommaren! Soc betalar. Då kan väl GF och AA prata. Vilket radarpar du hittat!
Citera
2009-12-21, 21:07
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Kolla in det här! Kungen presenterar Silvia för "Svenska Folket".

http://svtplay.se/v/1393103/presskon...ing_med_silvia

Oerhört avslappnat och närmast mysstämning med reportern som nedlåter sig att nia henne. Hon var fortfarande snygg och pratade faktiskt lite svenska, ja tusan pratar hon inte mycket bättre nu egentligen.

Lite roligt blir det när kungen sitter och klagar på att kostymen är obekväm, vilket den klart är då han sitter ner med kavajknappen knäppt! Hela tiden sitter Silvia med en bukett blommor, kanske för att hålla händerna i styr. Faktiskt ser de lite kära ut också.
Citera
2009-12-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

[url]http://svtplay.se/v/1393103/presskonferens_om_kungens_forlovning_med_silvia[/ur

Oerhört avslappnat och närmast mysstämning med reportern som nedlåter sig att nia henne. Hon var fortfarande snygg och pratade faktiskt lite svenska, ja tusan pratar hon inte mycket bättre nu egentligen.

Lite roligt blir det när kungen sitter och klagar på att kostymen är obekväm, vilket den klart är då han sitter ner med kavajknappen knäppt! Hela tiden sitter Silvia med en bukett blommor, kanske för att hålla händerna i styr. Faktiskt ser de lite kära ut också.
Det var de nog också. Men priset blev högt för Silvia som ville ha
"minst en greve" enligt henne själv. Knugen gör vad han vill och hon får finna sig.
Men de gnetar på som många strävsamma gamla par.
Citera
2009-12-22, 01:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

http://svtplay.se/v/1393103/presskon...ing_med_silvia

Där bevisas det: Kungen är inte dum; hyggligt snabb i käften och dito charmig. Den det hushållets dåliga stämning som har betryckt honom under senare år och fått honom att framstå som trög, fanns inte där då. Han var helt enkelt bara Kung. Att han understundom tog sig en tår på tand redan då är tydligt - lite alkoholblaskig i blicken, men det är mest cool.

Frk Sommerlath var inte så där överdrivet skitsnygg på den tiden. Jag tycker att hon, som Drottning Silvia, nådde sin sexuella formtopp vid ca 40-45 års ålder - en sen blomstring sålunda.

Apropå "nedlåta sig till att nia": De som råkat nia henne efter att hon blev Sveriges drottning har fått Onda Ögat och hamnat i kylan. Hon må ha varit en s.k. MILF vid 40 men hon är ingen snäll människa.

Leve Tjabo, Han leve!

PS: Alzheimer var det... Den kan utlösas tidigt vid stress eller chock: president Reagan uppvisade sina första symptom strax efter att han utsatts för mordförsök, blivit skjuten, en släkting till mig efter en canceroperation (bara de exempel jag omedelbart kommer på, det finns fler). Att ha tråkigt är väl en form av stress, om drottningen nu har det, vilket hon nog har. Kirurgknivar i köttet (om än kosmetiskt ämnade) en fysisk form av stress, kanske faktiskt chock.

PPS: Ursäkta om det tog lite tid innan jag kom till poängen, men jag fick en smäll mot frontalloben i dag. Jag vet inte om det har något samband med...

PPPS: Vad är ämnet för den här tråden? Vill någon PM:a mig lite diskret?

PPPPS: Jag menade inte att alla skulle PM:a mig eller vad jag nu menade...
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2009-12-22 kl. 02:25.
Citera
2009-12-22, 06:06
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennessa
Det var de nog också. Men priset blev högt för Silvia som ville ha
"minst en greve" enligt henne själv. Knugen gör vad han vill och hon får finna sig.
Men de gnetar på som många strävsamma gamla par.

Va! Har du källa på det? Det vore ju underbart skvaller!
Citera
2009-12-22, 06:17
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Där bevisas det: Kungen är inte dum; hyggligt snabb i käften och dito charmig. Den det hushållets dåliga stämning som har betryckt honom under senare år och fått honom att framstå som trög, fanns inte där då. Han var helt enkelt bara Kung. Att han understundom tog sig en tår på tand redan då är tydligt - lite alkoholblaskig i blicken, men det är mest cool.

...

Apropå "nedlåta sig till att nia": De som råkat nia henne efter att hon blev Sveriges drottning har fått Onda Ögat och hamnat i kylan. Hon må ha varit en s.k. MILF vid 40 men hon är ingen snäll människa.

...

Att vara lite streetsmart, eller det kanske ska vara sofasmart, behöver man inte var intelligent för. Bara vara någotsånär socialt kompetent och van vid strålkastarljuset. Lite kul att se Knugen innan han blev en gammal gipsgubbe.

Silvia var säkert en satkärring redan innan hon blev Jokern. Men hon var ju uppenbart osäker där. Hon kommer från ren överklassmiljö, och när familjen som politiska flyktingar levde i Brasilien fick hon nog lära sig hur man håller tjänstefolket i strama koppel.
Citera
2009-12-22, 08:27
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
PS: Alzheimer var det... Den kan utlösas tidigt vid stress eller chock: president Reagan uppvisade sina första symptom strax efter att han utsatts för mordförsök, blivit skjuten, en släkting till mig efter en canceroperation (bara de exempel jag omedelbart kommer på, det finns fler). Att ha tråkigt är väl en form av stress, om drottningen nu har det, vilket hon nog har. Kirurgknivar i köttet (om än kosmetiskt ämnade) en fysisk form av stress, kanske faktiskt chock.

Håller helt med och vem skulle inte utvecklat ALzheimer i den disfunktionella familjen eller hur man nu stavar till det....
Citera
2009-12-22, 10:53
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mappen06
Bara det inte är Frontallobsdemens för då går det fort...=(
Å andra sidan öppnar ju det dörren för spännande engagemang med lots of surprises framöver, så att säga.
Tänk att se drottningmodern flasha på dotterns bröllop?
Citera
2009-12-22, 11:11
Medlem
Hur vet ni att hon är elaker? Några smaskiga detaljer...?
Citera
2009-12-22, 12:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Även jag har hört ett liknande rykte men hoppas faktiskt att det inte är sant. Däremot stämmer det ju att hon inte verkar ha varit sig lik på sistone...min 95-åriga mormor verkar klarare i skallen.

Silvia är inte ens 70 fyllda, lite tidigt att bli gaggig "bara" p g a ålderdom väl?

Nej inte alls. Det dräller av 50+ som redan sitter på hem pga demens. Detta enligt mina källor i äldrevården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in