Citat:
Ursprungligen postat av Krallz
Det som talar för den teori jag tror på, är att ALLA plan inte lämnar "kondesstrimmor" liknande de på klippen som jag länkade till. Just det faktum att någonting skiljer sig
Som förklarats innan här är det luftmassorna som skiljer sig åt.
Är det en luftmassa som är har fukt och temperaturförhållanden som gör att det är på gränsen till att ett stabilt molnskikt ska kunna bildas, krävs väldigt lite för att det ska bildas k-strimmor som ligger kvar länge.
I andra luftmassor bildas det inte strimmor alls efter flygplan. Det är när man åker mellan olika luftskikt och strömmar som man upplever turbulens.
Citat:
att dom åker i rutnät
Det är mycket trafik i luften och är förutsättningarna de rätta blir det förstås många k-strimmor.
Citat:
och att det GÅR o utföra någonting som kallas Chemtrails.
Jag kan inte se hur det skulle gå att genomföra storskaligt på det sätt som påstås här.
I princip skulle förstås försvaret kunna skicka upp ett flygplan som sprutade ut något (varför de nu skulle vilja göra det), men knappast i någon större skala och utan att det blev känt.
Citat:
jag känner ingen som helt säkert vet
Jag vet helt säkert.
Jag har spenderat närmare 8000 timmar av mitt liv flygandes kors och tvärs bland k-strimmor nära andra flygplan. Riktigt nära, för avstånden i höjdled är bara 300 meter.
Jag har sett alla tänkbara sorts k-strimmor bildas från nära håll. Ibland har jag känt piloterna i flygplanen intill och ofta har jag taxat in alldeles bakom dem efter landning.
Trots ett halvt yrkesliv i luften har jag inte sett något som skulle tyda det somliga här vill tro!