2009-12-10, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien
Jag tror han har barn.
Lever numera med en ung donna som är konstnär.

Stämmer bra det. Ralph är 73 år gammal och hans fru är född -73!

Citat:
Ralph Harold Lundsten
Personnummer: 19361006-XXXX
Adress: Frankenburgs väg 1
Postnummer: 132 42
Postort: Saltsjö-Boo

Civilstånd: Gift med Diana Lundsten (19731102-XXXX)

Min pappa har faktiskt varit på besök hos honom! Tror att mamma var med också. Pappa köpte då plattan Nordic Light, som jag själv lyssnat en del på. Det är en av många samlingsskivor som karln har satt ihop, fungerar som en bra introduktion av hans musik. På Spotify finns en hel del av hans skivor. Svårt att veta vad som är samlingar och vad som är "riktiga" album. Rekommenderar att gå in på hans hemsida och kolla närmare.

Jag noterade att en av hans tidiga skivor heter MUMS (Musik under miljoner stjärnor) - den minns jag att min musiklärare spelade en lektion! Jag minns så väl titeln MUMS och den flummiga "rymdmusiken". Däremot minns jag inte att kompositören var Ralph Lundsten. Fast jag var väl bara i 10-årsåldern då om jag minns rätt.
Senast redigerad av Oilkink 2009-12-10 kl. 20:30.
Citera
2009-12-10, 21:10
Från Andromeda

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag såg reportaget om Ralph Lundsten på AB's webbtv och blev förundrad över en del saker men även nyfiken på honom. Själv är jag tyvärr helt okunnig om karln och hans verk och storhet men jag hoppas att ni andra kanske kan hjälpa till med skvaller och fakta om honom

Här är artikeln och webbtvreportaget om honom:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/vb...icle6250455.ab

Han bor enligt reportaget i ett gammalt slott och godkänner visum till Andromedagalaxen och tror på sagoväsen samt verkar enligt honom själv vara självlärd musiker och uppfinnare vilket är en märklig kombination.

Hans hemmabyggda musikapparater som han visar på filmen var smått revolutionerande på 60-70 talet och är fortfarande fascinerande och jag blev lite sugen på att besöka honom och hans studio när han pratade om dem och visade hur de fungerade

Nåväl fram med skvaller och annat smått och gott om denne för mig okände man
Han är ju från Andromeda och är hyfsat skicklig på att marknadsföra sig.
Han gillar overyourshoulderboulderholders på D-kupade myyyycket unga kvinnor.(Hej Ralf)
Har en dotter(åtminstone,kan finnas fler) som är illa ute.Hon har kopierat pappas förhållningssätt till sex och droger,men tycks inte ha klarat resan till/från Andromeda lika bra.A bumpy road,so to speak.
Raffe loopar en massa av sina egna recyclade alster och han gillar samma tonart ff,han är en tråkig "kompositör" men är omtyckt av kompiarna från Rotary,där kommer jobben ifrån.
Hej Ralf är du kvar?Namnet stavas Ralph,jag vet.Ok Ralf?
Citera
2009-12-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Hon har kopierat pappas förhållningssätt till sex och droger,men tycks inte ha klarat resan till/från Andromeda lika bra.

Hmm. Berätta gärna lite mer. Offentligt går han ofta ut och säger att han tar avstånd från allt vad droger heter. Och vad har han för förhållningssätt till sex?
Citera
2009-12-11, 18:10
Medlem
Musikaliskt har han gjort en del fantastiska grejer, kongeniala saker som väver in elektronik med new age och svensk folkmusik i botten.

Har gett ut en eller flera böcker baserade på sina sommarprogram, som då var lite extra populära, enligt rykten...

Intressant att han umgicks i 60-talets "art-miljö" men blev mer "libertarian" än det dåförtiden normala progg-helvetet...
Citera
2009-12-11, 19:31
Medlem
Jag har också varit där på studiebesök, för 7 år sedan tror jag. Hans studio var absolut häftig.

Han var fascinerande på ett sätt men rätt läskig på ett annat. Han hade till exempel en stol med en vagina av tyg på sitsen.
I tornet hade han fullt av kuddar och sättet han beskrev vad man kan göra däruppe var...
Han kändes väldigt gubbsjuk så att säga.
Citera
2009-12-11, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien
Hmm. Berätta gärna lite mer. Offentligt går han ofta ut och säger att han tar avstånd från allt vad droger heter. Och vad har han för förhållningssätt till sex?
Kinky-ish.Yngre metrosexuella nymfetter som gärna får berätta för farbror Ralf hur genialisk han är och alltid har varit och för alltid kommer att vara,han är inte megaloman han är Andromedian...
"droger är inte droger om man inte använder dom som droger, det går alltså alldeles utmärkt att leva gränsöverskridande där med" är ett uttryck som inte kommer från Ralf men skulle mycket väl kunna göra det.
Han möblerar sitt liv som han möblerar sina boställen,alltså knepiga färger,"kreativt",men tillräckligt många faller för det,som hans f.d. fru (som är frisör) och även hon lost in space...
Citera
2009-12-11, 22:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trille

Kinky-ish.Yngre metrosexuella nymfetter som gärna får berätta för farbror Ralf hur genialisk han är och alltid har varit och för alltid kommer att vara,han är inte megaloman han är Andromedian...
"droger är inte droger om man inte använder dom som droger, det går alltså alldeles utmärkt att leva gränsöverskridande där med" är ett uttryck som inte kommer från Ralf men skulle mycket väl kunna göra det.
Han möblerar sitt liv som han möblerar sina boställen,alltså knepiga färger,"kreativt",men tillräckligt många faller för det,som hans f.d. fru (som är frisör) och även hon lost in space...

Hahahah jag får lite Michael Jackson känsla när jag läser detta. Kör han också med "specialläsk" som tjejerna får dricka i studion precis som MJ gjorde?
Citera
2009-12-15, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strutan
Jag har också varit där på studiebesök, för 7 år sedan tror jag. Hans studio var absolut häftig.

Han var fascinerande på ett sätt men rätt läskig på ett annat. Han hade till exempel en stol med en vagina av tyg på sitsen.
I tornet hade han fullt av kuddar och sättet han beskrev vad man kan göra däruppe var...
Han kändes väldigt gubbsjuk så att säga.

En vagina på stolen, meeeeeen Guuuuuuuud så härligt....
Citera
2009-12-15, 23:36
Medlem
trickydicks avatar
Repotage från teknik360
http://teknik360.idg.se/2.8229/1.269...d-hela-kroppen

Är det hon som är född 73 på bilden?
Citera
2010-07-15, 12:18
Medlem
En helt sannslös intervju med Ralph Lundsten gick i dagens Norrbottens-Kuriren:
http://www.kuriren.nu/kultur/artikel...icleid=5462517

"Min fru är 36 år och jag är född 1936, så vi har mycket gemensamt, inleder Ralph. "
Citera
2010-07-24, 16:41
Medlem
Nu har han ansökt om att hans hus skall bli museum. Han vill även att hans 10 månader gammla dotter skall bli dess framtida chef.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...us_5027969.svd
Citera
2010-07-24, 17:29
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boeing 2393
En helt sannslös intervju med Ralph Lundsten gick i dagens Norrbottens-Kuriren:
http://www.kuriren.nu/kultur/artikel...icleid=5462517

"Min fru är 36 år och jag är född 1936, så vi har mycket gemensamt, inleder Ralph. "
Äntligen får vi se hur Ulf Elfvings mamma ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in