Citat:
Ursprungligen postat av sue-ellen
Visf: Något OT men har du hört talas om market failures och assymetrisk information. Det är inte sant att allt nödvändigtvis blir billigare för att en oreglerad marknad får råda.
Market failures är en myt, assymetrisk information tar entreprenören hand om.
http://mises.org/story/801
http://mises.org/daily/1035
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Hur resonerar du nu?
Bättre än dig, som vanligt.
Citat:
Jag är så jävla less på folk som ska posta undersökningar som inte fattar vad de undersöker.
52 barn ifrån 50-talet, och deras neurologiska utveckling. Är det på något vis the smoking gun? Herregud.
Hur är det med resonemanget kring barndödlighet, jag inte bemöts det av det du posta, men är du intresserad av att läsa på om det finns det litteratur om det i överflöd. Det är ganska självförklarande, om man föder barn som annars hade räknats som döda, som har en större risk att dö, då kommer man ha större barndödlighet.
Citat:
Oj, jag glömde att Emeritius Visfs egna statistiska analyser är konsensus inom OECD!

Är du med i sanningsrörelsen?
Argument to authroity, om du inte kan argumentera för någonting, utan bara referera till någon mytisk intellektuell elit, då ska du inte uttrycka dig.
Om de tror på allvar att fetma i ett land beror på hur bra sjukvården är, då är de fane mig dumma i huvet.
Citat:
Ah, du kanske tänker på USAs u-landssiffror när det gäller Barnadödlighet? Men det passar kanske in i slit-&-släng-kulturen. Gör om gör rätt
Så du fattar inte. Jag är inte förvånad. Du har aldrig kommit till vettigt svar och denna post är inget undantag.
Håll käft istället om du inte ska argumentera.
Citat:
mytomanifrekvensen inom det amerikanska vårdsystemet ligger på toppnivåer. Gör om gör rätt

Ändå har du inte lyckats poängtera att någonting jag sa var fel. Mycket jävla rabalder när argumentationen hamnar på en nivå över din förståelse.
Så jävla trist, känns enormt ovärt att ens spendera tiden att svara på folk som inte bemöter det man säger utan bara svarar likt en fibril fjortis som inte får som de vill av sina föräldrar. Väx upp vafan, kan du inte svara på det som sägs svara inte alls.
Ställ dig frågan själv, om du var miljardär, vart skulle du åka för att få vård? Sverige eller USA?