2009-12-08, 22:00
Medlem
Calle411s avatar
Haha vilket jävla psykfall...lås in honom på livstid! Atropin, det är ju sån skit dom injicerar i hjärtat i The Rock

Hur har en sån här stjärna ens lyckats uppnå åldern 25? Suck...
Citera
2009-12-08, 22:04
Medlem
jorma gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle411
Haha vilket jävla psykfall...lås in honom på livstid! Atropin, det är ju sån skit dom injicerar i hjärtat i The Rock

Hur har en sån här stjärna ens lyckats uppnå åldern 25? Suck...
Är inte atropin ett motmedel mot nervgas oxå? Fick lära mej i lumpen (på 60-talet) att om gaslarm gick hade man några sekunder på sig att använda atropininjektorn. Var gaslarmet rätt klarade du dej men var larmet falskt dog du av atropinet...
Senast redigerad av jorma grön 2009-12-08 kl. 22:24.
Citera
2009-12-08, 22:06
Bannlyst
Det roliga är ju att han tyckte han var så jävla smart att han aldrig skulle åka dit. Hallå? Övervakningskameror? Spåra E-mejl? Han borde lägga sig i ett hörn och självdö, den fittan.
Citera
2009-12-09, 14:32
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Hans egna ord:
Mjau mjau mjau!!!!
Lilla Kissemurran har pissenissat en burk atropin ur Ert labskåp förra året.
Sedan har Lilla Kissemurran lagt giftet i gräddpulvret i en kaffe-automat.
Detta var för att Kissemurran var ARG. Mycket ARG, på att Ni försökt sätta käppar i Kissemurrans hjul. Dessvärre var det ingen som dog. Kissemurran är mycket besviken. Men Kissemurran lovar att lyckas nästa gång. Kissemurran maskerade närvaron av atropin genom att pyttsa i natriumfluorid, och SKL (Statens kriminaltekniska laboratorium, Expressens anmärkning) svalde betet.
Kissemurran har även dragit ut sladdar på frysar och stängt av frysrum, så att dyrbara prover blivit förstörda. Kissemurran slog till igen!!!
Slutligen har Kissemurran öppnat tre kissekranar och därmed släppt ut kissegas på hela kissiga institutionen för Biokemi och Biofysik.
Kissemurran kan inte, och kommer aldrig, att fällas för brott. Orsak: det saknas bevis.
Inom ett år har Kissemurran jobb, och kan då se tillbaka på sitt verk och skratta åt allt.
Proverna är förstörda. Förstår Ni?
Forskningen är härmed TERMINERAD. Comprende???
Inga prover = ingen forskning.
Med oerhört vänlig hälsning

Er tillgivne
Kisse Murra
Ur Expressen:
25-årige mannen sitter nu häktad på sannolika skäl misstänkt för misshandel och försök till allmänfarlig ödeläggelse. Jag räknar med att väcka åtal nästa vecka, säger kammaråklagare Stefan Lind. Själv är 25-åringen irriterad över misstankarna mot honom. Jag har ingenting med saken att göra, säger han i förhör. Doktoranden har varit knuten till bland annat institutionen för biokemi och biofysik vid Stockholms universitet. Tanken var att han skulle doktorera, men studierna avbröts eftersom han inte höll måttet .

Där kunde också den här historien ha slutat. Men enligt misstankarna ska den misslyckade forskaren ha blivit galen av hämndbegär. I slutet av februari förra året insjuknade plötsligt 14 personer efter att ha druckit kaffe från en automat på 25-åringens institution. Det visade sig att kaffet hade förgiftats med natriumfluorid som kan vara dödligt i höga doser.

Sedan blev det nya incidenter: Gång på gång stängdes kylaggregat i frysrum och frysboxar av. Därmed riskerade också värdefulla prover att bli förstörda.
Vid två tillfällen hade gaskranar öppnats i lokalerna, senast 10 december förra året. Gas strömmade ut i lokalerna, men som genom ett under upptäckte väktare att det luktade gas och kunde larma polis och brandkår. Enligt Stockholms brandförsvar hade effekterna av en explosion blivit förödande.

Den 10 december blev dock 25-åringen filmad av en övervakningskamera inne på institutionen innan gasen började läcka ut. Polis och åklagare anser sig också kunna bevisa att det är han som under signaturen Kisse Murra skickat flera hotfulla e-mejl där han beskriver attackerna mot universitetet. Den före detta doktoranden anser att han är utsatt för en komplott. Det finns ett antal personer som ogillar mig och uppenbarligen velat sätta dit mig, säger han i förhör.
Jag är också intresserad av vad som hänt.

Utmärkt arbete Evolute! Jag har sökt och sökt och sökt. Vart hittade du "artikeln"?
Citera
2009-12-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Hans egna ord:
Mjau mjau mjau!!!!
Lilla Kissemurran har pissenissat en burk atropin ur Ert labskåp förra året.
Sedan har Lilla Kissemurran lagt giftet i gräddpulvret i en kaffe-automat.
Detta var för att Kissemurran var ARG. Mycket ARG, på att Ni försökt sätta käppar i Kissemurrans hjul. Dessvärre var det ingen som dog. Kissemurran är mycket besviken. Men Kissemurran lovar att lyckas nästa gång. Kissemurran maskerade närvaron av atropin genom att pyttsa i natriumfluorid, och SKL (Statens kriminaltekniska laboratorium, Expressens anmärkning) svalde betet.
Kissemurran har även dragit ut sladdar på frysar och stängt av frysrum, så att dyrbara prover blivit förstörda. Kissemurran slog till igen!!!
Slutligen har Kissemurran öppnat tre kissekranar och därmed släppt ut kissegas på hela kissiga institutionen för Biokemi och Biofysik.
Kissemurran kan inte, och kommer aldrig, att fällas för brott. Orsak: det saknas bevis.
Inom ett år har Kissemurran jobb, och kan då se tillbaka på sitt verk och skratta åt allt.
Proverna är förstörda. Förstår Ni?
Forskningen är härmed TERMINERAD. Comprende???
Inga prover = ingen forskning.
Med oerhört vänlig hälsning

Er tillgivne
Kisse Murra
Ur Expressen:
25-årige mannen sitter nu häktad på sannolika skäl misstänkt för misshandel och försök till allmänfarlig ödeläggelse. Jag räknar med att väcka åtal nästa vecka, säger kammaråklagare Stefan Lind. Själv är 25-åringen irriterad över misstankarna mot honom. Jag har ingenting med saken att göra, säger han i förhör. Doktoranden har varit knuten till bland annat institutionen för biokemi och biofysik vid Stockholms universitet. Tanken var att han skulle doktorera, men studierna avbröts eftersom han inte höll måttet .

Där kunde också den här historien ha slutat. Men enligt misstankarna ska den misslyckade forskaren ha blivit galen av hämndbegär. I slutet av februari förra året insjuknade plötsligt 14 personer efter att ha druckit kaffe från en automat på 25-åringens institution. Det visade sig att kaffet hade förgiftats med natriumfluorid som kan vara dödligt i höga doser.

Sedan blev det nya incidenter: Gång på gång stängdes kylaggregat i frysrum och frysboxar av. Därmed riskerade också värdefulla prover att bli förstörda.
Vid två tillfällen hade gaskranar öppnats i lokalerna, senast 10 december förra året. Gas strömmade ut i lokalerna, men som genom ett under upptäckte väktare att det luktade gas och kunde larma polis och brandkår. Enligt Stockholms brandförsvar hade effekterna av en explosion blivit förödande.

Den 10 december blev dock 25-åringen filmad av en övervakningskamera inne på institutionen innan gasen började läcka ut. Polis och åklagare anser sig också kunna bevisa att det är han som under signaturen Kisse Murra skickat flera hotfulla e-mejl där han beskriver attackerna mot universitetet. Den före detta doktoranden anser att han är utsatt för en komplott. Det finns ett antal personer som ogillar mig och uppenbarligen velat sätta dit mig, säger han i förhör.
Jag är också intresserad av vad som hänt.

Jag vet att det är sjukt och ett allvarligt brott.. men jag kan inte låta bli att känna tillfredsställelsen som Kissemurran måste ha känt när han satt och knåpade på detta mail
Citera
2009-12-09, 14:50
Medlem
Krollums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Det roliga är ju att han tyckte han var så jävla smart att han aldrig skulle åka dit. Hallå? Övervakningskameror? Spåra E-mejl? Han borde lägga sig i ett hörn och självdö, den fittan.
'

Han var ju smart, jag vill se dig lämna skrivbordet och förgifta kollegans kaffe töntiga jävla internetbadboy.

Tur att du är snubben från splintercell så att du kan glida runt som en osynlig katt.
Citera
2009-12-09, 16:17
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Utmärkt arbete Evolute! Jag har sökt och sökt och sökt. Vart hittade du "artikeln"?

Jag googlade på några olika kombinationer av den information jag kom ihåg av fallet.

http://www.expressen.se/1.171439
http://www.expressen.se/Nyheter/1.171443/
Citera
2009-12-09, 16:56
Medlem
Någon som har ID på kissemurran?
Citera
2009-12-09, 17:32
Medlem
Starvids avatar
Sättet han skriver på påminner väldigt mycket om skribenterna på Flashbacks konspirationsforum. Om det bara var möjligt att stoppa in smileys i vanliga brev skulle det där brevet vara fullt av dem.
Citera
2009-12-09, 18:01
Medlem
Tuesdays avatar
Tips: kika i ettåetthalvt år gamla trådar i kriminalhistoria. Kan inte vara mer precis pga regelverket.
Citera
2009-12-09, 18:04
Medlem
Costa Ricas avatar
Vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Tips: kika i ettåetthalvt år gamla trådar i kriminalhistoria. Kan inte vara mer precis pga regelverket.

Vilket regelverk? Får man inte länka till andra trådar?
Citera
2009-12-09, 18:09
Medlem
Herregud vilket psykfal. Vad fick han för straff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in