2009-11-27, 13:19
Medlem
Jag har varit deprimerad i två månader och nu orkar jag inte mer!

För ca 2 månader sen så tog det slut med min sambo. Det var rätt ömsesidigt för vi hade bott 2 i en miniliten etta, var rätt irriterade på varandra och såg inte att vi hade någon större framtid ihop då vi vill så olika saker. Iaf så var det ett vänskapligt uppbrott.

Någon månad senare träffades vi och på det traditionella vi-har-nyss-gjort-slut-sättet hade vi lite fantastiskt sex.

Efter det började han bli konstig. Han blev kort i tonen, sur och känslokall. Vägrade se mig i ögonen och ville inte träffas.

Jag gav honom lite distans och när vi pratade nästa gång så kom de fram att han hade svårt för att komma över mig och vi kom fram till att vi båda skulle fundera på om vi skulle ge det en till chans.

Under den här perioden hade jag varit rejält nere och skrivit av mig allt på en blog och jag skapat. Rätt anonymt trodde jag, men ikke han hittade den så klart.

Där stod det bland annat om att jag fått missfall (tyckte inte de var någon vits att berätta om det för honom.. för det var ju redan pasé och de sista jag ville var att vara det där exet som kommer och säger att hon är gravid så fort det är slut) och att jag gått på två dejter med en kille (men de stod även att jag inte var så intresserad), och att jag blivit stupfull på en fest och vaknade upp så gott som naken i en annan killes säng, utan något som helst minne av kvällen.

Exet läste om allt det här och blev ganska förståeligt flyförbannad. Slängde ut de få saker jag hade kvar hos honom och sa att jag fick komma och hämta dom. Jag åkte dit och pratade lite med honom, han verkade lugnare efter lite prat och jag trodde vi skiljdes som vänner, fast vi sa att vi inte skulle ha kontakt på ett tag.

Nu har det gått en månad sen den kvällen och han vägrar fortfarande att prata med mig. Jag mår piss och saknar honom nåt fruktansvärt. Tänkte nu fråga er kloka (? hmm) FBare om ni har något tips på hur jag kan få honom att prata med mig igen? Han är besviken och äcklad säger han.

Kan även tillägga att de sen framkommit att jag INTE haft sex med någon eller ens hånglat, jag hade i dräggfullt tillstånd avvisat killen med orden att jag älskade mitt ex, jag hade sen däckat i sängen och de snälla kompisarna hjälpte mig av med kläderna. Fast det vet iofs exet inte om, eftersom han vägrar prata med mig.

Vad gör man nu? Kan tänka mig att förlora honom som pojkvän, men han är ändå en av mina bästa och närmsta vänner.
Citera
2009-11-27, 13:24
Medlem
MissBs avatar
Hmm jaa.. Lägg upp det här inlägget i din blogg så kanske han hör av sig
Citera
2009-11-27, 13:43
Medlem
Haha.

Om det bara hade varit så enkelt.
Citera
2009-11-27, 13:59
Medlem
rillebancks avatar
All hans tillit för dig har försvunnit. Tyvärr så kommer det inte fungera. Han älskar dig säkert asmycket men du har förstört det tyvärr. Du gjorde det då, varför skulle inte samma saker kunna ske igen?
Citera
2009-11-27, 14:05
Medlem
Dalailamas avatar
Ge honom mer tid. Förklara hur du känner via ett vanligt brev (ej sms eller E-mail) och sedan ligger bollen hos honom. Se dock till att skriva kortfattat. Halva uppsatser brukar enligt min erfarenhet inte gå hem speciellt väl hos killar ( i alla fall inte hos mig eller min bekantskapskrets)

Lycka till
Senast redigerad av Dalailama 2009-11-27 kl. 14:10.
Citera
2009-11-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rillebanck
All hans tillit för dig har försvunnit. Tyvärr så kommer det inte fungera. Han älskar dig säkert asmycket men du har förstört det tyvärr. Du gjorde det då, varför skulle inte samma saker kunna ske igen?

Men vad exakt är det jag har gjort för att få den att försvinna?

Vi var inte tillsammans och jag har inte ljugit om nåt, kanske undanhållit att prata om, men inte ljugit.
Citera
2009-11-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Ge honom mer tid. Förklara hur du känner via ett vanligt brev (ej sms eller E-mail) och sedan ligger bollen hos honom. Se dock till att skriva kortfattat. Halva uppsatser brukar enligt min erfarenhet inte gå hem speciellt väl hos killar ( i alla fall inte hos mig eller min bekantskapskrets)

Lycka till

Tack det låter vettigt, ska ge det ett försök..
Citera
2009-11-27, 14:35
Medlem
Herrtrosas avatar
Nu spekulerar jag bara men kan det vara så att ditt ex har kontakt med dig genom Facebook etc? Hade han fortfarande känslor kvar för dig så kanske han kollade upp dig från och till, vilka killar du skrev till, vad du skrev osv, osv. Inte helt ovanligt alls att man reagerar så. Hittade han något olämpligt så kan man väl också tänka sig att han tyckte det var bäst i att säga upp kontakten med dig helt enkelt, detta genom att vara kall och kort istället för att säga det rakt ut. Vem vet, kanske trodde han att det skulle bli ni igen efter cirkusen i sänghalmen?

Att han sedan hittar bloggen verkar tyda på att han har försökt att hålla någorlunda koll eller kan jag ha fel?

Förmodligen behöver han en längre tid för sig själv och det tycker jag också att du ska ge honom. Kör på Dalailamas tips, det lät oerhört klokt och bra. När tiden är mogen så kommer han, med lite tur, kontakta dig och ni kan då ses som vänner.
Senast redigerad av Herrtrosa 2009-11-27 kl. 14:37.
Citera
2009-11-27, 14:38
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama

Lycka till

Jag tycker att du ger mycket bra tips och skriver bra inlägg här på Flashback. Ville bara skriva det! Keep it up

OnT: Som nån sa så varför inte skriva något liknande som den här texten på din blogg? Det visar ju att du bryr dig och verkligen vill komma på något sätt att nå fram till honom.
Citera
2009-11-27, 15:20
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Guldstjärn
Jag tycker att du ger mycket bra tips och skriver bra inlägg här på Flashback. Ville bara skriva det! Keep it up

Tack, det uppskattas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in