Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-06, 13:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Jag är besviken.. Är jag för ful för ett p.m kanske?! Någon it-nörd som kan förklara vad fan en bot är och gör?

En bot går in på användaren och ut på stora nätet och fiskar upp information. När den har fiskat tillräckligt mycket så får botten nästan alltid upp en bild på användaren. Botten sållar bort de fula och grå människorna och skickar endast dessa mail till de som anses vara vackra och framgångsrika.

Puss.
2009-11-06, 13:12
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
En bot går in på användaren och ut på stora nätet och fiskar upp information. När den har fiskat tillräckligt mycket så får botten nästan alltid upp en bild på användaren. Botten sållar bort de fula och grå människorna och skickar endast dessa mail till de som anses vara vackra och framgångsrika.

Puss.

Det där var lite under bältet asså

Men så en bot är något som samlar info och sedan utnyttjar denna infomration på något fiffigt sätt?
2009-11-06, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FluffsterBunny
Ve och fasa, tänk om white trash morsorna på familjeliv.se har lärt sig massa coola knep för att hacka FB och de nu sitter och skrattar gott åt oss i radhuset över en vetelängd tillsammans med grannkärringarna. Shit jag är nervös alltså...

/F

Lätt att detta är hämnden från mjölkfyllda milfs!!!
2009-11-06, 13:17
Medlem
GostaBerlings avatar
Dano Acar knullar oss...
2009-11-06, 13:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Det där var lite under bältet asså

Men så en bot är något som samlar info och sedan utnyttjar denna infomration på något fiffigt sätt?

Ja! Boten i detta fall heter Anna. Anna heter hon!
2009-11-06, 13:24
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja! Boten i detta fall heter Anna. Anna heter hon!

Hö hö

OnT: Hur fan skall FB kunna hindra sådant här i framtiden. Vore trevligt med ett uttalande om vad som hänt från ex. Admin.
2009-11-06, 13:26
Medlem
Porryhatters avatar
Jag har också fått några PM den senaste tiden. Alltid så tråkigt då jag först blir så glad då jag ser att någon har skickat PM till mig, sen så visar det sig att det är något spam.

Tex så brukar det se ut såhär.

tjena mannen! vad har du för adress? vi kanske kan göra afärer ihop?

ha det bra

eller, som TS fick.

Hello dear
My name is precious, i just saw your profile today and i am interesting on it.i am a honest sincere,affectionate and fun-loving girl, in search of that special someone.I&rsrisque seeking
a lifemate who is honest and faithful. Someone to share my dream with and possible have a future with,more importantly there is a very important issue i would like to discuss with you
feel free to contact me with my private email..(preciousawa_20@yahoo.com) i will send
picture after hearing from you...precious

Men detta fenomen har funnits länge, det är bara att skita i det. Inte kan någon vara så dum att personen går på liknande saker?
2009-11-06, 13:35
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Ha ha, snart får de flytta tråden till Konspirationer

Men smått skumt är det. Måste ju vara så att det glömts göra något vid banningen.
Inget skumt alls. Vid en avstänging möts man vid inloggningsförsök av ett meddelande som informerar att man är avstängd och varför. Även om man sen inte kommer längre så registreras detta som aktivitet.
2009-11-06, 13:36
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Men oavsett vilket har den här tråden spårat ut helt nu så om ni lovar att inte klicka på skumma länkar i PM så tar jag och plockar fram låset så länge.

· KLICK ·

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in