• 1
  • 2
2009-10-23, 17:39
Medlem
halgurds avatar
Nu när TV4 har öppnat videoarkiven i "Krimarkivet" så kan man se bilderna när snuten skjuter killen som tog gamlingar som gisslan i Hallsberg.

http://nyhetskanalen.se/1.1290739/20...at_i_hallsberg

Någon som vet mer än det som står i texten?
"Sommaren 1995 tog tre män flera människor som gisslan och skadade flera under en vansinnesfärd genom västra Sverige.
Färden slutade i Hallsberg där de tog sig in i ett äldre pars hus och höll dem som gisslan."
Citera
2009-10-23, 17:51
Medlem
Mr Magoos avatar
OK, har sett klippet förrut. Men vilka var dom?
Vad hade hänt? Orkar inte söka.
Citera
2009-10-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
OK, har sett klippet förrut. Men vilka var dom?
Vad hade hänt? Orkar inte söka.
De hade hållit några äldre människor som gisslan enligt texten under filmen
Citera
2009-10-23, 18:52
Medlem
Det var väl Sonny Andersson (har nog bytt namn nu) som var i farten. En av de andra killarna hette Elias eller nåt sånt vill jag minnas. Tror det var han som var invandrad (eller adopterad) från Bangladesh.
Sonny var väl en ledande figur i "International Evil Minds" sen...

Den här vansinnesresan startade på Hisingen i Göteborg i alla fall.
Det var en massa droger inblandade, typ Stesolid o andra "dum i huvet"-piller..
Citera
2009-10-23, 21:37
Medlem
halgurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det var väl Sonny Andersson (har nog bytt namn nu) som var i farten. En av de andra killarna hette Elias eller nåt sånt vill jag minnas. Tror det var han som var invandrad (eller adopterad) från Bangladesh.
Sonny var väl en ledande figur i "International Evil Minds" sen...

Den här vansinnesresan startade på Hisingen i Göteborg i alla fall.
Det var en massa droger inblandade, typ Stesolid o andra "dum i huvet"-piller..

Okay,, det finns sjukt lite information om händelsen iaf.. hur gick det för killen som blev skjuten då? överlevde han?
Citera
2009-10-23, 21:43
Medlem
Som sagt, färden startade i Göteborg, även om jag inte minns just det, och dom tog även en kvinna med sig ,mot hennes vilja, med i bilen. Minns dock inte om det hände i Lidköping eller om hon blev avsläppt där. Vidare så försökte dom sig på att sno mediciner på ett Apotek i Skultorp ,strax utanför Skövde. Sedan drog dom vidare mot Hallsberg. Sonny Andersson har bott i Skövde och har även varit på nåt ,för unga brottslingar, i Lidköping. Därav kopplingarna till dom orterna.
Citera
2009-10-23, 23:02
Medlem
Minns detta

Färden började i Frillesås, där man knackar på hos ett par för att be om hjälp
men skjuter mannen genom kinden, kidnappar kvinnan, tvingar henne att köra
till Hallsberg.

Av en ren lyckoträff överlever mannen, de har ju siktat mot huvudet.
Denna historia gör att man tänker sig för innan man öppnar dörren
för hjälpsökande tyvärr.

Vad hände med dessa GM sen? en var etniskt svensk tror jag o en av
Pakistanskt ursprung el dyligt, var hans ursprung var spelar väl mindre roll,
men urspårad var han..
Citera
2009-10-24, 08:46
Medlem
Som jag minns det startade resan med att de kapade en bil på Gustaf Dahlensgatan på Hisingen i Göteborg och sen begav sig neråt Halland, det kan ha varit Frillesås som ovanstående säger.
Att Sonny är från Skövde stämmer och eftersom han började strula redan från början så är det säkert ungdomshemmet Margretelund utanför Lidköping som han varit på....
Vill minnas att det blev domar på 9 år för en eller flera av dom....
Citera
2009-10-25, 16:40
Medlem
Isnatts avatar
Jag minns det där. En reporter från Radio Örebro ringde till huset och pratade med en av männen som man hör här i början: http://www.youtube.com/watch?v=uq0iM...eature=related
Citera
2009-10-25, 23:18
Medlem
halgurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag minns det där. En reporter från Radio Örebro ringde till huset och pratade med en av männen som man hör här i början: http://www.youtube.com/watch?v=uq0iM...eature=related

och vad har det där klippet att göra med kidnappningsdramat i Hallsberg som beskrivs på detta inslag?
http://nyhetskanalen.se/1.1290739/20...at_i_hallsberg

???? en svea-låt?
Citera
2009-10-26, 00:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sonny Andersson.

Var inte även hans far involverad i kriminalitet och missbruk? Har för mig detta?

Vet ej hur den ynglings framtid blev men inte lär den ha blivit speciellt lyckad kan man anta? Någon som vet hur det gick för honom efter skotten i Hallsberg?
Citera
2009-10-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Var inte även hans far involverad i kriminalitet och missbruk? Har för mig detta?

Vet ej hur den ynglings framtid blev men inte lär den ha blivit speciellt lyckad kan man anta? Någon som vet hur det gick för honom efter skotten i Hallsberg?
Han var involverad i mer kriminalitet (surprise..) åren närmast efter frigivningen. Han bör ha frigetts 2001/02. Vad som hänt på de allra senaste åren vet jag inte. Men prognosen ser väl inget vidare ut med den starten i livet...
Tror han bytt namn o har skyddad ID numera men ska se om jag kan forska i förhållandena under veckan....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in