2009-09-13, 18:45
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Nej dom ställde upp under namnet "Europe".

Det var en rikstäckande musik/talangjakt (Rock-SM) med direktsänd final i TV. Dom lirade "In the future to come" och "Seven doors hotel". John Norum var tvungen att byta sträng mellan låtarna eftersom han lirade sönder den.
Låten "Seven doors hotel" bygger på skräckfilmen "Beyond" av den italienske regissören Lucio Fulci.

Vinsten i Rock-SM var en skivinspelning - resten är historia.

Min farsas band kom tvåa i den tävlingen haha. Han gillar inte Europe
Citera
2009-09-13, 20:18
Medlem
FabianBengtssons avatar
europe europe
Citera
2009-09-13, 20:32
Medlem
Jag blev chockad första gången jag hörde "Wings of Tomorrow", Europe är för fan riktigt bra. Tidigare hade jag bara hört deras syntosande smörballader och associerade de som ett annat ointressant pudelband. På ett vis är det kul att de fick enorm framgång med "The Final Countdown" men i samma veva slutade de att göra riktigt bra musik. Alla som inte lyssnat på "Wings Of Tomorrow" måste göra det, förbaskat bra platta är min åsikt trots att bara ha hört den en gång.
Senast redigerad av Pastejköket 2009-09-13 kl. 20:34.
Citera
2009-09-13, 20:33
Medlem
Luke_Macahans avatar
En hyllningstråd om Europe på FB. Nu är det klart. Det finns en tråd om precis allt i hela världen här.
Citera
2009-09-14, 00:24
Medlem
Geomeisters avatar
Det är Europes trummis, Ian Haugland, som är en av huvudkaraktärerna bakom Rockklassiker 106,7. Om ni inte redan visste det

En av mina favoritlåtar är den allra sista på platta "Prisoners in Paradise" nämligen Girl of Lebanon.

En annan skön är den korta instrumentala ifrån skivan "Wings of Tomorrow", Aphasia.

Första låten på "Secret Society" med samma namn har klara Led Zeppelin vibbar.
Senast redigerad av Geomeister 2009-09-14 kl. 00:35.
Citera
2009-10-22, 20:59
Bannlyst
Svensk mästare i särskrivning

Europes trummis Ian Haug land [sic] är en jävel på att skriva i sär:
http://blogg.expressen.se/europetheb...?messid=549628

Spär på myten om korkade trummisar...
Senast redigerad av Oilkink 2009-10-22 kl. 21:02.
Citera
2009-10-22, 22:33
Medlem
beejay5s avatar
De två första plattorna är ju helt okej. En intressant sak är ju att Eddie Meduza har varit med och skrivit det instrumentala spåret Boyazont från första plattan
Citera
2010-02-05, 18:19
Medlem
Lyssnade idag igenom Secret Society för första gången, den var överraskande bra! Har redan hunnit lyssna igenom den flera gånger. Fattar inte att jag missat den tidigare...

Europe är ett favoritband. De tre första albumen är grymt bra, klassiker enligt mig. Resten av plattorna "duger" också men de är lite ojämnare.
Citera
2010-02-07, 15:43
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enso
Lyssnade idag igenom Secret Society för första gången, den var överraskande bra! Har redan hunnit lyssna igenom den flera gånger. Fattar inte att jag missat den tidigare...

Europe är ett favoritband. De tre första albumen är grymt bra, klassiker enligt mig. Resten av plattorna "duger" också men de är lite ojämnare.

Ja, Europe har en tendens att slänga in en del fillers på sina skivor. Det låter bra, men många låtar har en ganska låg substans. När man lyssnat på den 10 gånger finns det inte mycket att återgå till. Vilket är synd. Hade de lagt ner lite mer tid. Gjort små ändringar här och där. Tagit bort en extra refräng och gjort längre outron osv. (saker som inte kan vara speciellt svåra att göra, egentligen) skulle samtliga av Europes album hålla en något högre standard
Citera
2010-03-27, 17:26
Medlem
Geomeisters avatar
http://www.youtube.com/watch?v=OF9Ac7oLsa0
Underhållande video om Europe när de var nykläckta ägg.
Vissa delar är underhållande oavsett om man gillar Europe eller ej.

http://www.youtube.com/watch?v=S0vGjQmnLhs
Deras, tror jag, senaste musikvideo: New Love In Town
Citera
2010-03-27, 22:47
Medlem
CaskRatlinss avatar
Det är 2010 nu, det är fan fjantigt att tycka att Europe är fjantigt... Riktigt bra band som vi ska vara stolta över!
Citera
2010-03-27, 23:34
Medlem
Ostkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaskRatlins
Det är 2010 nu, det är fan fjantigt att tycka att Europe är fjantigt... Riktigt bra band som vi ska vara stolta över!

Absolut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in