2009-09-30, 01:14
Medlem
SexyBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Tolka det som du vill och förklara varför du valde just den förorten som "hårdast".

Det krävs nog en definition för att tråden inte bara ska fortsätta med "Jag tror att Tensta är hårdast för att jag kände en som blev misshandlad där..."
Citera
2009-09-30, 02:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det här med Rinkeby.. Jag får ofta känslan av att Rinkeby var den Stockholmsförort som förtst fick en majoritet invandrare i staden och invandrarslang fick benämningen därifrån såsom "Rinkebysvenska". Men är det verkligen så hårt där idag? Jag tycker Stockholms förorter känns ganska fina.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Tolka det som du vill och förklara varför du valde just den förorten som "hårdast".
Tack för ett jävligt bra svar Brottweiler!

Som att svara på vad jag menar med "Sveriges finaste område". Men alltså ungefär vilken förort som är hårdast att växa upp, farligast att vistas i, där mest droger och vapen flödar. Vilken förort som är hårdast helt enkelt.
Citera
2009-09-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det här med Rinkeby.. Jag får ofta känslan av att Rinkeby var den Stockholmsförort som förtst fick en majoritet invandrare i staden och invandrarslang fick benämningen därifrån såsom "Rinkebysvenska". Men är det verkligen så hårt där idag? Jag tycker Stockholms förorter känns ganska fina.

Tack för ett jävligt bra svar Brottweiler!

Som att svara på vad jag menar med "Sveriges finaste område". Men alltså ungefär vilken förort som är hårdast att växa upp, farligast att vistas i, där mest droger och vapen flödar. Vilken förort som är hårdast helt enkelt.
Hmm... Av egen erfarenhet så verkar som sagt Rosengård vara hårdast, iaf Herrgården och områdena runt omkring. Apelgården är väl som resten av Malmö? Men då snackar jag fattigdom, arbetslöshet och inte antal brott. Sedan finns ju också Sevedsplan i Sofielund, det området är det närmaste South Central man kan komma i Sverige.
Eller fan hela jävla Malmö är en hård stad
Citera
2009-09-30, 13:24
Medlem
Bjurras avatar
Jag har varit i Rinkeby ett par gånger. Jag var inte orolig för att parkera bilen och uträtta ett par ärenden och jag var heller inte orolig för att gå till tunnelbanan från killen jag besökte och åka in till stan. Rinkeby känns helt enkelt inte speciellt hårt.
Citera
2009-09-30, 13:30
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstern
Själv skulle jag tippa någon av Botkyrka-förorterna Hallunda-Norsborg, Alby eller Fittja. Polisens gängenhet har/hade väl t om en särskild grupp som endast verkade i dessa förorter om jag minns rätt.
Ja, det är korrekt. SGI (Särskilda Gäng Insatsen) består av ett antal personer som jobbar heltid mot kriminella gäng.
Citera
2009-09-30, 14:54
Medlem
duros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Jag har varit i Rinkeby ett par gånger. Jag var inte orolig för att parkera bilen och uträtta ett par ärenden och jag var heller inte orolig för att gå till tunnelbanan från killen jag besökte och åka in till stan. Rinkeby känns helt enkelt inte speciellt hårt.

Jag håller med, Rinkeby har blivit lugnare. Om vi bara snackar Stockholm tror jag att Tensta faktiskt är "hårdare" än Rinkeby.
Citera
2009-09-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duro
Jag håller med, Rinkeby har blivit lugnare. Om vi bara snackar Stockholm tror jag att Tensta faktiskt är "hårdare" än Rinkeby.

Möjligt, men ändå känns inte Tensta så särskilt hårt.

Om jag tvunget ska säga någon förort säger jag Rosengård. Media hjälper väl till i det men det finns väl ingen annan plats dit brandkår/bussar/ambulans vägrar åka?
Citera
2009-09-30, 18:45
Medlem
Akashas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Känns det helt enkelt inte speciellt hårt för att du inte var orolig över att parkera din bil och åka tunnelbana. Ingen kan väl direkt avgöra om en förort är "hård" förens man själv har bott/växt upp dära.
Citera
2009-10-01, 14:30
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha
Känns det helt enkelt inte speciellt hårt för att du inte var orolig över att parkera din bil och åka tunnelbana. Ingen kan väl direkt avgöra om en förort är "hård" förens man själv har bott/växt upp dära.

Jag håller delvis med men hade Rinkeby varit riktigt hårt hade en mesig Öfvre-kille som jag inte satt min fot där, än mindre parkerat min fina bil.
Citera
2009-10-01, 14:59
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha

Är väl snarare tvärtom, frågar du dom som bor i ghettona så trivs dom oftare där än besökare efterssom "här e så tryggt och man känner sig hemma" eller så är det skrytfjantar a lá "Ey vår förort e lätt den fetaste=farligaste mannen o kommer du hit så snittar vi daj o sååånt" med andra ord BLA BLA.

Du blir inte bemött på samma sätt som utomstående som om du faktiskt bor där och ditt ansikte syns i omgivningarna varje dag.

Dom som bör utala sig om saken är väl dom som faktiskt besöker området ganska frekvent men inte bor där!
En lite objektivare åsikt med andra ord.
Senast redigerad av Amanite 2009-10-01 kl. 15:03.
Citera
2009-10-01, 15:08
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
.
Rosengård är ingen förort, det är en stadsdel i Malmö Kommun.
Förorter till Malmö är tex Vellinge, Lomma, Arlöv,Åkarp osv.
Och så Helsingborg så klart...
Citera
2009-10-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Rosengård är ingen förort, det är en stadsdel i Malmö Kommun.
Förorter till Malmö är tex Vellinge, Lomma, Arlöv,Åkarp osv.
Och så Helsingborg så klart...
Ja haha men han menar ju områden som är som betongförorter eller liknande, vilket inga av orterna du skrev är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in