2009-09-19, 17:15
Medlem
StenSturedys avatar
Har en fråga angående spärrade program. Först vill jag veta om det ens går att spärra ett program i osx som gör att internet stängs av när jag använder ett program. Har "fått" min mac från skolan, så den används främst till skolarbete men har även den som min speldator i brist på bättre. Spelet jag spelar på den är World of Warcraft. Så, häromdagen var jag tvungen att lämna in min dator till skolans datoransvarige, han omformaterade den och gav den till mig igen.
Installerade WoW på den och skulle ansluta till internet hemma. Här börjar problemen. Varje gång jag försöker använda WoW så bryts min anslutning till det trådlösa. Hur fixar jag detta? Är det inprogrammerat på datorn eller är det dags att skaffa ny router?
Tack på förhand - Sten Sture den yngre.
Citera
2009-09-20, 19:44
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Har ni något tips på en bra utskrifts"design" till dokument som uteslutande består av ren och skär text. Typ en design till ordbehandlingsprogram såsom Textredigare eller Pages.
Citera
2009-09-20, 22:14
Medlem
Vart kan jag hitta ett 5.1 externt ljudkort till min Macbook som kostar under 1000kr? :P
Citera
2009-09-21, 00:04
Medlem
jesusfreaks avatar
Kan inte ansluta till iTunes Store av någon anledning, det står att man inte hittar värddatorn. Vad beror detta på?

Kommer ej heller åt trailers via Front Row längre, trots att jag har internetåtkomst, varför?

Tacksam för svar!
Citera
2009-09-21, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfreak
Kan inte ansluta till iTunes Store av någon anledning, det står att man inte hittar värddatorn. Vad beror detta på?

Kommer ej heller åt trailers via Front Row längre, trots att jag har internetåtkomst, varför?

Tacksam för svar!
Fungerar nu för mig i alla fall, både iTunes Store och Filmtrailers.
Apple Store var nere igår, antagligen på grund av underhåll. Kan ha varit samma sak med iTunes..
Citera
2009-09-21, 09:26
Medlem
wahdehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Skyll inte på mig om det kommer en ny Macbook i oktober då bara..

Är du säker på att det kommer en ny Macbook i oktober?
Citera
2009-09-21, 11:00
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahdeh
Är du säker på att det kommer en ny Macbook i oktober?
Klart han inte är. Det går inte att vara säker på apple om man inte är Steve Jobs. Men kolla mac rumours och såna sajter så får du iaf en hum om hur långt intervall det brukar vara mellan släppen av olika mac-produkter.

Orkar tyvärr inte länka. Jag vet vad jag menar. Det räcker för mig.
Citera
2009-09-21, 11:36
Medlem
jesusfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Fungerar nu för mig i alla fall, både iTunes Store och Filmtrailers.
Apple Store var nere igår, antagligen på grund av underhåll. Kan ha varit samma sak med iTunes..

Tyvärr har det här pågått för mig i någon månad eller så.
Väldigt irriterande att inte kunna köpa saker i iTunes Store till telefonen, och att inte kunna använda Front Rows filmtrailerfunktion.
Någon som har stött på samma problem?
Citera
2009-09-21, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfreak
Tyvärr har det här pågått för mig i någon månad eller så.
Väldigt irriterande att inte kunna köpa saker i iTunes Store till telefonen, och att inte kunna använda Front Rows filmtrailerfunktion.
Någon som har stött på samma problem?
Fungerar det i din iPhone?
Kolla ditt iTuneskonto?
Citera
2009-09-21, 15:35
Medlem
Nu var det även min tur att stiga in i mac-världen.

Allting flyter på hittils och det enda jag egentligen vill fråga er erfarna mac-användare om är följande:

Har alltid kört Winamp i windows (hur omodernt vissa än tycker att det är). Anledning till detta är att jag alltid har ALL min musik i en och samma playlist. Vill jag köra enstaka låtar och inte bara köra random i den playlisten använder jag Spotify. Nu har jag problem att hitta ett bra alternativ.

Det jag söker är:
- En enkel mp3-spelare
- Möjlighet att lägga till musik från mappar och inte i något "library"
- En snabbsöksfunktion i programmet

Det jag inte söker är:
- iTunes
- Songbird

Hoppas någon där ute är som jag och har kört winamp mycket innan och förstår vad jag söker...
Citera
2009-09-21, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dildostar
Det jag söker är:
- En enkel mp3-spelare
- Möjlighet att lägga till musik från mappar och inte i något "library"
- En snabbsöksfunktion i programmet

Det jag inte söker är:
- iTunes
- Songbird

Hoppas någon där ute är som jag och har kört winamp mycket innan och förstår vad jag söker...
Du vet att iTunes är egentligen helt lysande. Det mappar upp musiken åt dig i perfekta mappar efter MP3-filens ID3-taggar. Sköter allt vad sortering heter, du laddar ner musiken och drar in det i iTunes, och sen tar du bort originalmappen. iTunes är inte alls lika bloatigt i OS X som i Windows, det är snålt och flyter på riktigt bra.
Du söker enkelt i iTunes genom sökfältet uppe till höger.
Du borde i alla fall prova iTunes nu när du blivit OS X-användare, för det är inte samma sak som i Windows.
Citera
2009-09-21, 18:08
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Du vet att iTunes är egentligen helt lysande. Det mappar upp musiken åt dig i perfekta mappar efter MP3-filens ID3-taggar. Sköter allt vad sortering heter, du laddar ner musiken och drar in det i iTunes, och sen tar du bort originalmappen. iTunes är inte alls lika bloatigt i OS X som i Windows, det är snålt och flyter på riktigt bra.
Du söker enkelt i iTunes genom sökfältet uppe till höger.
Du borde i alla fall prova iTunes nu när du blivit OS X-användare, för det är inte samma sak som i Windows.
+1.

Jag var total motståndare, men släppte kontrollen och ångrar inte det en sekund. Älskade Winamp, hatade iTunes. Nu är det nästan tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in