2009-09-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Får man ut något av marklyft utöver att träna just den "grenen"?

nää bara grepp ungefär
Citera
2009-09-18, 19:22
Medlem
Gurkanms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Får man ut något av marklyft utöver att träna just den "grenen"?

Tror att du missuppfattade min fråga.
Citera
2009-09-18, 19:44
Medlem
orengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Ja, jag syftade på farmers walk. Vilket ni visst inte gjorde där på slutet. Missade det.

han hade ju ont i handen, då kan han väl bara köra med 1 arm.
rolling thunder får det bli.
Men får han inte upp 65 kilo så kan han heller inte gå iväg med en 65- kiloskloss i varje hand som man gör i farmers walk.
Det var så jag menade
Citera
2009-09-18, 21:49
Medlem
tro det eller ej.. men han klarade fan att hålla det. visserligen bara nån sekund men de gick.. klarade det även jag ganska enkelt. vi använde en stång med ungefär samma tjocklek som en curlstång fast rak i böjställningen. då för en hand bara. så jag antar att han klarade att gå me dom med om "väskorna" dom bär på i sånt är mer behändiga.. jävla skit eller va man ska säga han är en sån discotränare kör i princip aldrig underarmarna så det trodde ja inte
Senast redigerad av Andrzon 2009-09-18 kl. 21:52.
Citera
2009-09-18, 22:21
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkanm
Tror att du missuppfattade min fråga.

Hur ska jag uppfatta den då?
Citera
2009-09-20, 18:01
Medlem
orengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrzon
tro det eller ej.. men han klarade fan att hålla det. visserligen bara nån sekund men de gick.. klarade det även jag ganska enkelt. vi använde en stång med ungefär samma tjocklek som en curlstång fast rak i böjställningen. då för en hand bara. så jag antar att han klarade att gå me dom med om "väskorna" dom bär på i sånt är mer behändiga.. jävla skit eller va man ska säga han är en sån discotränare kör i princip aldrig underarmarna så det trodde ja inte

hrm, i böjställningen, och nån sekund... det blir ju som att lyfta kronlyft från knähöjd typ där man är som starkast.
Farmers ska ju lyftas från golvet och gås iväg med. Han får återkomma när hans hand har läkt.
Citera
2009-09-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oreng
hrm, i böjställningen, och nån sekund... det blir ju som att lyfta kronlyft från knähöjd typ där man är som starkast.
Farmers ska ju lyftas från golvet och gås iväg med. Han får återkomma när hans hand har läkt.

aah har sagt de ja med.. ska se om ja kan få han att göra det
Citera
2009-09-20, 20:30
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
När jag jobbade i byggbranchen så kånkade jag upp 50 kilos betongsäckar upp för en trappa, en i varje arm.

Det var tungt och marigt eftersom att balansen skiftas så mycket. Att däremot göra en riktig farmer walk med två 50 kg hinkar är en helt annan femma eftersom att du då har hela vikten på fingrarna medans säckarna lägger vikten på handlederna och händerna. Visst det är samma vikt, men det är inte överarmarna som sätts på prov.
Citera
2009-09-21, 14:33
Medlem
jag tävlade förr i amatör klass i strongman

jag vägde 110kg och drog cirka 245kg i marklyft

och orkade springa en kortare bit med väskor vägandes mer än 100kg
på tävling så vikten 80kg och det sprang vi 50m lr mer(kommer ej ihåg längre)

svårt o tro att nån liten disco räka ska springa 40m med 100kg väskor

skulle va roligt att se

har testat 125kg som tyngst och då kändes det som fötterna skulle gå sönder vid varje steg
Citera
2009-09-24, 16:04
Medlem
orengs avatar
Hur går det med mr handtrallarn??

Det är dags att visa vad han går för nu. Annars skrattar hela flashback åt honom
Och om han inte klarar det så skrattar vi ändå

Klarar han gå 30m med 80kg i varje hand så kan han få en klapp på axeln och säga starkt försök, men ge fan i att skojja mera...
Citera
2023-02-04, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
När jag jobbade i byggbranchen så kånkade jag upp 50 kilos betongsäckar upp för en trappa, en i varje arm.

Det var tungt och marigt eftersom att balansen skiftas så mycket. Att däremot göra en riktig farmer walk med två 50 kg hinkar är en helt annan femma eftersom att du då har hela vikten på fingrarna medans säckarna lägger vikten på handlederna och händerna. Visst det är samma vikt, men det är inte överarmarna som sätts på prov.
Låter ärligt talat som en dödsfälla att bära 100 kg uppför en trappa. Man kan ju nysa och då ramla bakåt, kan man ju i och för sig göra med ett äpple också men då hinner man nog lindra fallet. Det där hade inte facket godkänt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in